Hvorfor er min bryster flade og tomme om aften, når...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2012

raca

en middagslur.. også godt med væste var var der skulle til her...

bare 30min på sofaen.. sådansidst på eftermiddagen.. kan gøre underværker..

så hvile og væske..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

modesty

Tillader mig til at skrive til dig, håber det er ok

Det appetitspring din dreng lavede, var det sådan at han ville spise hele tiden, for at du skulle producere mere mælk?

Min datter er 13 uger i dag, og den sidste lille uge er hun begyndt at spise både kl 2 og kl 5 om natten. Det har hun ikke gjort siden hun var omkring 5-6 uger. Hun plejede at spise kl 22 og så igen ved 5-6 tiden ca.. Men synes godt nok hele tiden hun vil spise, både dag og nat!! Var det sådan din dreng gjorde?

Selvfølgelig. 

Altså, jeg var "heldig", forstået på den måde at han indtil appetitspringet altid kun havde spist ét bryst pr. måltid. Så han spiste simpelthen bare to bryster pr. måltid - altså dobbelt så meget som han plejede. Efter nogle dage normaliserede det sig, og nu spiser han sådan cirka halvandet bryst pr. måltid. Så nej, der kom ikke flere måltider pr. nat.

Men - jeg kender flere der oplever lige præcis det du oplever nu. Omkring 3-4 mdrs alderen begynder deres baby at vågne oftere om natten. Ikke for at give dig nedtur, men en af mine veninder har lige haft en måned med afbrudte nætter fra hendes dreng var 3 til han blev 4 måneder og de kunne begynde at introducere en flaske vælling ved aftentide. Så begyndte han at sove længere stræk igen.

Så muligvis drejer det sig om at hun ikke kan holde sig mæt længere tid af gangen på din mælk længere. Men - det kan selvfølgelig også bare være et appetitspring, men hvis det er det, varer det typisk kun et par dage.

Anmeld

25. januar 2012

Nitz - <3 David

Henriette Aaby skriver:

Tusind tak for dit svar

Godt du havde en god løsning

Hmm SP forslog også at malke ud, men der er jo ikke noget at malke ud af om eftermiddagen... Jeg har dog nogle gange malket ud om formiddagen for der er der jo til trillinger i brysterne, og det får han så senere. Men nogle dage er der ikke til at malke ud af, for han spiser der det hele. De dage får han en flaske MME om til at sove på. I dag har han bare fået den kl 17.30, for at se om han ville sove lidt her til aften i stedet for at være ulykkelig. Og det virker han har nu sovet i 1½ time

Nåe det var godt at han kunne falde lidt til ro.. her de sidste par aftener har David også være ret urolig og virket utilfreds Han er ik sulten, men vil kun hænge på mig.. Håber det er noget der går over.. For det er hårdt når de små virker utilfreds Man vil jo helst at de er godt tilpas

Anmeld

25. januar 2012

Eddy

modesty skriver:

Selvfølgelig. 

Altså, jeg var "heldig", forstået på den måde at han indtil appetitspringet altid kun havde spist ét bryst pr. måltid. Så han spiste simpelthen bare to bryster pr. måltid - altså dobbelt så meget som han plejede. Efter nogle dage normaliserede det sig, og nu spiser han sådan cirka halvandet bryst pr. måltid. Så nej, der kom ikke flere måltider pr. nat.

Men - jeg kender flere der oplever lige præcis det du oplever nu. Omkring 3-4 mdrs alderen begynder deres baby at vågne oftere om natten. Ikke for at give dig nedtur, men en af mine veninder har lige haft en måned med afbrudte nætter fra hendes dreng var 3 til han blev 4 måneder og de kunne begynde at introducere en flaske vælling ved aftentide. Så begyndte han at sove længere stræk igen.

Så muligvis drejer det sig om at hun ikke kan holde sig mæt længere tid af gangen på din mælk længere. Men - det kan selvfølgelig også bare være et appetitspring, men hvis det er det, varer det typisk kun et par dage.

Tak for dit svar

Hun har altid kun spist fra et bryst pr måltid. Hun gylper rigtig meget og det har hun altid gjort. Sundhedsplejersken mener aWerder hun gylper op må være det hun har spist for meget og hun gylper også timer efter. Og hun gir selv slip når hun ikke vil have mere. Måske blot hun ikke helt mæt om aftenen på min mælk. 

Fik at vide af sundhedsplejersken at jeg måtte prøve at gi hende modermælkserstatning når hun skulle i seng for at se om det hjælper om natten. Hvis det er appetitsprig så er det et langt et hun harhang i

Hvornår må de få vælling?

Anmeld

25. januar 2012

Eddy

Eddy skriver:

Tak for dit svar

Hun har altid kun spist fra et bryst pr måltid. Hun gylper rigtig meget og det har hun altid gjort. Sundhedsplejersken mener aWerder hun gylper op må være det hun har spist for meget og hun gylper også timer efter. Og hun gir selv slip når hun ikke vil have mere. Måske blot hun ikke helt mæt om aftenen på min mælk. 

Fik at vide af sundhedsplejersken at jeg måtte prøve at gi hende modermælkserstatning når hun skulle i seng for at se om det hjælper om natten. Hvis det er appetitsprig så er det et langt et hun harhang i

Undskyld alle de stavefejl. Skriver fra min iPhone. Den skriver nogle mærkelig ord

Anmeld

25. januar 2012

Sof

Jeg har lidt samme problem!

Jeg kan amme hele natten/dagen, men lige inden sengetid er han nødt til at få en flaske med 120-150 ml og så kan jeg ellers amme ham for resten.

Ved ikke hvorfor det er sådan, men vi har fået det til at fungere på den måde og han tager heldigvis nogle gode lange lure om dagen også

Anmeld

26. januar 2012

Henriette Aaby

raca skriver:

så hvile og væske..

Tusind tak for dit svar

Det skal helt sikker prøves. Synes dog jeg drikker masser af vand... Men det kniber med hvilet

Anmeld

26. januar 2012

modesty

Eddy skriver:

Tak for dit svar

Ja, min dreng gylpede også en del da han kun spiste ét bryst. Så holdt han op med at gylpe og et par uger efter øgede han sine måltider. Så det passer fint nok.

Nej, det er nok ikke et appetitspring hun har gang i.

Man må give vælling fra de er fire måneder, men jeg ville lige tage en snak med min SP om det, da hun jo kender dit barn bedre end jeg gør.

Anmeld

6. februar 2012

Moms

raca skriver:

så hvile og væske..

Mine bryster gør nøjagtig det samme.

Du ved allerede, at jeg supplerer med mme.

Min søn på  8 uger og omkring 5,5 kg får 3 gange om dagen men ikke mere end 60-100 ml. Han kan godt blive lidt pylder om aftenen og det hjælper at give ham en flaske.

MEN ville bare lige sige, at i går fik jeg mig ENDELIG en eftermiddagslur og da jeg vågnede, var der masser af mælk.

Jeg har også hørt det fra SP. Om eftermiddagen/aftenen er du selv ved at være træt og det påvirker produktionen.

Så jeg er enig her - hvile og væske.

Moms

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.