Falsk strubehoste i nat - øv ik sjovt :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2012

Leonora

Lone Jakobsen skriver:

Rasmus har også jævnligt anfald af falsk strubehoste. dog ikke så slemt som du beskriver.

ved ham er det når han er slemt forkølet, med masser af snot og hoste. sidst i perioden udvikler det sig så til den grimme falske strubehoste. det lyder altid meget slemt, og jeg har da også haft ham både til læge og vagt læge.

jeg synes ofte det kommer i perioder over nogle dage hvorefter det forsvinder helt, og så kommer igen næste gang en slem forkølelse rammer ham. så hvis jeg var dig, ville jeg være forberedt på at det ikke var ovre endnu.

her har han så udviklet astmatisk bronkitis, som vist er helt nomalt efter en længere periode med falsk strubehoste.

Jeg prøver også at forberede mig på at hun kan få endnu et anfald. Men jeg tror at jeg vil håndterer det lidt bedre og få hende ud med det samme den gøende hoste melder sig

Det der er det værste er at se panikken i ens barns øjne
Så derfor er min håndtering så vigtig

Tak for svaret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2012

Leonora

Miss Church skriver:

Hej

Jeg led meget at falsk strubehoste som lille og til jeg blev 6 år eller noget lignende. 

Jeg kan huske, at jeg fik damp, når jeg havde anfald. Mine forældre satte en gryde vand til at koge og så inhalerede jeg dampen til vejrtrækningen var normal igen. 

Held og lykke med hende

Ja det har jeg også hørt sku hjælpe. Detver klart noget at have i mente til en evt næste gang

Tak for dit svar

Anmeld

30. januar 2012

Lone Jakobsen

Leonora skriver:

Jeg prøver også at forberede mig på at hun kan få endnu et anfald. Men jeg tror at jeg vil håndterer det lidt bedre og få hende ud med det samme den gøende hoste melder sig

Det der er det værste er at se panikken i ens barns øjne
Så derfor er min håndtering så vigtig

Tak for svaret

ja jeg kan næsten heller ikke klare at se hvordan han kæmper med at få luft. det er meget barskt. men vi har vænnet os til bare at skynde os at pakke en dyne om ham og tage ham med ud på vores altan. der sidder vi så med ham 5-10 minutter, hvor efter han kan sove igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.