Falsk strubehoste i nat - øv ik sjovt :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.092 visninger
12 svar
0 synes godt om
29. januar 2012

Leonora

Hej tøser.

Min store pige på 3 år og 7 måneder fik i nat et anfald af falsk strubehoste. Vi tog hende med ud i kulden men det hjalp ikke... Hun kunne næsten ikke få vejret og med en vagt læge i røret blev vi rådet til at tage på Amaget skadestue. Her fik hun ventoline maske på ilt og det hjalp efter ca 1 time.

Jeg synes jeg er go til at håndtere syge børn men at oplevet at hun ikke kunne trække vejret særlig godt var skræmmende :-(

Mit spørgsmål til jer der har oplevet noget lign er så hvor ofte eller om et nyt anfald lurer lige om hjørnet ?

Go aften :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2012

morethanperfect

Leonora skriver:

Hej tøser.

Min store pige på 3 år og 7 måneder fik i nat et anfald af falsk strubehoste. Vi tog hende med ud i kulden men det hjalp ikke... Hun kunne næsten ikke få vejret og med en vagt læge i røret blev vi rådet til at tage på Amaget skadestue. Her fik hun ventoline maske på ilt og det hjalp efter ca 1 time.

Jeg synes jeg er go til at håndtere syge børn men at oplevet at hun ikke kunne trække vejret særlig godt var skræmmende :-(

Mit spørgsmål til jer der har oplevet noget lign er så hvor ofte eller om et nyt anfald lurer lige om hjørnet ?

Go aften :-)

Det var ikke særlig sjovt at høre
Oscar hoster og hoster , så meget han har svært ved at få luft , og han kaster op sommetider når han hoster ..
Er det dét der hedder falsk strobehoste ?
Vi skal heldigvis til lægen i morgen 

Håber hun snart får det bedre .  

Anmeld

29. januar 2012

Leonora

morethanperfect skriver:

Det var ikke særlig sjovt at høre
Oscar hoster og hoster , så meget han har svært ved at få luft , og han kaster op sommetider når han hoster ..
Er det dét der hedder falsk strobehoste ?
Vi skal heldigvis til lægen i morgen 

Håber hun snart får det bedre .  

Det der er karakteriserede ved falsk strubehoste er at barnet lyder som en søløve....og struben på få min hæver op så barnet får vejrtræknings besvær...

Jeg har læst mig til at det er virus tilstand der foresager anfaldet.

Håber ikke I kommer til at opleve et lign anfald

Go aften og tak for tanken

Anmeld

29. januar 2012

tweety2060

Øv øv.... Det er rigtigt at det er en virus der sætter sig ved strubelåget og gør at slimhinden kan hæve op, hvorfor det lyder som søløve når hun hoster. Det bliver som regel værst hen under aftenen..normalt fjerner medicin ikke 'gøen' men tager noget ad irritation af slimhinden.... Kulde og kolde drik fx saft eller is kan hjælpe på hævelsen. Højt hovedgærde lige så.... Da det er en virus kan der jo godt gå nogle dage før den forsvinder... God bedring med hende

Anmeld

29. januar 2012

tweety2060

Øv øv.... Det er rigtigt at det er en virus der sætter sig ved strubelåget og gør at slimhinden kan hæve op, hvorfor det lyder som søløve når hun hoster. Det bliver som regel værst hen under aftenen..normalt fjerner medicin ikke 'gøen' men tager noget ad irritation af slimhinden.... Kulde og kolde drik fx saft eller is kan hjælpe på hævelsen. Højt hovedgærde lige så.... Da det er en virus kan der jo godt gå nogle dage før den forsvinder... God bedring med hende

Anmeld

29. januar 2012

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Her i huset var vi igennem en tur også med falsk strubehoste i mandags... det var rigtig slemt den første nat og anden nat sov han hos mig på maven, men det var ikke nødvendig, at stå med hovedet ud af vinduet som første nat... tredje nat sov han igennem uden problemer, men hold da fest han hoster og hoster og det gør de altid i fjorten dage efter sådan en omgang... Vores den store dreng har haft 2 omgange med falsk sturbehoste, hvor vi har måtte putte ham i flyverdragt og gå helt udenfor, før han fik det bedre.....

Det er sindsyg ubehagelig, når de får det... denne gang blev vi truet med indlæggelse, men vi kom igennem det uden.. puha... men jeg var helt ude i tovene, da han er født i uge 25+0, så han er endnu mere sart, end børn født til tiden, men vi slap igennem denne gang... skønt..

Jeg tror, at det værste var i nat, for jeres vedkommende, men du kommer alligevel til at sove på stikkerne... for man liggger og lytter hele tiden efter deres vejrtrækning... men det bedste du kan gøre, er at have kold vand/væske klar, is, og så hæve hovedgæret, så de ligger højt, da det letter deres vejrtrækning de følgende dage...

God bedring med det bette pus..

Knus Mette

Anmeld

29. januar 2012

Lone Jakobsen

Rasmus har også jævnligt anfald af falsk strubehoste. dog ikke så slemt som du beskriver.

ved ham er det når han er slemt forkølet, med masser af snot og hoste. sidst i perioden udvikler det sig så til den grimme falske strubehoste. det lyder altid meget slemt, og jeg har da også haft ham både til læge og vagt læge.

jeg synes ofte det kommer i perioder over nogle dage hvorefter det forsvinder helt, og så kommer igen næste gang en slem forkølelse rammer ham. så hvis jeg var dig, ville jeg være forberedt på at det ikke var ovre endnu.

her har han så udviklet astmatisk bronkitis, som vist er helt nomalt efter en længere periode med falsk strubehoste.

Anmeld

29. januar 2012

Leonora

tweety2060 skriver:

TaK for svaret

Jeg håber vi slipper med den ene gang

Anmeld

29. januar 2012

Leonora

Mathias Villads skriver:

Her i huset var vi igennem en tur også med falsk strubehoste i mandags... det var rigtig slemt den første nat og anden nat sov han hos mig på maven, men det var ikke nødvendig, at stå med hovedet ud af vinduet som første nat... tredje nat sov han igennem uden problemer, men hold da fest han hoster og hoster og det gør de altid i fjorten dage efter sådan en omgang... Vores den store dreng har haft 2 omgange med falsk sturbehoste, hvor vi har måtte putte ham i flyverdragt og gå helt udenfor, før han fik det bedre.....

Det er sindsyg ubehagelig, når de får det... denne gang blev vi truet med indlæggelse, men vi kom igennem det uden.. puha... men jeg var helt ude i tovene, da han er født i uge 25+0, så han er endnu mere sart, end børn født til tiden, men vi slap igennem denne gang... skønt..

Jeg tror, at det værste var i nat, for jeres vedkommende, men du kommer alligevel til at sove på stikkerne... for man liggger og lytter hele tiden efter deres vejrtrækning... men det bedste du kan gøre, er at have kold vand/væske klar, is, og så hæve hovedgæret, så de ligger højt, da det letter deres vejrtrækning de følgende dage...

God bedring med det bette pus..

Knus Mette

Tak for det lange svar - det er skønt at folk giver sig tid til at komme med deres erfaringer .

Jeg tror også at hvis vi oplever det igen at vi med det samme tager hende ud og måske selv kan komme over anfaldet uden hjælp af ilt maske

Rigtig go aften og jeg håber heller ikke at I skal døgenigt med flere anfald

Anmeld

29. januar 2012

Miss Church

Hej

Jeg led meget at falsk strubehoste som lille og til jeg blev 6 år eller noget lignende. 

Jeg kan huske, at jeg fik damp, når jeg havde anfald. Mine forældre satte en gryde vand til at koge og så inhalerede jeg dampen til vejrtrækningen var normal igen. 

Held og lykke med hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.