Er her nogle lægesekretærer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2012

CA

AnneBJ skriver:

Aber doch Carina... Min mutti har været udd. lægesekretær i over 25 år. Jo jo, det er nok ikke samme udd. som nu, men de har jo elever, og hun er ofte med til at lave deres turnusplan mm.

Eeeej, nu tar jeg mig altså snart sammen! Den ryger over i bunken med at "du bor i Horsens". Jeg vidste da godt, at din min mor er lægesekretær.

Jamen så fortæl fortæl? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2012

AnneBJ

Carina87 skriver:

Eeeej, nu tar jeg mig altså snart sammen! Den ryger over i bunken med at "du bor i Horsens". Jeg vidste da godt, at din min mor er lægesekretær.

Jamen så fortæl fortæl? 

Præcis

Jeg har sendt hende en mail, og spurgt om det med elevpladsen! og også med arbejdsopgaver.

Pt. arbejder hun på børneafdelingen på Kolding sygehus. Hun er af og til i børnemodtagelsen også. Så der er edb arbejde, men der er også telefon opkald til familier hvor der er svar på prøver og sådan noget. Men faktisk så ved jeg ikke ordentligt hvad hun laver, blot at det jo er en form for kontorarbejde, så et fleksibelt sind og lidt blækspruttetendenser er ikke af vejen

På min mors arbejde sidder de lige nu 3 sekretærer på samme kontor med hver sin plads. Det bliver dog lavet om, så de skal rotere, afhængig af hvilken arbejdsopgave de skal varetage den pågældende dag. Det er de ret kede af, for de har det ret rart sammen på kontoret, har deres personlige plads med billeder af børn/børnebørn osv.

I en privat praksis (læge fx) vil man ofte kun være én lægesekretær, og nogle steder skulle stå for at tage en blodprøve, stixe en urinprøve og lign.

Jeg skriver en besked til dig, så snart hun svarer på mailen

Anmeld

25. januar 2012

spj

Først tager man den 2 årige hg og herefter skal du ud og finde elevplads også er du elev i 2 år. Hvis du er på et sygehus tror jeg man kommer rundt på forskellige afdelinger. Det gør man i hvert fald i København.

De elever der kommer hos os laver faktisk det samme som os andre. Skriver i journaler, tager telefonen, booker undersøgelser og tid til svar, booker operationer osv.

Så er eleverne jo på skoleophold ind imellem også er der også nogle elevdage hvor de kommer rundt på sygehuset og høre om forskellige ting.

Håber du kan bruge mit svar, ellers spørg du bare.

Anmeld

25. januar 2012

CA

spj skriver:

Først tager man den 2 årige hg og herefter skal du ud og finde elevplads også er du elev i 2 år. Hvis du er på et sygehus tror jeg man kommer rundt på forskellige afdelinger. Det gør man i hvert fald i København.

De elever der kommer hos os laver faktisk det samme som os andre. Skriver i journaler, tager telefonen, booker undersøgelser og tid til svar, booker operationer osv.

Så er eleverne jo på skoleophold ind imellem også er der også nogle elevdage hvor de kommer rundt på sygehuset og høre om forskellige ting.

Håber du kan bruge mit svar, ellers spørg du bare.

Tak, det var noget af det jeg bare ikke har kunnet finde svar på!

Ved du, hvordan det forholder sig med voksenelevplads? Det er vel først på den to årige lægesekretærudd. man kan få voksenplads?

Tak for et rigtig godt svar! 

Anmeld

25. januar 2012

CA

AnneBJ skriver:

Præcis

Jeg har sendt hende en mail, og spurgt om det med elevpladsen! og også med arbejdsopgaver.

Pt. arbejder hun på børneafdelingen på Kolding sygehus. Hun er af og til i børnemodtagelsen også. Så der er edb arbejde, men der er også telefon opkald til familier hvor der er svar på prøver og sådan noget. Men faktisk så ved jeg ikke ordentligt hvad hun laver, blot at det jo er en form for kontorarbejde, så et fleksibelt sind og lidt blækspruttetendenser er ikke af vejen

På min mors arbejde sidder de lige nu 3 sekretærer på samme kontor med hver sin plads. Det bliver dog lavet om, så de skal rotere, afhængig af hvilken arbejdsopgave de skal varetage den pågældende dag. Det er de ret kede af, for de har det ret rart sammen på kontoret, har deres personlige plads med billeder af børn/børnebørn osv.

I en privat praksis (læge fx) vil man ofte kun være én lægesekretær, og nogle steder skulle stå for at tage en blodprøve, stixe en urinprøve og lign.

Jeg skriver en besked til dig, så snart hun svarer på mailen

Tak for svar! Rart lige at høre, hvordan det foregår ude i den virkelig verden

Træls for hende, at det laves om! 

Tak fordi du har spurgt hende! Glæder mig til at høre svar

Anmeld

25. januar 2012

Sofia

Her Carina.

Jeg har en veninde der er lægesekretær. Hun arbejder i en akutmodtagelse på et sygehus, og der bliver det i hvert fald ikke trivielt!!! Men der er så også weekendarbejde, aften osv.. Men der sker en masse!

Kh

Anmeld

25. januar 2012

Sofia

Og forresten tager hun en del efteruddanenlse tror jeg nok, så det er der også mulighed for!

Anmeld

25. januar 2012

AnneBJ

Carina87 skriver:

Tak for svar! Rart lige at høre, hvordan det foregår ude i den virkelig verden

Træls for hende, at det laves om! 

Tak fordi du har spurgt hende! Glæder mig til at høre svar

Min mor skriver sådan (de har gigatravlt i dag!):

Hvis man får en stilling som lægesekretærelev, følger der automatisk en elevplads med – 2 år tager det.

Håber hun får held til at komme indenfor, men der er jo desværre rigtig, rigtig, rigtig mange, der søger !

Anmeld

25. januar 2012

spj

Carina87 skriver:

Tak, det var noget af det jeg bare ikke har kunnet finde svar på!

Ved du, hvordan det forholder sig med voksenelevplads? Det er vel først på den to årige lægesekretærudd. man kan få voksenplads?

Tak for et rigtig godt svar! 

Ja, det er det. Der er noget med man får højre løn (hvis det stadigvæk er sådan) og ellers er du må almindelig elev ligesom dem under 25.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.