Mussen2 skriver:
Vores dejlige datter har gennem det seneste stykke tid haft en træls adfærd når far putter hende. Vi har fast ritual, hvilket går ud på at vi læser to bøger, synger et par sange, nulrer/snakker om dagen og får en tår at drikke.. Når jeg putter er der ikke nogen problemer.
Der er ingen tvivl om at hun helst så jeg puttede hver dag, men det er nu rngeng fars tjans for det meste. Jeg gør så meget andet.
Når far putter hygger de sig også får læst sunget osv, men på et eller andet tidspunkt i processen vælger hun at slå ham, sparke ham eller kradse ham
. Sådan helt tydeligt bevidst.
Nu er far beyndt at gå når hun gør det, dvs hun får ikke mere putning. Hun bliver så ked af det og jeg går (for det meste) derop efter et dtykke tid. Meget kontant og forklarer hende at der bliver ikke mere putning når hun slår..... Osv. Vi har prøvet en del varianter, bl.a hvir far går op igen osv.
Intet hjælper. Nu overvejer jeg om det var en ide at vi næste gang siger at hun kun får en bog læst i morgen ( hun går meget op i det er to bøger vi læser) fori hun har slået...?er det en ide eller for konsekvent. Vi har prøvet det lidt i form af at hende og ar legede hule under dynen inden hun lagde sig til at sove og hvis hun slog legede far ikke hule med hende næste dg...
What to do?
Jeg synes ikke at du skal gå derop, hvis det er ham der er gået derfra fordi hun har slået eller sparket, for så har han tabt i mine øjne, for så er det dig der kommer og siger det sidste godnat....
Min mand har haft samme problemer med vores datter, men han holder ved og gør det færdigt, hvis der er en uoverensstemmelse, mens jeg blander mig helt udenom... Selvom det er svært og river i mit hjerte....
Anmeld