Hvor meget tøj kan jeres 4-årige selv tage af og på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2012

Pigent

Malle skriver:

Ja, som overskriften siger - hvor meget tøj kan jeres 4-årige selv tage på?

Victor er blevet rigtig god til at tage stort set alt tøj af og på bort set fra strømper. Han har stadig problemer med at lyne sin jakke, men hvis vi lyner den et lille stykke op kan han selv.

Jeg sad og talte med min veninde om børnenes fremskridt for nylig og var meget stolt af ham - også fordi han kun har brugt 3 dage på at smide bleen helt om dagen - men hun sagde at han skulle have kunnet det hele for længe siden. 

Det fik mig til at tænke på hvad I andres børn mon kan - selvom man ikke skal sammenligne...

Hende jeg passer er 4 og hun kan selv tag alt af og på 
Hun kan selv tag overtøj på, men vil gerne have hjælp med vinter overtøj. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2012

Mor til Frederic og Freya

Malle skriver:

Victor er blevet rigtig god til at tage stort set alt tøj af og på bort set fra strømper. Han har stadig problemer med at lyne sin jakke, men hvis vi lyner den et lille stykke op kan han selv.

Jeg sad og talte med min veninde om børnenes fremskridt for nylig og var meget stolt af ham - også fordi han kun har brugt 3 dage på at smide bleen helt om dagen - men hun sagde at han skulle have kunnet det hele for længe siden. 

Det fik mig til at tænke på hvad I andres børn mon kan - selvom man ikke skal sammenligne...

tror det er vidt forskelligt fra barn til barn, ikke alle kan være lige gode til alt på samme tid..

Frederic smed ble om dagen - sutten og cykle uden støttehjul i juli 2011, der var han 2 år og 7 mdr. Men der var han slet ikke intra. i selv at tage tøj af/på...

Nu er han 3 år og snart 5 mdr gammel og tager selv; underbukser - undertrøje - bukser og strømper på/af. Bluserne driller ham lidt, men han er bedre til at tage dem på end af.

Jakken er det samme som med din dreng, den skal lige startes og så lyner han resten. 

Vi har en fætter der er 2 mdr yngre end vores dreng, han kan selv tage alt tøj af/på (hvilket han også gør ude i byen...) Men så er han ikke særlig tålmodig - ikke god til at fordybe sig i ting og slet ikke evnen til at samle 4 skinner brio togbane eller puslespil..

Anmeld

28. januar 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Min dreng er 4 år og han kan selv tage alt tøj af og på - dog er han ikke så god til, at lyne sin jakke.

Anmeld

28. januar 2012

sandorff

Malle skriver:

elias kan tage alt tøj på selv. det eneste han ikke kan er at snøre snørebånd....

Anmeld

28. januar 2012

>>Carina<<

Syns du ska være stolt. Ingen børn er ens og du ka sagtens være stolt når netop HAN kan noget nyt :-)

Min søn er 2 år og snart 3 mdr og han kan selv tage undetøj, bukser, bluse, hue, flyverdragt, halsedisse, jakke og sko på. Han kan ikke lyne jakken og knappe bukserne men ellers kan han det andet. Ham er jeg da stolt af men du skal heller ikke sammenligne dit barn med andre. Som sagt er ingeN børn ens. Hvis han har været lidt længere om det end de andre jævnaldrene så har han måske været hurtigere til nogle andre ting :-)

Kort sagt: vær du bare stolt af din søn :-)

Anmeld

28. januar 2012

tinasmor

Malle skriver:

Her var vores datter to et halvt da hun startede med potten men først da hun lige fyldte 3 havde hun lært det helt - uden uheld og lign. Og hun bruger stadigvæk natble.

Ang tøj der har vi været alt for dovne. Dvs hun kunne selv men fordi det var nemmere at gøre det for hende så gjorde vi det i alt for lang tid indtil jeg så en pige på 2 år og 4 måneder der næsten tog alt tøj og krøb i flyverdragten. Så gik den ikke længere og efter bare at have bedt datteren gøre det selv et par dage, ja så gjorde hun det, og jeg fortrød jeg ikke havde sagt det meget før. Så tøj tog hun på fra en var 3 et halvt men hun kan endnu ikke lyne sin jakke. (kun når jeg lyner fra starten af)

Anmeld

29. januar 2012

lene

Min datter på 4½ kan tage alt tøj på selv og har kunne det længe, hun smed bleen da hun var 2 år og 11 mdr, men igen er der forskel på børn og hvad de kan.

Anmeld

29. januar 2012

anja89

Malle skriver:

Syntes du skal være stolt af ham.. Alt fremskridt er flot lige meget alderen

Sofie min store pige som nu er 4 år og 3 måneder har været hurtig om at tage tøj på selv..
Hun har ca været 1½ år da hun selv kunne tage sokker,bukser, trøje, sko og jakke på (jakken skulle jeg hjælpe med at lyne)

Idag tager hun selv alt på, det eneste der stadig er svært er strømpebukser

Med hensyn til blee så valgte hun selv at smide den fra den ene dag til den anden.
Hun havde gået rundt uden blee her hjemme i kortere tid men en dag da jeg skulle skifte hende sagde hun "ikke ble på, mor" og så fik hun lov at prøve og det gik super fint så siden den dag har hun været blee fri om dagen..
Det var i en alder af 2 år og 3 måneder...

Natbleen ventede vi så lidt med da der skete meget hen over sommeren hvor hun blandt andet fik en lille søster i maj.
Så natbleen sagde hun selv nej til 3 uger inden hun fyldte 3 år og der har intet træning været med det.. Igen gik det over alt forventning da der ikke har været mange uheld

Men hendes søster som bliver 2 år til maj kan ikke så meget som hun dengang kunne, så der er kæmpe forskel på børn

Anmeld

29. januar 2012

Camulla

Min store søn er 3 år og 5 mdr. og tager selv alt tøj af og på. Man skal dog lige hjælpe ham, så det vender rigtigt. Han vil selvfølgelig aller helst have hjælp, det kan være lidt af en udfordring at få ham til det selv, men han kan sagtens. 

Og nogle gange bliver man overrasket. Igår fandt vi ud af at han også godt kan tage fingervanter på selv... Men grisetæer laver han stadig og lyne jakken skal han have hjælp til...

Anmeld

29. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes da ik der er nogen regler som alle børn bare følger til punkt og prikke og du ska da være stolt af alt det han ka. 

Har selv været i børnehaver, hvor nogle af de børn der lige er startet ka alt selv og hvor der er nogen af de store børn stadig bruger blee og ik ka noget selv. Der er bare stor forskel på børn! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.