i tvivl ? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2012

Dorthe1986

Skal det være en erhvervsuddannelse eller akademisk?

Jeg selv har en bachelorgrad i Biblioteks- og Informationsvidenskab og er i gang med at tage kandidatgraden i Informationsvidenskab og Kulturformidling kandidaten er den naturlige overbygning til den bachelor jeg har taget, men da uddannelsen skiftede navn, ja så er der lidt forskel på titlerne.

Men uddannelsen giver rigtig mange muligheder jobmæssigt, da jeg både kan arbejde indenfor kultur, fx bibliotekar. Jeg kan også arbejde i det private som fx document manager... men det er kun få eksempler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2012

Alexander071106sMor

An&Jo skriver:

jeg er ved at uddanne mig til finansøkonom, og ender forhåbentlig som ejendomsmægler når jeg er færdig på skolen..

Det er min drømme uddannelse at blive ejendomsmægler!!

Har dog kun kontorudd. med spec. i administration, og en HG i bagagen, så har ikke de bedste ods for at komme ind....

Er udd. på su?

Anmeld

30. januar 2012

Camulla

Jeg er uddannet pædagog (socialpædagog)... Det er dog den forkerte uddannelse jeg har valgt  

Anmeld

30. januar 2012

Bryndis

Jeg vil uddanne mig som sosu-hjælper og derefter sosu-assistent. Men jeg har en stor drøm om at blive jordemoder engang i fremtiden

Anmeld

30. januar 2012

An&Jo

Alexander071106sMor skriver:

Har dog kun kontorudd. med spec. i administration, og en HG i bagagen, så har ikke de bedste ods for at komme ind....

Er udd. på su?

ja finansøkonom er på su, men man kan også være heldig og få en læreplads direkte ved en ejendomsmægler, og så er man på elevløn, men ved dog ikke hvor meget når man ikke har noget med sig i bagagen..

Jeg ved bare at når jeg er færdig som finansøkonom vil min løn ligge på mellem 25-30.000 kr om måneden før skat.

men tror den er noget mindre hvis det er.. min løn vil være så høj fordi jeg jo kommer ud med en titel fra skolen, og derfor ikke kan spises af med mindre..

Anmeld

30. januar 2012

An&Jo

Alexander071106sMor skriver:

Er udd. på su?

vil forresten lige sige at flere af dem jeg går i klasse med har en HG bag sig og de klarer sig faktisk bedre end os med almen gymnasial, fordi de har haft alt det med handel osv førhen..

men det er klart en uddannelse der baserer sig på statistik og tal, og man skal virkelig vide noget om markedsværdier osv..

Anmeld

30. januar 2012

JH12

Jeg skal i gang med at uddanne mig som Psykomotorik Terapeut

Anmeld

30. januar 2012

EnGodMor

Jeg er uddannet bager og uddannet konditor & skal igang med at uddanne mig til pædagog nu

Anmeld

31. januar 2012

Alexander071106sMor

An&Jo skriver:

vil forresten lige sige at flere af dem jeg går i klasse med har en HG bag sig og de klarer sig faktisk bedre end os med almen gymnasial, fordi de har haft alt det med handel osv førhen..

men det er klart en uddannelse der baserer sig på statistik og tal, og man skal virkelig vide noget om markedsværdier osv..

Jamen så vil jeg da prøve at undersøge tingene 1000 tak for hjælpen !!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.