Nordjysk kagemand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.515 visninger
25 svar
0 synes godt om
28. januar 2012

trunte89

Hej.
Min kæreste har snart fødselsdag, og det eneste han ønsker sig er en nordjysk kagemand. Det er noget med brunsviger med noget sød flødeskum og noget rødt gele.
Men nogle der kan hjælpe mig lidt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2012

Fenja09

De burde kunne bestilles ved bageren og mener ikke de koster det vilde. Aner ikke hvordan man selv laver dem

Anmeld

29. januar 2012

trunte89

Fenja09 skriver:

De burde kunne bestilles ved bageren og mener ikke de koster det vilde. Aner ikke hvordan man selv laver dem

Ok, har bare slet ikke set det her hvor vi bor.

Anmeld

29. januar 2012

Fenja09

trunte89 skriver:

Ok, har bare slet ikke set det her hvor vi bor.

Hvor bor i henne i landet? Jeg bor i Nordjylland, men jeg har også fået dem i Kbh. Det er vidst bare en alm. børnekagemand. Om alle så laver med rød gele ved jeg ikke, ellers kan man nok bare bede om det. Tror de koster omkring 300 kr og så er der til 10-15 mennesker.

/Fenja

Anmeld

29. januar 2012

LLN

trunte89 skriver:

Hej.
Min kæreste har snart fødselsdag, og det eneste han ønsker sig er en nordjysk kagemand. Det er noget med brunsviger med noget sød flødeskum og noget rødt gele.
Men nogle der kan hjælpe mig lidt?

Jeg blev lidt nysgerig så jeg har googlet lidt.

Jeg har ikke kunnet finde en opskrift men nogle beskrivelser som går på at det er en brunsvir pyntet med flødeskum, rød gele, og slik. Hvis flødeskummen skal være sød kan du evt vende noget flormelis i.

Anmeld

29. januar 2012

Nitz - <3 David

Nu er jeg selv nordjyde

En kagemand er en brunsvier, med flødeskum, gele, flag, og slik.. Desuden er der også et "bånd" over maven på manden hvor man skriver "barnets" navn og alder.. Fx. TILLYKKE BJARKE 5 ÅR..

Flødeskummet er selvf. ikke "bare" kørk på i et lag.. Men pyntet med en sprøjtepose Hvor man så laver en fin streg af rød gele ovenpå

Håber det gav mening..

Anmeld

29. januar 2012

Nitz - <3 David

Syns ik rigtig jeg kunne finde et ordenligt billede på google..

Men noget lignende denne er.. Bare med slik og marcipan..
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. januar 2012

trunte89

Fenja09 skriver:

Hvor bor i henne i landet? Jeg bor i Nordjylland, men jeg har også fået dem i Kbh. Det er vidst bare en alm. børnekagemand. Om alle så laver med rød gele ved jeg ikke, ellers kan man nok bare bede om det. Tror de koster omkring 300 kr og så er der til 10-15 mennesker.

/Fenja

Bor i korsør, og har aldrig set eller hørt om det før. (synes det lyder lidt underligt )
Tror jeg satser på selv at lave det ellers bliver det hurtigt dyrt synes jeg.

Anmeld

29. januar 2012

trunte89

LLN skriver:

Jeg blev lidt nysgerig så jeg har googlet lidt.

Jeg har ikke kunnet finde en opskrift men nogle beskrivelser som går på at det er en brunsvir pyntet med flødeskum, rød gele, og slik. Hvis flødeskummen skal være sød kan du evt vende noget flormelis i.

Ja. Kunne self være jeg bare skulle prøve at komme noget flormelis i.
Nej det er heller ikke lykkedes mig at finde en oppskrift på nettet.

Anmeld

29. januar 2012

trunte89

Nitz - <3 David skriver:

Nu er jeg selv nordjyde

En kagemand er en brunsvier, med flødeskum, gele, flag, og slik.. Desuden er der også et "bånd" over maven på manden hvor man skriver "barnets" navn og alder.. Fx. TILLYKKE BJARKE 5 ÅR..

Flødeskummet er selvf. ikke "bare" kørk på i et lag.. Men pyntet med en sprøjtepose Hvor man så laver en fin streg af rød gele ovenpå

Håber det gav mening..

Sper, tak men er det bare alm. Flødeskum? Min kæreste snakkede nemlig om, at det var noget sødt noget?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.