Hvor meget tøj kan jeres 4-årige selv tage af og på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.472 visninger
19 svar
0 synes godt om
28. januar 2012

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Ja, som overskriften siger - hvor meget tøj kan jeres 4-årige selv tage på?

Victor er blevet rigtig god til at tage stort set alt tøj af og på bort set fra strømper. Han har stadig problemer med at lyne sin jakke, men hvis vi lyner den et lille stykke op kan han selv.

Jeg sad og talte med min veninde om børnenes fremskridt for nylig og var meget stolt af ham - også fordi han kun har brugt 3 dage på at smide bleen helt om dagen - men hun sagde at han skulle have kunnet det hele for længe siden. 

Det fik mig til at tænke på hvad I andres børn mon kan - selvom man ikke skal sammenligne...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2012

Valle81

Da min datter var 4 kunne hun det hele, men der er stor forskel på drenge og siger. Min bonus som på 6 er lige begyndt at kunne lyne jakken selv tøj har han kunne længe. Men sko har han haft store problemer med, han laver stadig grisefødder

Anmeld

28. januar 2012

Valle81

Malle skriver:

Victor er blevet rigtig god til at tage stort set alt tøj af og på bort set fra strømper. Han har stadig problemer med at lyne sin jakke, men hvis vi lyner den et lille stykke op kan han selv.

Jeg sad og talte med min veninde om børnenes fremskridt for nylig og var meget stolt af ham - også fordi han kun har brugt 3 dage på at smide bleen helt om dagen - men hun sagde at han skulle have kunnet det hele for længe siden. 

Det fik mig til at tænke på hvad I andres børn mon kan - selvom man ikke skal sammenligne...

Mht ble var Asta 2 1/2 år og hun smed den, fra den ene dag til anden både dag nat Sebastian var 3 1/2 og smed ble dag og nat på en uge

Anmeld

28. januar 2012

Mette 28

Malle skriver:

synes hel klart at du skal være stolt af din søn, ingen tvivl om det..

der er så stor forskel på hvornår hvem kan hvad, det kan være din søn er hurtigere/dygtigere til andre ting ik..

Men min søn er du 4½ og han har i lang lang tid kunne tage alt tøj på selv og lyn jakke osv.. det er i hvert fald over 1 år han har kunne det.. og det med drenge og piger syne sjeg er hip som hap for kender flere med piger der kan mindre end min søn, må se om datteren bliver hurtigere end ham :O)

Men ja vær du piv stolt af ham

Anmeld

28. januar 2012

trunte89

Sara KAN godt selv tage tøj af og på. Meeen det er nu sjælent hun gør det uden ballade.
Strømper var det første hun lærte, og det har hun kunne meget længe.

Anmeld

28. januar 2012

Krussedulle

Malle skriver:

Jeg syntes også at du skal være stolt af din søn!  ... Der er jo forskel på børn, på nærmest alle områder ... Min søn har selv kunne tage tøj og sko på meget længe, og han kan også selv lyne sine trøjer og jakke.. Det eneste han ikke kan er at binde sko men det forventer jeg heller ikke af en på 4

Anmeld

28. januar 2012

Louise mortil4

som andre skriver så er det meget forskelligt hva børn kan og drenge er ikke altid så hurtige som piger. 

Mine tvillinger på 4½ kan tage alt på selv også lyne jakken komme i flyverdragten og så videre. De har været renlige siden de ca lige knapt 3.

Min lille datter på snart 3 kan også selv få alt tøj på men skal ha hjælp til at lyne flyverdragt og jakke, hun har lige smidt bleen for ca 1 månede siden 

Anmeld

28. januar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Min datter bliver 3 til marts, vil og kan selv tage tøj på. Hun kan dog ikke altid lyne jakken selv, men får hun tiden- og bliver stædig nok så lykkes det..
Trøjer der skal overhovedet komme det også, hvis hun som med jakken, blir stædig nok ..
Men jeg hjælper hende ikke rigtig med tøjet i weekenderne. Kun hverdage da vi skal hurtigt og tidlig ud af døren..

Det er jo meget forskelligt fra barn til barn hvornår de kan hvad! Husk på det!!!!

Anmeld

28. januar 2012

De3Guldklumper

Her kan min på 4 alt undtagen at sætte lynlåsen sammen når jakken skal lynes men hun lyner selv op nå den er sat i.Min søn på knap 3 kan også alt undtagen at sætte lynlåsen sammen i jakken samt knappe sine bukser.

Anmeld

28. januar 2012

Lullaby

Det hele Yazmin tager selv alt og på. jeg lægger det bare frem :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.