Min mor har bogstaveligt talt mistet forstanden..!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2012

Anonym trådstarter

I skal alle have tak for jeres svar og gode råd 

Jeg ringer til et psykiatrisk hospital imorgen, og spørger dem til råds, om hvad de mener der skal gøres, og hvordan vi skal gribe det an.

Der er en der nævner en talepædagog, men hun har ikke problemer med at tale. Hun kan sagtens tale, hun bestiller ikke andet. Hun har slet og ret en psykose.

Hun taler i øvrigt meget om, at hun er helt klar i hovedet, og at hun aldrig har tænkt mere klart, samt at hun har en masse forskellige overnaturlige evner, så hun ved en masse ting, som vi andre ikke ved.

Idag sagde hun, at hun havde set noget i fjernsynet, som betød at min far ikke måtte kører nogen steder, for så ville han kører galt. Han ville kun være sikker, hvis hun kørte med. Jeg kunne dog ikke finde ud af, om det var en besked hun havde fået, eller om hun har set et eller andet program, der har fået hende på de tanker. 

Hendes ordforråd er blevet lidt begrænset, virker det til. Hun bruger hele tiden mange af de samme ord og sætninger, lige meget hvad hun taler om.

Tak igen for jeres svar og råd 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

JonTri

Hejsa. Jeg tror kræftsvulsten har fremkaldt en paranoid psykose med maniske træk. Det er slet ikke unormalt at maligne (ondartede) svulster eller metastaser i hjernen, giver paranoia. Derfor har lægen sikkert ik tænkt på at informere om, at det kan være hendes cancer. Som sådan hører hun ikke til på lukket afdeling, da hun ik er til fare. Hun hører som sådan heller ikke til på somatisk, da de givet vis ikke vil kunne styre hende. Som det ser ud nu, SKAL hun få noget søvn - om hun så skal dopes! Det er farligt for hende, hvis hun ikke sover og derfor meget vigtigt. ( jeg har læst det som om hun nærmest ikke sover). Måske distrektpsykiatrien kan hjælpe jer? Skriv endelig

Anmeld

25. januar 2012

Anonym trådstarter

JonTri skriver:

Hejsa. Jeg tror kræftsvulsten har fremkaldt en paranoid psykose med maniske træk. Det er slet ikke unormalt at maligne (ondartede) svulster eller metastaser i hjernen, giver paranoia. Derfor har lægen sikkert ik tænkt på at informere om, at det kan være hendes cancer. Som sådan hører hun ikke til på lukket afdeling, da hun ik er til fare. Hun hører som sådan heller ikke til på somatisk, da de givet vis ikke vil kunne styre hende. Som det ser ud nu, SKAL hun få noget søvn - om hun så skal dopes! Det er farligt for hende, hvis hun ikke sover og derfor meget vigtigt. ( jeg har læst det som om hun nærmest ikke sover). Måske distrektpsykiatrien kan hjælpe jer? Skriv endelig

Her de sidste par dage, har hun fået rimeligt med søvn, men nogen gange sover hun kun få timer.

Sådan som hun er nu, så er det ikke holdbart, at hun bliver hjemme, hverken for hende selv, eller for min far. Men jeg ringer til en psykiatrisk afdeling imorgen (som jeg har skrevet lidt længere oppe), og forhøre mig om hvad vi skal gøre, og hvordan vi gør det. Jeg tror ikke det er løsningen, at lade hende fortsætte sådan, det kan hverken hun eller min far holde til. Min far brænder sammen, hvis han skal blive ved, og det vil jeg ikke tillade. Han skal ikke så langt ud, det kan ikke have sin rigtighed, og det er ikke til hjælp for nogen!

Det er med stor sandsynlighed kræften der gør, at hun er sådan, men hun skal stadig behandles efter, at hun har en psykose. 

Anmeld

25. januar 2012

Pipsle2012

Har desværre ikke et svar på hvad i kan gøre, men vil sige at jeg tager hatten af for at du/i hidtil har håndteret situationen så flot. Det kræver vildt meget overskud, og kan godt forstå hvis du er træt..

Håber i finder en god løsning for alle parter

Kæmpe krammer til dig 

Anmeld

25. januar 2012

Anonym trådstarter

Pipsle2012 skriver:

Har desværre ikke et svar på hvad i kan gøre, men vil sige at jeg tager hatten af for at du/i hidtil har håndteret situationen så flot. Det kræver vildt meget overskud, og kan godt forstå hvis du er træt..

Håber i finder en god løsning for alle parter

Kæmpe krammer til dig 

Tak 

Nej, det er ikke ligefrem nemt det her...

tilbage 

Anmeld

25. januar 2012

Rikke, Liam & Linus

Puha, sikke en omgang.

Jeg kommer sådan til at tænke på min egen mor. Hun har selv kæmpet med kræft, depression, angst mm. Hun gik bort her i efteråret 60 år gammel.

Hvis du har lyst kan du skrive en personlig besked til mig. Så kan jeg dele lidt ud af mine erfaringer. Måske du kan bruge det til noget?

Men jeg VED hvordan det er at føle sig magtesløs når dem man holder af har det så skidt og man ikke aner hvad man skal stille op.

Kæmpe herfra.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.