Tasken til sygehuset.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2012

Maja_4000

Det jeg var gladest for , var bukser til mig selv .. De fleste sygehuse har kun bluser til de indlagte  
Og så ammebh'en .. Mælken nåede dog ikke at løbe til , men var glad for den alligevel .. Havde købt en uden bøjle , så jeg kunne sove med dem om natten .. Ville have det dårligt med at rende rundt på gangen uden bh på .. Men det er jo forskelligt fra person til person

Vi havde ikke noget tøj med til Caroline .. Min kæreste tog lidt med hjemmefra , da der var MANGE indlagt på barselsgangen , så engang imellem kunne vaskeriet ikke lige følge med Hehe .. Men ellers tog han kun det med som hun skulle have på , når vi skulle hjem ..
Tykke strømper / hjemmesko til dig selv .. Der var i hvert fald fodkoldt på Roskilde
Mønter til slik/sodavandsautomat
Og en sut  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2012

Emily2012<3

MissTas skriver:

jeg har pakket det meste af tasken..

til Baby:

3 sæt tøj

strømper

futsko/uld sokker

hue

køredragt

vanter

3 stk. stofbleer

alm. bleer (hvis nu disse ikke er til rådighed på sygehuset)

vådservietter

hendes første bamse fra far og mor

Til mor:

to sæt tøj (lidt løst)

undertøj

ammeindlæg

hygge sokker

nattøj

toilettaske (deo, shampo, balsam, hårbørste, tandbørste, tandpasta, elastikker og spænder, føntøre, glattejern og en god creme)

musli barer

kamera (+ oplader)

Tror vist det var det jeg havde fået pakket

Tak for din liste.. 

Jeg mangler lige lidt indkøb før det hele kan blive pakket ned..

Men ellers en rigtig fin liste..

Anmeld

29. januar 2012

Emily2012<3

Takker ALLE der har svaret..

Der var lige lidt over det hele jeg godt kunne bruge..

Så jeg må hellere lige kigge den igennem og skrive ned hvad der skal pakkes..

Lidt af det er pakket.. Så der mangler ikke super meget endnu..

Lige lidt indkøb osv.. Så kan det hele blive pakket ned..

Anmeld

29. januar 2012

JustMe

Det kommer jo lidt an på, hvor du skal føde. Nogle steder skal man selv have tøj og dyne med til den lille; andre steder har de det meste.

Det vi satte mest pris på var et par natdragter i str. 50 og 56 (56 viste sig at være aaaaalt for stort) samt undertøj til os (vi var så også indlagt 6 dage, og min kæretse var medindlagt). Plejeprodukter udover deo, shampoo/sæbe/balsam samt tandbørste/tandpasta var spild af plads for mig...jeg kunne ikke gå, så jeg havde bare elastikker i håret og en hårbøjle.

Mange anbefalede mig blødt toiletpapir hjemmefra, men jeg måtte kun skylle så det var også spild. Min liste her efter fødslen ville nok være revideret til:

Baby:

2 heldragter i str 50 og 2 i str 56.

Overtøj til turen hjem (køredragt, hue og vanter)

Et par bleer

Mor (og evt far):

Undertøj

Behageligt tøj

Badekåbe og klipklappere.

Varme sokker eller sutsko

Mobil + oplader + kamera

Lidt kiks, slik og vand/sodavand hvis fødslen er om natten, hvor det ikke er muligt at købe noget nogle steder.

Ammepude! (Jeg var SÅ glad for, at vi tog den med! Hospitalet havde ingen, og man sidder elendigt uden, når man skal amme).

Briller + linser, hvis du bruger det.

Amme - BH og ammeindlæg

Nattøj

Anmeld

29. januar 2012

Mommylove

Min taske ser sådan her ud

Til kære baby:

2 sæt tøj sæt tøj: 1 str 50 og 1 str 56.

1 Uldbody og 2 alm. (har termin i marts, så vejret må afgøre dette)

Autostol

strømpebukser

uld sokker og et par hyggesokker

1 hue i 50% uld

kørepose til austol

2 stk. stofbleer

alm. bleer (til 1 døgn)

Engangsskum klude, klippet i snipper

1 stk sut

Dyne + sengetøj

Til mor:

to sæt tøj - en sort ammebluse + et par joggingbukser (altså smarte )

Ammebh + 3 par ''mormor''-trusser

ammeindlæg

hygge sokker + futter

nattøj (just in case, kommer nok hjem samme dag)

toilettaske (deo, shampo, balsam, hårbørste, tandbørste, tandpasta, elastikker + mit kære hårpleje, bodycreme og en læbepromade, en mascara)

Trusseindlæg + STOR sugeevne bind..!

Kamera samt oplader

og så kommer der også lidt snack i tasken til faderen + så pakker jeg hans fars-gave (en ramme med et digt i, som jeg har skrevet - vores egen personlige kamp om baby og hans store betydning og min datter og jeg...)

Anmeld

29. januar 2012

Eliza

bum bum her er "vi" 38+5 og tasken til mor er endnu ikke færdig

alle sider jeg har set siger GO BLØD TOILETPAPIR!! så det er da pakket.. til lillemanden har jeg pakket lidt forskelligt i størrelse 56..

Anmeld

29. januar 2012

Siber

Husk bind til dig selv, ellers skal du gå med sygehuseta mega "bleer" og pøj pøj

Anmeld

29. januar 2012

L&V

Emily2012<3 skriver:

Hvad er nødvendigt at pakke til baby ?

Hvor meget tøj, sutter osv?

Hvad kunne i ikke undvære?

Jeg føler mig MEGET forvirret over hvad der skal pakkes og hvad der ikke skal pakkes.. 

Jeg er 36+1 idag, så jeg burde vel have pakken tasken allerede nu, eller?

ÅÅÅH stress stress stress!

Ja jeg tænker også godt bind + trusse og self alt det de andre har skrevet på listen.. Måske også lidt underholdning til dig og dem du evt ska have med til fødslen. Min egen trak ret meget ud så havde stor glæde af blade, musik osv. Også rigeligt med stof bleer..

Anmeld

29. januar 2012

Annana89

Jeg har os læst et sted at man skal ha sin og sin Mands/kærrestes fødsels/dåbsattest og evt. vielsesattest med!

Er der nogen andre der har haft det og hvad præcis bliver de brugt til?

Anmeld

29. januar 2012

ano14316

Frem for alt.. tag det helt roligt.. Sygehuset har hvad du skal bruge så længe du er der.. Noget andet er så det der alligevel er rart at have med.

Det aller vigtigste er noget behageligt at have på til dig selv. Løse bukser, store trusser, behagelig top.

så lidt plejeprodukter til dig selv. lidt shampoo, balsam, god fugtighedscreme og en læbepomade, luften er tør på sygehuset.

baby har bedst af at ligge så meget på dig som muligt, med så lidt tøj på som muligt. Magnus fik tøj på for første gang, da vi skulle hjem. Så jeg vil sige 1-2 sæt tøj til baby evt. 1 i 50 og 1 i 56. hue, vanter og en dyne el. dragt til hjem transport og autostol, hvis i er i bil.

kamera med ekstra batteri og kort.
Mobil telefon + lader, men lad den være slukket så meget som muligt, så du kan nyde dit lille vidunder.

Så havde jeg en morgenkåbe med, og den var jeg også glad for.

Jeg havde selvfølgelig også 10.000 andre ting med, som vi ikke fik brug for overhovedet.

Så vil jeg sige, lad sutten blive hjemme, den skal i ikke bruge det første stykke tid alligevel, amningen skal lige være godt i gang.

Så her er den liste jeg anbefalder:

til dig:
Løse bukser
store trusser
behagelig top gerne et par stykker
shampoo,
balsam,
fugtighedscreme
læbepomade

kamera med ekstra batteri og kort.
Mobil telefon + lader

til baby
1-2 sæt tøj til baby evt. 1 i 50 og 1 i 56.
hue
vanter
en dyne el. dragt til hjem transport
autostol, hvis i er i bil.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.