Tasken til sygehuset.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.504 visninger
25 svar
0 synes godt om
29. januar 2012

Emily2012<3

Hvad er nødvendigt at pakke til baby ?

Hvor meget tøj, sutter osv?

Hvad kunne i ikke undvære?

Jeg føler mig MEGET forvirret over hvad der skal pakkes og hvad der ikke skal pakkes.. 

Jeg er 36+1 idag, så jeg burde vel have pakken tasken allerede nu, eller?

ÅÅÅH stress stress stress!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2012

Clisolka

Emily2012<3 skriver:

Jeg føler mig MEGET forvirret over hvad der skal pakkes og hvad der ikke skal pakkes.. 

Uha ja, jeg kender det godt 

Hvor meget tøj du skal have med til baby afhænger af, om du vil bruge deres tøj (og om du kan). Jeg tror jeg havde taget 3 sæt med til Isabella, for jeg brugte rigets tøj til hende  Sutter måtte vi ikke bruge før hun var kommet godt i gang med amningen, så jeg tror jeg havde 2 med - som jeg ikke fik brugt 

Anmeld

29. januar 2012

Gaia

Ingen sut. Amningen skal først igang og jm osv. Vil sikkert stejle skråt hvis du giver den bette sut som det første.  En to tre stykker tøj til den bette. En morgenkåbe og lidt afslappet tøj til dig. Klipklapper til hurtigt at stikke i. Sæbe, deo, kam, kamera, vandrejournal, øh bum bum....kan ikke rigtig huske hvad vi ellers tog med. D fleste sygehuse har bleer til rådighed. Nåja hue, køredragte eller ligende, strømper til den bette. ik stresse. Du har det vigtigste med hvis du har lidt tøj til dig og den lille! Vandrejournal og kamera og selvf. Mobil god fødsel 

Anmeld

29. januar 2012

Emily2012<3

Babymor2010 skriver:

Uha ja, jeg kender det godt 

Hvor meget tøj du skal have med til baby afhænger af, om du vil bruge deres tøj (og om du kan). Jeg tror jeg havde taget 3 sæt med til Isabella, for jeg brugte rigets tøj til hende  Sutter måtte vi ikke bruge før hun var kommet godt i gang med amningen, så jeg tror jeg havde 2 med - som jeg ikke fik brugt 

Okay, pakker bare 2 sutter med så..

Havde godt nok lagt 5 heldragte, 7 bodyer osv ned i tasken.. Men kan da godt se der skal sorteres lidt i det så.. 

MEN nu kommer jeg så til at tænke på str på tøjet til den lille.. tænk hvis det er fr småt? 

Åh gud altså.. Jeg tror jeg får stress snart.. 

Anmeld

29. januar 2012

MissTas

Emily2012<3 skriver:

jeg har pakket det meste af tasken..

til Baby:

3 sæt tøj

strømper

futsko/uld sokker

hue

køredragt

vanter

3 stk. stofbleer

alm. bleer (hvis nu disse ikke er til rådighed på sygehuset)

vådservietter

hendes første bamse fra far og mor

Til mor:

to sæt tøj (lidt løst)

undertøj

ammeindlæg

hygge sokker

nattøj

toilettaske (deo, shampo, balsam, hårbørste, tandbørste, tandpasta, elastikker og spænder, føntøre, glattejern og en god creme)

musli barer

kamera (+ oplader)

Tror vist det var det jeg havde fået pakket

Anmeld

29. januar 2012

Emily2012<3

Gaia skriver:

Ingen sut. Amningen skal først igang og jm osv. Vil sikkert stejle skråt hvis du giver den bette sut som det første.  En to tre stykker tøj til den bette. En morgenkåbe og lidt afslappet tøj til dig. Klipklapper til hurtigt at stikke i. Sæbe, deo, kam, kamera, vandrejournal, øh bum bum....kan ikke rigtig huske hvad vi ellers tog med. D fleste sygehuse har bleer til rådighed. Nåja hue, køredragte eller ligende, strømper til den bette. ik stresse. Du har det vigtigste med hvis du har lidt tøj til dig og den lille! Vandrejournal og kamera og selvf. Mobil god fødsel 

Tak for listen..

Jeg føler mig bare enormt stresset..

Jeg føler slet ikke jeg er klar eller når at blive klar med noget som helst..

Anmeld

29. januar 2012

Clisolka

Emily2012<3 skriver:

Havde godt nok lagt 5 heldragte, 7 bodyer osv ned i tasken.. Men kan da godt se der skal sorteres lidt i det så.. 

MEN nu kommer jeg så til at tænke på str på tøjet til den lille.. tænk hvis det er fr småt? 

Ingen stres 

De 3 sæt jeg havde taget med var str. 50 og 56 - det er stort nok til en nyfødt  Jeg tror jeg havde taget 4-5 bodyer med, så hun også kunne se lidt menneskelig ud  Hvis ikke du skal bruge sygehusets tøj, så skal du nok have et sæt/måske 2 med pr. dag.

Derudover havde jeg da også taget den første bamse med 

Anmeld

29. januar 2012

lycly

Emily2012<3 skriver:

Undskyld jeg lige blander mig Hvis du har str. 56 med, er jeg ret sikker på at det ikke er for småt - 50 derimod kan nemt blive for småt Bare pak 2-3 bodyer (den første dag/nat har baby jo hospitalstøjet på), nogle bukser/bluser, hue og en flyverdragt af en art til hjemturen. Hvis alt går vel, skal I jo MAKS være der 2 nætter.
Selvom man siger at man ikke skal give den lille sut, så tag dem med alligevel. Vi havde sut med, og vi blev drevet til et punkt hvor vi gav hende sutten . At hun så ikke ville have den, er så noget helt andet

Til dig selv vil jeg anbefale at tage toiletpapir med, deres er IKKE det rareste Og så behageligt, løstsidende tøj og sutsko. Og så hvad du ellers normalt har med i en toilettaske. Og så amme bh'er

Anmeld

29. januar 2012

Annana89

Hvad med ens egen dyne til bebs? Mener jeg har læst et sted at det var en god ide!?

Anmeld

29. januar 2012

Gaia

Emily2012<3 skriver:

Tak for listen..

Jeg føler mig bare enormt stresset..

Jeg føler slet ikke jeg er klar eller når at blive klar med noget som helst..

Det er helt normalt. Svært at gøre sig 100% klar til en begivenhed som man aldrig har været i og hvor man gerne vil have alt er perfekt og intet mangler men det skal nok gå. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.