Anonym skriver:
Jeg valgte i efteråret, at sige fra overfor min biologiske far, og har ikke haft kontakt med ham siden. Det har været utrolig hårdt, og en svær process, specielt pga deres reaktion på det. Tiden har været hård med skyldfølelser, accept, svigt osv.
Jeg er ikke i tvivl om jeg har taget den rette beslutning, både for min og mine børns skyld.
Hvordan er i andre kommet videre, og hvordan tackler i det, sidder jo virkelig med en masse følelser, bla af at have mistet ham, men kontakt er bare ikke muligt, og føler mig i den grad svigtet og udnyttet, og virkelig indset hvad jeg så åbenbart betød for ham: ingenting mm jeg giver ham alt.
Hvad er jeres erfaringer med tiden efter og hvordan tackler man det afsavn og de følelser som ligger når man selv har været nød til at fravælge og derved miste en af sine forældre. Også at det jo virker som tabu at have Det sådan, fordi man selv har måtte tage valget, og ikke fordi personen er afgået ved døden.
Jeg har ikke talt med min biologiske far i over 5år, han er alkoholiker og jeg var kun god nok når han og hans kæreste skulle låne penge. Da min farmor døde var han ligeglad og jeg stod som 23årig og skulle stå for begravelse og blev derfor værge. En værge skal også stå i skifteretten og fremlægge papir, da min far fandt ud af min farmor havde doneret alle sine penge (næsten 1 million) til forskellige steder, gik han helt amok og ham og hans kæreste overfaldt mig midt i retten, og var sikre på jeg havde taget alle pengene.
På trods af alt det tog jeg alligevel kontakt og skrev breve og smser om at jeg ikke forstod dette her, blod var da tykkere end vand eller alkohol... men ikke for ham (dem), de var ligeglade da min farmor døde, da jeg skulle giftes og da jeg fik en datter.
Det er skide hårdt og man kommer aldrig helt over det, men tiden healer alle sår! Jeg hader ikke min far, men jeg er skuffet og jeg er ked af det, jeg forstå ikke hans handling og det er det værste... at man ikke forstår det.... men det kommer du ALDRIG til.
Mit råd vil være gøre det du har brug for at gøre, før du har 100pct følelsen af at NU kan du ikke gøre mere, når du 100 pct har lagt bolden på hans banen, og det er ude af dine hænder..
Så går der et par år til, og langsomt begynder du at tænke: "det er hans valg jeg har gjort alt jeg kunne" og så bliver det til at leve med.
Jeg tænker stadigvæk til tider: "jamen hvorfor vil han ikke se sit dejlige barnebarn" og det er nok det der gør allermest ondt! men igen... når fornuften kommer tilbage.... så er det hans tab og hans valg... det er HAM der går glip af noget.