Malle skriver:
Ja, som overskriften siger - hvor meget tøj kan jeres 4-årige selv tage på?
Victor er blevet rigtig god til at tage stort set alt tøj af og på bort set fra strømper. Han har stadig problemer med at lyne sin jakke, men hvis vi lyner den et lille stykke op kan han selv.
Jeg sad og talte med min veninde om børnenes fremskridt for nylig og var meget stolt af ham - også fordi han kun har brugt 3 dage på at smide bleen helt om dagen - men hun sagde at han skulle have kunnet det hele for længe siden. 
Det fik mig til at tænke på hvad I andres børn mon kan - selvom man ikke skal sammenligne... 
Syntes du skal være stolt af ham.. Alt fremskridt er flot lige meget alderen 
Sofie min store pige som nu er 4 år og 3 måneder har været hurtig om at tage tøj på selv..
Hun har ca været 1½ år da hun selv kunne tage sokker,bukser, trøje, sko og jakke på (jakken skulle jeg hjælpe med at lyne)
Idag tager hun selv alt på, det eneste der stadig er svært er strømpebukser 
Med hensyn til blee så valgte hun selv at smide den fra den ene dag til den anden.
Hun havde gået rundt uden blee her hjemme i kortere tid men en dag da jeg skulle skifte hende sagde hun "ikke ble på, mor" og så fik hun lov at prøve og det gik super fint så siden den dag har hun været blee fri om dagen..
Det var i en alder af 2 år og 3 måneder...
Natbleen ventede vi så lidt med da der skete meget hen over sommeren hvor hun blandt andet fik en lille søster i maj.
Så natbleen sagde hun selv nej til 3 uger inden hun fyldte 3 år og der har intet træning været med det.. Igen gik det over alt forventning da der ikke har været mange uheld 
Men hendes søster som bliver 2 år til maj kan ikke så meget som hun dengang kunne, så der er kæmpe forskel på børn
Anmeld