Hvorfor er min bryster flade og tomme om aften, når...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.106 visninger
18 svar
0 synes godt om
25. januar 2012

Henriette Aaby

det er der Simon spiser helt vildt.

Jeg har masser af mælk til de to første amninger om morgen og formiddagen, og de fleste gange også til den 3. Men der efter er det ned af bakken. Han vil lægges til hver time, og bliver bund ulykkelig over der ikke er nok til at blive mæt. Og ved at han skal ammes hele tiden får han heller ikke en god søvn og bliver overtræt....

Så her til aften kl 17.30 har han fået 130 mL MME (trods amning en time før) og nu sover han godt i sin seng. Det har han gjort i en time nu... Og det er ikke sket før. Almindeligvis sover han måske kun 20 min før han græder og vil spise igen...

Nu håber jeg så at jeg har fået dannet en masse mælk til når han vågner om et par timer

Jeg synes det her ammepjat er noget besværligt og mærkeligt noget. Men hold op jeg nyder det når der er masser af mælk at give af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

modesty

Det er et meget normalt problem at mælkemængden kan være kritisk om aftenen. Baby er typisk mere sulten dér fordi han rationerer til natten, og brysterne producerer simpelthen mindre mælk om aftenen. Jeg har haft samme problem, men det har reguleret sig efter at min dreng lavede et appetitspring for en måneds tid siden (han er 14 uger).

Jeg har desværre ikke nogle gode råd andet end at sige at det er normalt.

Anmeld

25. januar 2012

Henriette Aaby

modesty skriver:

Det er et meget normalt problem at mælkemængden kan være kritisk om aftenen. Baby er typisk mere sulten dér fordi han rationerer til natten, og brysterne producerer simpelthen mindre mælk om aftenen. Jeg har haft samme problem, men det har reguleret sig efter at min dreng lavede et appetitspring for en måneds tid siden (han er 14 uger).

Tusind tak for dit svar

Jeg ved god det er normalt, synes bare at kroppen er mærkelig skruet sammen

Simon er kun 6 uger og vi har de første uger ammet med brik. Det er blevet meget bedre efter jeg er stoppet med dem. Men jeg skal alligevel supplere med en flaske enten af overskudet fra om morgen eller MME. Men det er nu ok så længe han spiser hos mig de andre gange

Anmeld

25. januar 2012

Nitz - <3 David

Det problem havde jeg desværre også. Om natten var det helt umuligt at mætte ham efter 2½ månede måtte jeg "desværre" opgive amning og gå over til flasken.. Havde heldigvis ca. 200, 200ml´s flasker modermælk i fryseren, som jeg malkede ud under indlæggelse (han er født 10 uger før tid) Så det lever han stadig af..
Men det er helt normalt at mælke produktionen går ned om aftenen/natten.. Ret mystisk..
Tror ik du kan gøre andet end at suplere med MME..
Spør´ evt. SP om det hjælper at malke ud ved siden af..

Anmeld

25. januar 2012

Henriette Aaby

Nitz - <3 David skriver:

Det problem havde jeg desværre også. Om natten var det helt umuligt at mætte ham efter 2½ månede måtte jeg "desværre" opgive amning og gå over til flasken.. Havde heldigvis ca. 200, 200ml´s flasker modermælk i fryseren, som jeg malkede ud under indlæggelse (han er født 10 uger før tid) Så det lever han stadig af..
Men det er helt normalt at mælke produktionen går ned om aftenen/natten.. Ret mystisk..
Tror ik du kan gøre andet end at suplere med MME..
Spør´ evt. SP om det hjælper at malke ud ved siden af..

Tusind tak for dit svar

Godt du havde en god løsning

Hmm SP forslog også at malke ud, men der er jo ikke noget at malke ud af om eftermiddagen... Jeg har dog nogle gange malket ud om formiddagen for der er der jo til trillinger i brysterne, og det får han så senere. Men nogle dage er der ikke til at malke ud af, for han spiser der det hele. De dage får han en flaske MME om til at sove på. I dag har han bare fået den kl 17.30, for at se om han ville sove lidt her til aften i stedet for at være ulykkelig. Og det virker han har nu sovet i 1½ time

Anmeld

25. januar 2012

Tulle28

Det eneste du kan gøre er at amme derudaf... Dine bryster er aldrig helt tomme, selvom de føles sådan, og han prøver jo at sætte produktionen op. Så ved at give ham MME opnår du det stikmodsatte- altså at din produktion falder. Det er dødirriterende og frustrerende for alle mens det står på, men det går hurtigt, hvis du bare ammer så meget du orker.

Anmeld

25. januar 2012

Henriette Aaby

Tulle28 skriver:

Det eneste du kan gøre er at amme derudaf... Dine bryster er aldrig helt tomme, selvom de føles sådan, og han prøver jo at sætte produktionen op. Så ved at give ham MME opnår du det stikmodsatte- altså at din produktion falder. Det er dødirriterende og frustrerende for alle mens det står på, men det går hurtigt, hvis du bare ammer så meget du orker.

Hej tak for dit svar.

Hmmm der ramt du lige mit ømme punkt og bekymring ang at give MME...

I dag har vi haft amme/hvile dag hvor han er blevet lagt til hver gang han har kaldt på det, Og det har været meget tit... Men det har også betydet at han ikke har sovet ret meget. Sidst det skete skreg han i 4 timer i steg op til natten og det vil jeg gerne undgå igen....

Men jeg vil tage dit forslag til efterretning og give den gas når han vågner igen... For nu har jeg fået en lille babypause

Anmeld

25. januar 2012

Tulle28

Henriette Aaby skriver:

Hej tak for dit svar.

Hmmm der ramt du lige mit ømme punkt og bekymring ang at give MME...

I dag har vi haft amme/hvile dag hvor han er blevet lagt til hver gang han har kaldt på det, Og det har været meget tit... Men det har også betydet at han ikke har sovet ret meget. Sidst det skete skreg han i 4 timer i steg op til natten og det vil jeg gerne undgå igen....

Men jeg vil tage dit forslag til efterretning og give den gas når han vågner igen... For nu har jeg fået en lille babypause

Ååååh jeg kan sådan huske det... SÅ frustrerende. Håber snart han har fået sat din produktion i vejret så der kan komme lidt ro på:-) Kram

Anmeld

25. januar 2012

Henriette Aaby

Tulle28 skriver:

Ååååh jeg kan sådan huske det... SÅ frustrerende. Håber snart han har fået sat din produktion i vejret så der kan komme lidt ro på:-) Kram

Tak skal du have det håber jeg også

Anmeld

25. januar 2012

Eddy

modesty skriver:

Tillader mig til at skrive til dig, håber det er ok

Det appetitspring din dreng lavede, var det sådan at han ville spise hele tiden, for at du skulle producere mere mælk?

Min datter er 13 uger i dag, og den sidste lille uge er hun begyndt at spise både kl 2 og kl 5 om natten. Det har hun ikke gjort siden hun var omkring 5-6 uger. Hun plejede at spise kl 22 og så igen ved 5-6 tiden ca.. Men synes godt nok hele tiden hun vil spise, både dag og nat!! Var det sådan din dreng gjorde?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.