Anonym skriver:
Jeg valgte i efteråret, at sige fra overfor min biologiske far, og har ikke haft kontakt med ham siden. Det har været utrolig hårdt, og en svær process, specielt pga deres reaktion på det. Tiden har været hård med skyldfølelser, accept, svigt osv.
Jeg er ikke i tvivl om jeg har taget den rette beslutning, både for min og mine børns skyld.
Hvordan er i andre kommet videre, og hvordan tackler i det, sidder jo virkelig med en masse følelser, bla af at have mistet ham, men kontakt er bare ikke muligt, og føler mig i den grad svigtet og udnyttet, og virkelig indset hvad jeg så åbenbart betød for ham: ingenting mm jeg giver ham alt.
Hvad er jeres erfaringer med tiden efter og hvordan tackler man det afsavn og de følelser som ligger når man selv har været nød til at fravælge og derved miste en af sine forældre. Også at det jo virker som tabu at have Det sådan, fordi man selv har måtte tage valget, og ikke fordi personen er afgået ved døden.
det er en rigtig hård proces du står over for... det er snart 3 år siden jeg sagde fra over for min far... og selvom jeg ikke er 1 sek. i tvivl om at det er den helt rigtige beslutning for mig i mine børn er det utrolig hårdt...
jeg kan stadig få et sug i maven når jeg ser ham på gaden, ser jeg ham går jeg langt uden om i håb om at han ikke ser mig...
det her er anden gang jeg har sagt fra over for min far, og er derfor sikker på at jeg ikke er intressert i at få ham ind i mit liv igen..
det har været meget svært for min fars familie at acceptere, og jeg har derfor også mistet kontakten til min storbror, mine onkler og faset og alle mine kusiner og fættre...
min lillebror siger at han godt kan forstå mig, men at han bare ikke kan undvære vores far (min lillebrors mor er død, så han er bange for at miste begge hans forældre)
jeg er først nu begyndt at møde accept fra den ene af mine onkler, fordi han ved et tilfælde er begyndt at arbejde med min kæreste..
og jeg har snakket med ham, og fået afvide at han udemærket godt er klar over at de ting der er sket ikke har været min skyld, men det har været for hårdt for dem som søskende at sige fra overfor min far, så derfor har de ladet som ingen ting...
tiden her bagefter bringer mange op og ned ture.. den har også bragt mange af mine sorger fra min barndom op igen.. og det har været en utrolig hård rutsje tur... men min mor har heldigvis hjulpet mig utrolig meget... også ved at fortælle mig alle de ting som hun ikke kunne "tillade" sig da jeg var barn og forgudet min far... det er utrolig hårdt... og hvis du har pengene til det vil jeg klart andbefale dig en psykolog hvis tankerne blir for mange... eller bare finde en som lytter...
mange
til dig fra mig...
håber det hjalp bare lidt eller også var det bare dybt indviklet...
men du er mere end velkommen til at skrive...