Jeg har skrevet altid hjelm på. Grunden til dette er at da jeg selv var 12 år var jeg skide sur på mine forældre over at jeg skulle have den på lige indtil den dag hvor ulykken sket.
Kørte ned af en bakke kæden springer af, kan ikke bremse og ryger forover og ind i et træ, hjelme gik i stykker, men jeg slap med slag og knubs. siden den dag har jeg altid cykelet med hjelm uden brok.
min veninde mistede sin kæreste da han væltede på cykel og slog hovedet ned i en kant sten, han ville ikke køre med cykelhjelm.
Puha, det lyder som en oplevelse, der er en rigtig øjenåbner!
Jeg har også lært lektien på den hårde måde..
Blev påkørt i et højresving af en kassebil, der ikke havde set mig (tre minutter hjemmefra).. Slap heldigvis med en tur i ambulancen og en helt blå krop..
Tre måneder senere blev min søster påkørt af en bilist, der kørte over for rødt (1 minut hjemmefra i modsat retning) - også hun slap med en ambulancetur, en overnatning på sygehuset, et lille hukommelsestab på ca. 10 min og en følelsesløs plet på knæet.. Og føj, det var ikke rart at blive vækket af et opkald fra skadestuen, om jeg havde en søster ved navn xx, der var indlagt hos dem..
(Begge bilister fik frakendt deres kørekort, gudskelov!, men det er en helt anden historie..)
Vi kørte begge uden hjelm, men det gør vi nu! Altid, også de små ture - for ulykker sker altså ikke kun for naboen..
Anmeld