Barsel gave ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.389 visninger
16 svar
0 synes godt om
30. januar 2012

JH12

Jeg har fornyligt hørt, at kvinden skal have barsels gave efter en fødsel..
Det er ikke en tanke jeg selv har haft, da jeg mener barnet i sig selv er en gave..

Men da jeg selv snart har fødselsdag er follk begyndt at komme med forslag til hvad jeg kunne ønske mig i fødselsdagsgave, og hvad jeg kunne ønske mig i barselsgave..
Og hvis jeg snakker med folk der har født, lyder det som om det er dyre gaver der bliver givet i Barselsgave..

Så mit sprøgsmål lyder (nok mest til folk der har født)..
Fik i gaver? .. og hvad fik i ??

Jeg vil heller ikke ligge pres på min kæreste, og vi havde faktisk snakket om, at jeg slet ikke ville have noget, men han vil heller ikke stå og se helt dum ud, hvis folk spørger hvad jeg har fået i gave, hvilket jeg godt kan forstå!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nej, jeg fik ikke en barselsgave af min mand - udover mine to dejlige børn.

Synes det er noget fis, at man absolut skal have en gave af sin mand/kæreste fordi, at man har født. Det er en gave i sig selv, at man har hinanden og har skabt et lille væsen.

I det hele taget er jeg meget mere tilhænger af, at man køber noget til hinanden når det ikke forventes og så er glæden oftes meget større.

Anmeld

30. januar 2012

minbaby

Hos os er børnene gave nok i sig selv. Så ingen gaver her. Med den første fik jeg dog en mor/barn buket af gemalen

Anmeld

30. januar 2012

JH12

MoarHvidovre skriver:

Nej, jeg fik ikke en barselsgave af min mand - udover mine to dejlige børn.

Synes det er noget fis, at man absolut skal have en gave af sin mand/kæreste fordi, at man har født. Det er en gave i sig selv, at man har hinanden og har skabt et lille væsen.

I det hele taget er jeg meget mere tilhænger af, at man køber noget til hinanden når det ikke forventes og så er glæden oftes meget større.

SKØNT at læse, det ikke er alle der giver gaver..

Jeg vil bestemt heller ikke forvente noget som helst.. Jeg synes det vigtigste er man får et sund, rask og velskabt barn, og at det er med den rigtige mand, er jo bare et endnu større bonus..

Men det lyder til nogen gør rigtig meget ud af det.. og min kæreste skulle nødig have det dårligt over ikke at give mig noget..

Anmeld

30. januar 2012

Silas&Mille

Kvinden SKAL ikke have en barselsgave. Der er bare mange der mener at det er noget man skal give

Jeg fik ikke nogen barselsgave af kæresten. Han har jo givet mig vores søn og snart har han også givet mig en datter. Jeg kunne ikke ønske mig mere

Fik dog mange barselsgaver fra venner og familie, da vores søn blev født. Men det var ikke dyre gaver. Eller en lidt dyr gave var der, men det var en ny barnevogn, men det var ikke en af dem til mange tusind kroner.

Ellers fik vi masser af tøj, legetøj og bamser til lillemanden
Så det var som sådan ikke mig der fik barselsgaver, det hele var jo til vores søn  

Anmeld

30. januar 2012

Molly8

Joyce skriver:

Jeg har fornyligt hørt, at kvinden skal have barsels gave efter en fødsel..
Det er ikke en tanke jeg selv har haft, da jeg mener barnet i sig selv er en gave..

Men da jeg selv snart har fødselsdag er follk begyndt at komme med forslag til hvad jeg kunne ønske mig i fødselsdagsgave, og hvad jeg kunne ønske mig i barselsgave..
Og hvis jeg snakker med folk der har født, lyder det som om det er dyre gaver der bliver givet i Barselsgave..

Så mit sprøgsmål lyder (nok mest til folk der har født)..
Fik i gaver? .. og hvad fik i ??

Jeg vil heller ikke ligge pres på min kæreste, og vi havde faktisk snakket om, at jeg slet ikke ville have noget, men han vil heller ikke stå og se helt dum ud, hvis folk spørger hvad jeg har fået i gave, hvilket jeg godt kan forstå!

Min mand kender ikke "reglen"  og jeg ville ikke gøre ham opmærksom på den. Jeg fik et fint "mor-smykke" i julegave og besluttede for mig selv, at det var min barselsgave

Kh Molly

Anmeld

30. januar 2012

Happiness

Fik ikke noget af manden, men det havde jeg heller ikke regnet med Mine forældre gav mig en halskæde med medaljon til et billede af den lille  

Blev super glad for den, men havde slet ikke forventet noget. Ellers kom folk med chokolade eller andet godt til mig, når de kom med tøj til den lille

Men synes det er lidt usmageligt hvis man kommer med ønsker... Med mindre man selvfølgelig bliver bedt om det Men tror jeg ville sige at jeg ikke ville have andet end et kram på besøgsdagen

Anmeld

30. januar 2012

lycly

Haha jeg anede heller ikke dengang jeg var gravid, at jeg man fik barselsgaver

Jeg ønskede mig ikke noget, fordi jeg var/er af den holdning, at man ikke kan forvente at få noget. Men jeg fik primært cremer til mig selv og af min kæreste fik jeg en ring (har dog ikke fået den endnu, da jeg lige skal finde den helt rigtige. Det skal være en med rød sten i. Fordi vi fik en pige)

Anmeld

30. januar 2012

Kløver

Jeg forventede intet, her gør vi ikke i gaver, så nej får stort set aldrig smykker eller blomster, fået have til 2 jule, ellers ikke. Men til min store overraskelse havde min mand købt en barselsgave til mig, og blev så overrasket og rørt, og var det bedste nogensinde da det netop havde betydning, så her vakte det stor glæde, men kunne ikke drømme om at ønske mig noget af ham, vil han give skal det være fordi han har lyst og synes jeg fortjener det
Jeg tænker om folk henviser til om i ønsker noget til den lille ny, hvor mange kommer med en lille ting

Anmeld

30. januar 2012

TaAsJu

Af manden fik er en kop hvor der står den bedste kone i verden
Og har fået mi. Barsels gave denne gang på forskud, en rigtig lækker morgenkåbe som keg har ønsket mig rigtig længe!! Som jeg kan tøffe rundt i når vi kommer på syghuset.. Jeg forventede ikke og få noget.. Men elsker min små simple gaver for det er de små ting der gør en forskel
Ellers fik jeg lidt blomster af folk ellers var gaverne til baby!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.