definér utroskab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2012

KakaoDrik

Situationen:

Mig og min veninde aftaler at skulle se D i biografen.

Hun aflyser grundet sygdom så vi udskyder vores biograf tur til hun er rask. Troede jeg.

Dagene går. Jeg høre ikke fra hende og smser og spørger om hun snart er frisk på biograftur hvortil hun så svare at hun har set filmen sammen med sin kæreste senere samme dag hvor vi havde haft en aftale.

Jeg blev vred. Rigtig vred og brød vores venskab,for i mine øjne var det være utro. En type som hende er ikke en ven for mig,men venskabet var nyt så det var kun godt at blive hurtigt afklaret. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2012

Fenja09

Selve ordet utroskab forbindes normalt med at en i et forhold har et hemmeligt seksuelt forhold til en anden end sin partner. Utroskab er lig med ægteskabsbrud. Så nej jeg mener ikke at mine veninder eller søskende kan være mig utro, de kan være illoyale og uærlige overfor mig, men det er kun min kæreste der kan være mig utro.

Jeg ved godt, at ordet utro er det samme som troløs, men det har altid været brugt, hvis en ægtemand/hustru begik hor/ægteskabsbrud og ikke, hvis f.eks ens mor eller søster går bag om ryggen på en. Der skal man lede efter andre ord.

/Fenja

Anmeld

30. januar 2012

Zafir

Utroskab er at bryde de aftaler og kodex man har i et parforhold I min verden, er det derfor MEGET vigtigt at lave ordenlige aftaler, så man:

1. er enige om hvad der er utroskab
2. VED at man ikke overtræder ens partners grænser uden at vide det

Så enkelt er det for mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.