Månelys skriver:
Jeg må indrømme, at jeg begynder at være træt af det. Jeg trænger SÅDAN til et skud penge! Jeg har ikke en flad 50øre til mig selv nogensinde. Jeg har ikke et vildt behov for at shoppe, men bare lige kunne købe et stykke chokolade eller en cola for at hygge sig fx, den slags ville være rart!
Vi bor sammen og har adskilt økonomi men fællskonto til udgifter.. Men vi tjener cirka det samme, så vi sidder i samme position. har et barn på knap 4 måneder..
vi overforbruger ikke. laver madplan, handler billigt ind i rema.. jeg har et fornuftigt personligt budget..
men alligevel ender madkontoen ALTID i stort minus i slutningen af måneden, og så må vi jo dække underskuddet ind måneden efter, så vi pludselig skal overføre 2200 pr. mand i stedet for 1500. og det betyder noget for min økonomi!!!!
det er svært fordi det er vigtigt for os at spise sundt med mange grøntsager og selv lave maden fra bunden, og alle de ingredienser koster fandme kassen 
vores barn får hvad hun har brug for, for vi sætter penge over på en konto hver måned til udgifter til hende. og har derudover både en børneopsparing og en konfirmationsopsparing til hende.
men jeg har ikke en gang nok til at lægge penge over på min opsparing som pt. har 600 kroner! og jeg SKAL have penge på den til at købe studiebøger!
Er ved at være kørt helt ned over det økonomiske og er desperat for at tjene nogle penge. Men jeg er på barsel og kan ikke have job, og når barslen slutter kan jeg heller ikke have fritidsjob fordi min kæreste arbejder lange dage, så jeg skal hente vores barn.
jeg har ingen kreative evner, så kan ikke lave noget jeg kan sælge.. har allerede su og sulån, men det løber ikke rundt.
hvad skal jeg dog gøre??
Nej, det er virkelig ikke nemt at have det sådan i længere tid. Og synes selv, at det er utrolig frustrerende, når man ikke har penge til de sunde råvarer, frugt og grønt, som man skulle ønske.
Var selv en periode inde på tanken om at forsøge som avisbud el lign. for at få en ekstraindtækt. Men de arbejdstider var ikke forenlige med min mands og børnepasningen. Så det blev med tanken.
Ellers kender jeg en, som har tjent lidt ved at lave kryds-og-tværs. Men det er hun også lynende god til.... Tror ikke, jeg selv ville have samme held.
Ved også om en, som lavede middag til nabofamilien en del dage i ugen, fordi de voksne kom sent hjem fra arbejde. (Hun lavede vel det samme, som de selv skulle have
). Man kan vel ikke få den store indtægt af den slags, men lidt måske?
Bor I så I kan have køkkenhave? Det kan jo hjælpe lidt med grøntsagsudgifterne....
Jeg håber, det snart retter sig.