Kamp på puslebordet..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.611 visninger
21 svar
0 synes godt om
31. januar 2012

Laura.

Hej piger.

Jeg håber at nogle kan komme med et par råd. Situationen er den, at min datter på 10 mdr. er begyndt at vende og dreje sig når jeg pusler hende. Der har aldrig været nogle problemer før nu.
Jeg er nødt til at give hende noget i hånden som fanger hendes opmærksomhed, så jeg selv kan nå at gøre hende færdig, eller rettere, jeg skal være heldig hvis jeg bare kan nå at vaske hende.
Det er en kamp for mig hver eneste gang og jeg er ærligtalt begyndt at frygte, når jeg skal pusle hende. Det tager en krig og det ender med at hun bliver hysterisk. Når manden er hjemme får jeg ham til at hjælpe mig, men når jeg er alene er det næsten umuligt.

Hvorfor opfører hun sig pludseligt sådan ? Og hvad skal jeg stille op ??c
Råd tages imod med kyshånd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2012

gonefishing

Laura. skriver:

Hej piger.

Jeg håber at nogle kan komme med et par råd. Situationen er den, at min datter på 10 mdr. er begyndt at vende og dreje sig når jeg pusler hende. Der har aldrig været nogle problemer før nu.
Jeg er nødt til at give hende noget i hånden som fanger hendes opmærksomhed, så jeg selv kan nå at gøre hende færdig, eller rettere, jeg skal være heldig hvis jeg bare kan nå at vaske hende.
Det er en kamp for mig hver eneste gang og jeg er ærligtalt begyndt at frygte, når jeg skal pusle hende. Det tager en krig og det ender med at hun bliver hysterisk. Når manden er hjemme får jeg ham til at hjælpe mig, men når jeg er alene er det næsten umuligt.

Vi har det samme her, de bliver bare ældre og gider da ikke bruge tiden på at ligge der når der skal leges. vi har en masse hun kan kigge på og pege på, og opmunter hende f.eks. til at pege på "mariehønen" på væggen og sådan...

Anmeld

31. januar 2012

Laura.

Flodkilling skriver:

Vi har det samme her, de bliver bare ældre og gider da ikke bruge tiden på at ligge der når der skal leges. vi har en masse hun kan kigge på og pege på, og opmunter hende f.eks. til at pege på "mariehønen" på væggen og sådan...

Ja, det er jo fordi hun ikke vil ligge der.. men jeg har både uro over puslebordet, figurer på væggen ved siden af bordet, bamser som står ved siden af puslepuden der kan spille melodier.. Hun gider ikke legetøj hun kender, men får hun noget nyt i hånden der ikke før er blevet undersøgt, ja så er jeg heldig at få lidt tid ... nu var jeg heldig at have fået en pakke "Up & Go" bleer fra en af de gratisbokse, og dem kan hun heldigt nok passe nu.. så måtte komme hende i sådan en.. nu må vi se om de er noget værd..

Anmeld

31. januar 2012

Caroline86

Ned på gulvet med hende, i en periode

det er helt normalt at de pludselig ikke gider pusles, og for rigtigt mange hjælper det at ændre situationen ved at skifte på sengen, på gulvet el. lign

Prøv det

Anmeld

31. januar 2012

gonefishing

Laura. skriver:

Ja, det er jo fordi hun ikke vil ligge der.. men jeg har både uro over puslebordet, figurer på væggen ved siden af bordet, bamser som står ved siden af puslepuden der kan spille melodier.. Hun gider ikke legetøj hun kender, men får hun noget nyt i hånden der ikke før er blevet undersøgt, ja så er jeg heldig at få lidt tid ... nu var jeg heldig at have fået en pakke "Up & Go" bleer fra en af de gratisbokse, og dem kan hun heldigt nok passe nu.. så måtte komme hende i sådan en.. nu må vi se om de er noget værd..

Vi har ingen uro, vi har kun lige sat klistermærker op. Vi pillede det ned fordi det virkede som om hun "havde for meget". Hun var ligeglad med uroen og alt det andet vi havde stående (lille lampe osv). hun var interesseret i babycremen og den fik hun og kigge på og undersøge.

efter vi hev uro og de ting ned, blev hun mere.... glad for én ting (en gummi orm i forskellige farver), og efter hun havde undersøgt det satte vi et klistermærke op af gangen, så hun ikke fik for meget til hun ikke gad det..

Men sådan er vores datter, hvis hun har 12 stykkker legetøj på gulvet, går hun over til vores fjernbetjening eller mobil. Hvis hun har max 3 stykker legetøj så er det nemmere at overskue og sjovere.

Anmeld

31. januar 2012

Janni.

Hold ud, jeg tror det er en periode. Vi har haft samme bøvl med Silas. Det er gået over igen. Han er en sand engel nu.

Anmeld

31. januar 2012

Kløver

Laura. skriver:

JJeHej piger.

Jeg oplever rigtig ofte samme problem, og det eneste som nogle gange hjælper er også at give noget legetøj eller lignende som kan aflede opmærksomhed, kan desværre ikke hjælpe, og håber selv at finde tricket som hjælper

Anmeld

31. januar 2012

TaAsJu

Up and go bleer var min redning den gang.. Også tog jeg tøjet af inden hun kom op, så fik vi ordnet det vil skulle også ned igen

Anmeld

31. januar 2012

MorEllen

Åja, det kender vi godt her også Det er frustrerende når de vender sig midt i en lorteble inden man har nået at vaske noget som helst... Det starede da Marie var 9-10 måneder og det har ikke blevet bedre nu hvor hun er 1 år.. Her er redningen tit at vi leger borte-bø Hun får en stofble over hovedet i 10-20 sek (da ligger hun helt stille mens jeg får væk bleen og måske vasket litt) også tager jeg den væk og siger bøø... efter 3-4 "bøø" har jeg fått skiftet hende. Det er lidt upraktisk men det fungerer nesten hver gang Og hun synes det er helt vildt sjovt.. Du kan jo prøve det. Man må bare være ekstremt tålmodig

Anmeld

31. januar 2012

Alexander&Lærke

Min søn som nu er 4 år var fuldstændig umulig at skifte alene da han nåede de 5 md og kunne komme rund. Det holte aldrig op, og hver gang han skulle skiftes måtte vi være 2 til det Det var temmelig udmattende, han var vild og enorm stærk så kunne ikke holde ham selv... Prøved alt men intet havde den rette effekt... Håber og tror ikke at det er så slemt med din datter, det kan være en periode men ja vil også sige prøv på gulvet, nye omgivelser kan godt være hjælpen så sker der lige noget andet.... ellers give hende noget at kigge på imens...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.