Bruger I cykelhjelm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2012

JulieE

M (: skriver:

Jeg kører altid med cykelhjelm (og har ingen børn at "stå til regnskab for"), og ryster på hovedet af alle de forældre, der cykler rundt kun med hjelm til barnet..

Ja ja, det er meget fint at passe på sit barn, og give dem hjelm på, så de overlever/undgår alvorlige hovedtraumer ved en eventuel ulykke, men jeg tænker bare: Hvem skal passe barnet, hvis dets forælder/re er blevet skadet/er død af ulykken?

Så enig! Du har meget præcist beskrevet mange af mine holdninger! Jeg kører med cykelhjelm fordi jeg elsker mine børn og de skal da ikke vokse op uden deres mor 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2012

th

Anonym skriver:

Hverken min mand eller jeg bruger cykelhjelm - og har ikke gjort det siden vi gik i folkeskole. Vi har dog lige fra vi begyndte at cykle med vores barn sagt at h*n skal bruge cykelhjelm.

Vi har flere gange i den udvidede familie snakket om hvorvidt voksne, især forældre, skal bruge cykelhjelm eller ej, så nu vil jeg høre hvor mange der bruger cykelhjelm - og evt. hvornår I synes man kan få lov til at slippe for den.

Jeg har skrevet altid hjelm på. Grunden til dette er at da jeg selv var 12 år var jeg skide sur på mine forældre over at jeg skulle have den på lige indtil den dag hvor ulykken sket.

Kørte ned af en bakke kæden springer af, kan ikke bremse og ryger forover og ind i et træ, hjelme gik i stykker, men jeg slap med slag og knubs. siden den dag har jeg altid cykelet med hjelm uden brok.

min veninde mistede sin kæreste da han væltede på cykel og slog hovedet ned i en kant sten, han ville ikke køre med cykelhjelm.

Anmeld

27. januar 2012

morethanperfect

Jeg ville helt sikkert bruge en hvis jeg havde en cykel !
Forstår ikke hvorfor folk ikk bruger en ..  

Anmeld

27. januar 2012

M (:

Jeg har skrevet altid hjelm på. Grunden til dette er at da jeg selv var 12 år var jeg skide sur på mine forældre over at jeg skulle have den på lige indtil den dag hvor ulykken sket.

Kørte ned af en bakke kæden springer af, kan ikke bremse og ryger forover og ind i et træ, hjelme gik i stykker, men jeg slap med slag og knubs. siden den dag har jeg altid cykelet med hjelm uden brok.

min veninde mistede sin kæreste da han væltede på cykel og slog hovedet ned i en kant sten, han ville ikke køre med cykelhjelm.

Puha, det lyder som en oplevelse, der er en rigtig øjenåbner!

Jeg har også lært lektien på den hårde måde..

Blev påkørt i et højresving af en kassebil, der ikke havde set mig (tre minutter hjemmefra).. Slap heldigvis med en tur i ambulancen og en helt blå krop..

Tre måneder senere blev min søster påkørt af en bilist, der kørte over for rødt (1 minut hjemmefra i modsat retning) - også hun slap med en ambulancetur, en overnatning på sygehuset, et lille hukommelsestab på ca. 10 min og en følelsesløs plet på knæet.. Og føj, det var ikke rart at blive vækket af et opkald fra skadestuen, om jeg havde en søster ved navn xx, der var indlagt hos dem..

(Begge bilister fik frakendt deres kørekort, gudskelov!, men det er en helt anden historie..)

Vi kørte begge uden hjelm, men det gør vi nu! Altid, også de små ture - for ulykker sker altså ikke kun for naboen..

Anmeld

27. januar 2012

*Sofie*

Ja...altid. Os selvom det bare er en lille bitte tur.
Min datter og jeg har altid hjelm på.

Synes simpelthen det er for dumt at lade være, og at man lege med sit (og sine børns) liv, hvis ikk man har den på.

Anmeld

27. januar 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Ja, selvfølgelig kører både børn og voksne herhjemme med cykelhjelm. Det kan redde vores liv, hvis vi falder forkert

Anmeld

27. januar 2012

raca

alle her hjemme bruger hjelm..

vi kan jo ikke vide hvem af os der måske bliver kørt ned, og mit hovde er lige så værdifuldt som mine børns.. jeg kan jo ikke være en god mor.. hvis jeg enten dør.. eller får varige skader mentalt, pga den manglede hjelm..

jeg syntes cykelhjelm skulle sidestilles med sikkerheds sele og hjelm når man køre på knallert.

Anmeld

27. januar 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Anonym skriver:

Nu er det sådan at vi sjældent kommer ud på de trafikerede veje da der er et ufatteligt stort net af cykelstier her.

Men, det er jo ikke sikkert det er dig selv som er årsag til ulykken.....du kan fx. kolidere med en knallert el. lign.

Jeg syntes det er en dårlig undskyldning at tro det er på de store veje alle ulykkerne sker. De sker også på de forholdsvise rolig stier/veje. Du skal blot være på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt.

Vi cykler ikke, da vi bor på landet, men det vil svare til at vi ikke brugte sikkerhedsseler når vi kører på de små veje, men der kan jo lige så ofte ske ulykker, og  måske oftere, da mange måske kører hutigt og ikke kender vejforholdene.

Så spænd hjelmen..... alt andet er for dumt og der er for mange dårlige undskyldninger.

Anmeld

27. januar 2012

wamse

Nej, for ejer ikke en. Men har nu set nogle, som jeg synes er ret fede, så når jeg får råd, kunne jeg godt tænke mig sådan en hjelm  De koster 800,-

Anmeld

27. januar 2012

M (:

wamse skriver:

Nej, for ejer ikke en. Men har nu set nogle, som jeg synes er ret fede, så når jeg får råd, kunne jeg godt tænke mig sådan en hjelm  De koster 800,-

Har du råd til at lade være? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.