Aldersforskel på dine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2012

LinLin

Præcist 4 år og 1 uge

Det er en rigtigt god aldersforskel! Storebror har været helt selvhjulpen og har også kunnet forstå at lillebror indimellem har haft mere brug for mor. Men selvfølgelig er han stadig en "lille" dreng, så han er ikke blevet forsømt

Jeg tænker at 3-4 år er mest optimalt! (og er imod alt under 2 år! - af hensyn til den største)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

Silas&Mille

Der mangler en svarmulighed: 1-1.5 år.

Der bliver 13 måneder imellem vores børn. Ved dog ikke endnu hvordan det bliver, da lillesøster ikke er kommet til verden endnu (har termin om 10 dage )

Anmeld

25. januar 2012

helle85

Anonym skriver:

Hvor langt er der mellem jeres børn? Det er tilladt at sætte flere krydser, hvis man har flere børn

Har aldersforskellen været god for jer?

jeg har ikke stemt da der er 13 mdr mellem mine børn. 

min dreng er tilbage i sin udvikling og det giver en del problemer mellem dem ind imellem da han er den ælste og freja har overhælet ham. så indimellem kunne jeg godt tænke at det ville værer nemmer hvis hun var ælst

men jeg elsker dem begge som de er og kunne ikke undværer nogen af dem

Anmeld

25. januar 2012

Talbutikken

3 år og 10 mdr. mellem nr. 1 og 2

8 år og 4 mdr. mellem nr. 2 og 3

Er glad for at jeg ikke fik nr. 1 og 2 tætter på hinanden, da jeg slet ikke have kunnet overskue to små blebørn. De var meget tætte, dog opstod der til problemer da den ældste blev præteenager og ikke rigtigt glad lege mere med lillebror. Men det var kun en overgangs periode til lillebror have vennet sig til den nye sitation.. De fant ander ting at lave sammen som feks. at spille sims på pceren og se film.

Ville gerne have haft at der var knap så stor aldersforskel mellem nr.2 og 3 men det krævede jo at der var en at få hende med

Storebror forguder hans lillesøster, bruger meget tid på at lege, læse bog m.m mere sammen med hende.. Når aldersforskellen er så stor, kan den store deltage på et heltr andet plan.

Anmeld

25. januar 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Der er 17 mdr. imellem min dreng og pige.

Det var hårdt i starten, men alt det er kommet igen en million gange. De er hinandens bedste venner.

Vi har ikke fortrudt på noget tidspunkt.

Anmeld

25. januar 2012

Her bliver der 2år og 3mdr.

Anmeld

25. januar 2012

Alban

Fra nr 1 til 2.  2,5 år frá nr 2 til 3. 4 år og fra nr 3 til nr 4 . 8 år er klart tilhænger af de længere spring imellem hvor andre er selvhjulpne, synes det var hårdt og meget samlebånds agtigt med de første og ikke tid til fordybelse og rigtig nyde det første år af nr 2 der ville jeg godt have haft, ligesom jeg har med nr 3 og 4 

Anmeld

25. januar 2012

isimaven

Her er der 3,2 år imellem 1 & 2 og 3,5 imellem 2 & 3 fin forskel den næste i rækken er stor nok til at kunne mange ting, blefri, suttefri dvs. ikke en baby mere det har fungeret godt for os plus de har kunnet følge med i graviditeten og hjælpe lidt til med lille ny (altså på deres præmisser selvfølgelig)

Anmeld

25. januar 2012

betski

Min datter har en storesøster der er 5½ år ældre end hende. Det passede rigtig godt, da min datter var helt lille, men nu hvor hun er 8 år er aldersforskellen i mod dem, til stor irritation for dem begge. Men tror ikke de vil mærke så meget til forskellen når min datter bliver teenager.

Anmeld

25. januar 2012

TbCp

Anonym skriver:

Tænker du at det er passende?

Ja helt bestemt. I hvert fald for vores familie...
Vi havde ikke overskuddet til barn nr. 2 tidligere og med alt det der er skete efter fødslen, er jeg godt nok også glad for at vi ventede, så Liva nu meget bedre kan forstå nogle ting.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.