Bruger I cykelhjelm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Bruger I cykelhjelm i jeres hjem?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.560 visninger
20 svar
0 synes godt om
27. januar 2012

Anonym trådstarter

Hverken min mand eller jeg bruger cykelhjelm - og har ikke gjort det siden vi gik i folkeskole. Vi har dog lige fra vi begyndte at cykle med vores barn sagt at h*n skal bruge cykelhjelm.

Vi har flere gange i den udvidede familie snakket om hvorvidt voksne, især forældre, skal bruge cykelhjelm eller ej, så nu vil jeg høre hvor mange der bruger cykelhjelm - og evt. hvornår I synes man kan få lov til at slippe for den.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2012

Anonym trådstarter

I må gerne skrive hvorfor I har stemt som I har......... Hvis I vil....

Anmeld

27. januar 2012

lio

Jeg bryder mig slet ikke om at have noget på hovedet, så jeg gør det ikke, jeg kender konsekvensen hvis jeg bliver kørt ned, men jeg cykler sådan set ikke på store veje eller i byen f.eks. da jeg ikke bryder mig om trafikken som cyklist.

Jeg ved faktisk ikke Hvordan vi håndtere når vores dreng skal med på cyklen, for jeg vil jo være dobbeltmoralsk og sige at han skal. Hvornår han ikke skal mere det må vise sig hvordan han befærdes i trafikken og hvad vi finder nødvendigt.

Anmeld

27. januar 2012

Anonym trådstarter

Jeg bryder mig slet ikke om at have noget på hovedet, så jeg gør det ikke, jeg kender konsekvensen hvis jeg bliver kørt ned, men jeg cykler sådan set ikke på store veje eller i byen f.eks. da jeg ikke bryder mig om trafikken som cyklist.

Jeg ved faktisk ikke Hvordan vi håndtere når vores dreng skal med på cyklen, for jeg vil jo være dobbeltmoralsk og sige at han skal. Hvornår han ikke skal mere det må vise sig hvordan han befærdes i trafikken og hvad vi finder nødvendigt.

Vi bryder os heller ikke om det og har oplevet en gang at h*n spurgte hvorfor vi ikke havde cykelhjelm på når h*n skulle. På det tidspunkt havde vi næsten lige været til en ældre kusines konfirmation, så jeg sagde bare at "når man er lige så stor som ___ må godt køre uden." for h*n har to andre kusiner der stadig ikke er konfirmeret og som skal bruge cykelhjelm.

Anmeld

27. januar 2012

lio

Anonym skriver:

Vi bryder os heller ikke om det og har oplevet en gang at h*n spurgte hvorfor vi ikke havde cykelhjelm på når h*n skulle. På det tidspunkt havde vi næsten lige været til en ældre kusines konfirmation, så jeg sagde bare at "når man er lige så stor som ___ må godt køre uden." for h*n har to andre kusiner der stadig ikke er konfirmeret og som skal bruge cykelhjelm.

Jeg synes det er et svært dilemma, men jeg vil vurdere ud fra hvor mit barn må cykle.

Anmeld

27. januar 2012

Nessie

Jeg har stemt blankt, for min mand bruger altid cykelhjelm, men jeg gør ikke.

Jeg har dog heller ingen cykel i øjeblikket, men når jeg får én, kommer jeg heller ikke til at bruge den. Ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg har piskesmæld, og hverken kan have en hue eller en sølle hårbøjle på, uden at få hovedpine

Min mand var ikke så god til at huske cykelhjelmen starten, men komtil at tænke på, at han jo altså skal bruge sit hoved til sit arbejde, så sker der noget med det, kan han ikke længere arbejde med sit fag

Anmeld

27. januar 2012

JulieE

Her hjemme kører vi alle med cykelhjelm!!! både vores børn på 5 og knap 8 år og min mand og jeg. Vi bor i Hvidovre (København) og cykler ofte 

Jeg regner ikke med at min børn umiddelbart får lov til at køre uden cykelhjelm lige foreløbig. Jeg vil gerne passe på mine børn og mig selv og derfor er det lige så naturligt hjemme hos os, at man tager hjelm på når vi cykler, som at vi spænder sikkerhedsselen når vi kører i bil 

Anmeld

27. januar 2012

Ciss

Anonym skriver:

Hverken min mand eller jeg bruger cykelhjelm - og har ikke gjort det siden vi gik i folkeskole. Vi har dog lige fra vi begyndte at cykle med vores barn sagt at h*n skal bruge cykelhjelm.

Vi har flere gange i den udvidede familie snakket om hvorvidt voksne, især forældre, skal bruge cykelhjelm eller ej, så nu vil jeg høre hvor mange der bruger cykelhjelm - og evt. hvornår I synes man kan få lov til at slippe for den.

Min personlige mening er at alle cyklister bør bruge en eller anden form for hjelm.

Når det gælder forældrer, er det jo sådan i praksis, at ungerne stort set gør som man selv gør og ikke, som man ber dem om. Jeg synes, I skulle bruge hjelm, i hvert fald så længe, som I ønsker, at barnet skal gøre det.

Det andet bliver lidt som at bede barnet rydde op efter sig, samtidig som barnet ser, at man aldrig gør det selv.... Det kommer ikke til at virke i længden.

Anmeld

27. januar 2012

Anonym trådstarter

Nu er det sådan at vi sjældent kommer ud på de trafikerede veje da der er et ufatteligt stort net af cykelstier her.

Anmeld

27. januar 2012

M (:

Jeg kører altid med cykelhjelm (og har ingen børn at "stå til regnskab for"), og ryster på hovedet af alle de forældre, der cykler rundt kun med hjelm til barnet..

Ja ja, det er meget fint at passe på sit barn, og give dem hjelm på, så de overlever/undgår alvorlige hovedtraumer ved en eventuel ulykke, men jeg tænker bare: Hvem skal passe barnet, hvis dets forælder/re er blevet skadet/er død af ulykken?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.