Frk.Skruk skriver:
Hello Ladies 
Min kæreste og jeg er lige kommet hjem fra en tur hos et vennepar.. Min kæreste og jeg, sagde for sjov, at vi havde overvejet at flytte fra hinanden i en periode.. Ikke fordi vi har problemer, er trætte af hinanden eller noget som helst..
De blev helt chokerede!
De mener - at hvis man elsker hinanden, så er man sammen og bor sammen..
Det kan jeg også se det logiske i, men jeg ville da ikke have noget imod at prøve at bo hver for sig igen, hvis bare vi var enige om det?
Ligesom jeg heller ikke ville stå i vejen for at min kæreste kunne komme et år til Afrika eller på en jordomrejse..
Skal man tilpasse sig sin partners behov?? Hvem er så tilbage hvis man ikke må realisere sine drømme, "for nu er vi sammen!"??
Gad godt vide hvilke holdninger i hver især har, hvis i vil dele det
.. Altså om i giver hinanden plads til at gøre det i ønsker, eller om det er helt udelukket..
Det skal dog lige siges at vi ikke har børn, og derfor har vi måske også lidt mere "frihed" end jer med børn.. Men hvis i ikke havde børn - eller jeres børn er flyttet hjemmefra eller lign..
Vil bare gerne høre jeres meninger 
(håber ikke at det blev alt for rodet)
Spændende diskussion, ja 
Min egen mening: Jeg synes, at når man er sammen, så er man sammen, og hvis man først én gang er flyttet sammen, så synes jeg det virker underligt at flytte fra hinanden igen, medmindre man går fra hinanden... Jeg ville godt kunne give plads til, at min kæreste fx gerne ville et sted hen i 1 uger eller lign. Men hvis han ligefrem vil på en jordomrejse el. lign. så vil jeg sgu egentlig gerne med..
Jeg synes, at når man er sammen OG har børn, så ville det være ret uansvarligt bare at tage væk i længere, og lade kone og børn blive hjemme - så kan man så tulle rundt derhjemme og tage sig af det hele, mens den anden har frie hænder og bare fx rejser rundt... Det synes jeg ikke er fair, så må man gøre det sammen...
Men dermed ikke sagt, at fordi man bor sammen, så kan man ikke have plads til hver især og éns individuelle behov... Det synes jeg bestemt der skal være!!! Men når man er en familie, så må det være dét der gælder.... og så må alt andet få anden prioritet, når der er tid til det...
Hvis man ikke har børn, så ja, fair nok, hvis kæreste gerne vil på en jordomrejse eller andet, for dér har man ikke ansvar for andre end sig selv....
Men hver sin smag, og hvert sit forhold - man kan jo gøre som man vil, så længe man er enige om det 
Mine svigerforældre er sammen, men bor ikke sammen, og det har de så valgt at gøre på den måde.....