What to do...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

920 visninger
18 svar
0 synes godt om
29. januar 2012

Mussen2

Vores dejlige datter har gennem det seneste stykke tid  haft en træls adfærd når far putter hende. Vi har fast ritual, hvilket går ud på at vi læser to bøger, synger et par sange, nulrer/snakker om dagen og får en tår at drikke.. Når jeg putter er der ikke nogen problemer. 

Der er ingen  tvivl om at hun helst så jeg puttede hver dag, men det er nu rngeng fars tjans for det meste. Jeg gør så meget andet. 

Når far putter hygger de sig også får læst sunget osv, men på et eller andet tidspunkt i processen vælger hun at slå ham, sparke ham eller kradse ham. Sådan helt tydeligt bevidst.

Nu er far beyndt at gå når hun gør det, dvs hun får ikke mere putning. Hun bliver så ked af det og jeg går (for det meste) derop efter et dtykke tid. Meget kontant og forklarer hende at der bliver ikke mere putning når hun slår..... Osv. Vi har prøvet en del varianter, bl.a hvir far går op igen osv.

Intet hjælper. Nu overvejer jeg om det var en ide at vi næste gang siger at hun kun får en bog læst i morgen ( hun går meget op i det er to bøger vi læser) fori hun har slået...?er det en ide eller for konsekvent. Vi har prøvet det lidt i form af at hende og ar legede hule under dynen inden hun lagde sig til at sove og hvis hun slog legede far ikke hule med hende næste dg...

What to do?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2012

Mussen2

Måske jeg lige skal tilføje at hun er 2år og 7 mdr og vældig kvik.

Anmeld

29. januar 2012

sofies

Det lyder som om i har meget godt styr på det, med faste ritualer. Det er sjovt at hun er begyndt på det, måske et forsøg på at blive længere oppe. Det er en god ide at der er en konsekvens ved det hun gør, det skal hun jo ikke. Men måske skal den komme med det samme istedet for dagen efter.

Bare en tanke, den kan godt være at jeg er gal på den men jeg ved ikke om de forstår at blive straffet for noget som ligger et døgn tilbage. Min søn er et halvt år ynge og han ville slet ikke kunne forstå det, men igen der sker jo rigtigt meget på et halvt år og der er stor forskel på børn...

Anmeld

29. januar 2012

Mussen2

sofies skriver:

Det lyder som om i har meget godt styr på det, med faste ritualer. Det er sjovt at hun er begyndt på det, måske et forsøg på at blive længere oppe. Det er en god ide at der er en konsekvens ved det hun gør, det skal hun jo ikke. Men måske skal den komme med det samme istedet for dagen efter.

Bare en tanke, den kan godt være at jeg er gal på den men jeg ved ikke om de forstår at blive straffet for noget som ligger et døgn tilbage. Min søn er et halvt år ynge og han ville slet ikke kunne forstå det, men igen der sker jo rigtigt meget på et halvt år og der er stor forskel på børn...

Jeg tror godt hun kan forstå og huske sammenhængen, men det er mere om hun er gammel nok til sådan en barsk konsekvens. Og skal det være far eller mor der giver hebde konsekvensen.

Jeg er enig i konsekvensen kunne falde med det samme, en det har vi forsøgtved at far går. Det virker bare ikke.

Måske hun tester fars grænser? Eller hvad sker der? Hun har slet ikke for vane og slå og har et meget udviklet sprog.

Tak for dit svar. Det var ikke mange der havde input

Anmeld

29. januar 2012

sofies

Det lyder som om i har meget godt styr på det, det er nok hendes far hun tester og hvis hun forstår at hun kun får en bog læst dagen efter fordi hun slog syntes jeg det lyder okay.

Held og lykke med det

Anmeld

29. januar 2012

Mussen2

sofies skriver:

Det lyder som om i har meget godt styr på det, det er nok hendes far hun tester og hvis hun forstår at hun kun får en bog læst dagen efter fordi hun slog syntes jeg det lyder okay.

Held og lykke med det

Takker. Det må vi prøve

Anmeld

29. januar 2012

De3Guldklumper

Jeg ville holde fast i jeres ritualer MEN jeg ville lade far tage tjansen den næste stykke tid uden at du blander dig i det OVERHOVEDET - dvs at hvis hun giver sig til at græde eller andet ved at far bryder ritualet fordi hun slar/sparker/kradser så er det HAM som går derop igen hvis en skal derop. Det er deres tvist og ikke din. Men som skrevet først skal i starte med jeres ritual som udgangspunkt ved hver putning men stoppe så snart hun gør noget at det som ikke skal gøres, putte hende og sig godnat men giv hendes vished for hvorfor der ikke er mere læsning og syngen - og så gå ud.

Anmeld

29. januar 2012

Nattøs

tror bestemt også det er far hun tester. så tror ikke det er så smart, at det er dig som går ind og "blander dig" altså går ind og siger stop. lad faren tag den kamp også må hun lære at slår og sparker hun. jamen så går far. men han skal selvfølgelig huske at fortælle hende hvorfor.. 

Anmeld

29. januar 2012

Mussen2

Pylle3 skriver:

Jeg ville holde fast i jeres ritualer MEN jeg ville lade far tage tjansen den næste stykke tid uden at du blander dig i det OVERHOVEDET - dvs at hvis hun giver sig til at græde eller andet ved at far bryder ritualet fordi hun slar/sparker/kradser så er det HAM som går derop igen hvis en skal derop. Det er deres tvist og ikke din. Men som skrevet først skal i starte med jeres ritual som udgangspunkt ved hver putning men stoppe så snart hun gør noget at det som ikke skal gøres, putte hende og sig godnat men giv hendes vished for hvorfor der ikke er mere læsning og syngen - og så gå ud.

Ja den Har vi også praktiseret, men fars temperament kunne simpelthen ikke holde til detog vi blev enige om at det så var bedre han gik en sprang i luften. Men vil bestem snakke med ham igen, for jeg tror også hun synes det r rart nok trods det at jeg er sur, at jeg lige kommer op til hende.....

Anmeld

29. januar 2012

ano14316

Mussen2 skriver:

Vores dejlige datter har gennem det seneste stykke tid  haft en træls adfærd når far putter hende. Vi har fast ritual, hvilket går ud på at vi læser to bøger, synger et par sange, nulrer/snakker om dagen og får en tår at drikke.. Når jeg putter er der ikke nogen problemer. 

Der er ingen  tvivl om at hun helst så jeg puttede hver dag, men det er nu rngeng fars tjans for det meste. Jeg gør så meget andet. 

Når far putter hygger de sig også får læst sunget osv, men på et eller andet tidspunkt i processen vælger hun at slå ham, sparke ham eller kradse ham. Sådan helt tydeligt bevidst.

Nu er far beyndt at gå når hun gør det, dvs hun får ikke mere putning. Hun bliver så ked af det og jeg går (for det meste) derop efter et dtykke tid. Meget kontant og forklarer hende at der bliver ikke mere putning når hun slår..... Osv. Vi har prøvet en del varianter, bl.a hvir far går op igen osv.

Intet hjælper. Nu overvejer jeg om det var en ide at vi næste gang siger at hun kun får en bog læst i morgen ( hun går meget op i det er to bøger vi læser) fori hun har slået...?er det en ide eller for konsekvent. Vi har prøvet det lidt i form af at hende og ar legede hule under dynen inden hun lagde sig til at sove og hvis hun slog legede far ikke hule med hende næste dg...

What to do?

Jeg tror bestemt ikke at hun forstår at "straffen" kommer dagen efter.

Jeg ville sige når hun slår far, er det far der skal forklare at man ikke må slå, ikke noget dybere bare "Du må ikke slå" og så måske noget i retning af " Jeg kan ikke læse når du slår mig" Og så kan han enten bare stoppe med at læse, slukke lyset og så blive siddende indtil hun falder i søvn, den ville jeg nok vælge. Eller han kan gå, og hvis hun så bliver så ulykkelig som du skriver at du bliver nød tila t gå derop, så er det ikke dig, men ham der skal gå derop. for ellers er far den onde og mor den gode, og far skal helst også være den gode.

Sådan tror jeg at jeg ville gøre.. held og lykke med det i finder ud af.

Dejligt at i har et godt putte ritual!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.