Frk.Skruk skriver:
Hello Ladies 
Min kæreste og jeg er lige kommet hjem fra en tur hos et vennepar.. Min kæreste og jeg, sagde for sjov, at vi havde overvejet at flytte fra hinanden i en periode.. Ikke fordi vi har problemer, er trætte af hinanden eller noget som helst..
De blev helt chokerede!
De mener - at hvis man elsker hinanden, så er man sammen og bor sammen..
Det kan jeg også se det logiske i, men jeg ville da ikke have noget imod at prøve at bo hver for sig igen, hvis bare vi var enige om det?
Ligesom jeg heller ikke ville stå i vejen for at min kæreste kunne komme et år til Afrika eller på en jordomrejse..
Skal man tilpasse sig sin partners behov?? Hvem er så tilbage hvis man ikke må realisere sine drømme, "for nu er vi sammen!"??
Gad godt vide hvilke holdninger i hver især har, hvis i vil dele det
.. Altså om i giver hinanden plads til at gøre det i ønsker, eller om det er helt udelukket..
Det skal dog lige siges at vi ikke har børn, og derfor har vi måske også lidt mere "frihed" end jer med børn.. Men hvis i ikke havde børn - eller jeres børn er flyttet hjemmefra eller lign..
Vil bare gerne høre jeres meninger 
(håber ikke at det blev alt for rodet)
Vores forhold er meget frit, og der er plads til at gøre ting både med og uden hinanden - de oplevelser kan vi godt unde hinanden.
Vi har været kærester i 3,5 år, og flyttede sammen første gang efter ca. et år..
Da vi havde boet sammen i ca. et år, syntes min kæreste at han havde behov for at bo hjemme lidt, da det var meget svært for os økonomisk. Så vi flyttede hver for sig, og jeg flyttede sammen med min søster. Alle i vores omgangskreds var meget interesserede i at få os til at flytte sammen igen. Vi mødte spørgsmålet "Hvornår flytter i sammen igen?" flere gange ugentligt gennem de halvandet år vi ikke boede sammen, og vi havde på daværende tidspunkt bare ikke lyst til flytte sammen..
Og nu, ca. halvandet år efter fraflytningen er han igen flyttet ind hos mig, og alt er bare meget bedre end første gang, fordi han denne gang er mere klar til det..
Derudover tog jeg sidste år på udveksling i tre måndeder i Thailand, og vores eneste kontakt var skype. Det var en rigtig fed oplevelse, og skulle han få lyst til at tage afsted, skal han bare gøre det..
Indtil videre er det dog kun i ca. 14 dage af gange han kan finde på at tage afsted, hvis han f.eks. vil bestige et bjerg med nogle venner eller noget..
Så jeg synes det er rigtig fint, at gøre som man har lyst til, når man har lyst til det - og ikke sætte begrænsninger for hinanden. Vi har ingen børn, så vi har frihed til at tilgodese vores egne behov i en tid endnu. Derudover er vi stadig unge, og vi vil gerne nå at få en masse fede oplevelser inden vi skal stifte famile. (:
Så hvis I har lyst til at flytte fra hinanden en tid siger jeg bare "go for it", vores forhold er blevet styrket af det..