Er her nogle lægesekretærer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.214 visninger
18 svar
0 synes godt om
24. januar 2012

CA

Hej

Jeg overvejer kraftigt at søge ind på uddannelsen. Er der nogle, der vil fortælle om uddannelsen og jobbet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2012

AnneBJ

Fortæl mig hvad du gerne vil vide!

Altså, er det arbejdsopgaverne, løn, personaleforhold, uddannelsens længde eller hvordan?

Anmeld

24. januar 2012

Stumpen

AnneBJ skriver:

Altså, er det arbejdsopgaverne, løn, personaleforhold, uddannelsens længde eller hvordan?

Jeg vil gerne høre lidt af det hele samt uddannelsens arbejdsopgaver/krav osv..

Anmeld

24. januar 2012

engdraget

AnneBJ skriver:

ug.dk er din ven!!! Her finder du alle facts om uddannelse og arbejdsopgaver!!!

Lene

Anmeld

24. januar 2012

AnneBJ

Stumpen skriver:

Jeg vil gerne høre lidt af det hele samt uddannelsens arbejdsopgaver/krav osv..

Min mor er lægesekretær og har været i maaaaange år, så hvis der er specifikke spørgsmål vil jeg gerne spørge hende

Uddannelsens længde og sådan noget, kan du finde ved at gå på www.ug.dk og søge på lægesekretær. Så kommer der info både om udd. og om jobbet.

Anmeld

24. januar 2012

Stumpen

AnneBJ skriver:

Min mor er lægesekretær og har været i maaaaange år, så hvis der er specifikke spørgsmål vil jeg gerne spørge hende

Uddannelsens længde og sådan noget, kan du finde ved at gå på www.ug.dk og søge på lægesekretær. Så kommer der info både om udd. og om jobbet.

Hvordan er det i virkelighedens verden mht. arbejde? Er der jobs at få i forhold til ansøgere??

Hvilke krav sættes der til en elev??

Alt det andet har jeg undersøgt...

Anmeld

24. januar 2012

CA

AnneBJ skriver:

Det er arbejdsopgaverne (ja, meget af det kan jeg jo sige mig selv, men blir det feks. trivielt?) Personaleforhold,

Løn og uddannelseslængde kan jeg læse mig til på UG, men jeg kan simpelthen ikke finde frem til, om jeg skal have elevplads inden jeg starter. Kontoruddannelse med speciale tar 4 år, men skal jeg så have elevplads fra 1. dag eller først når jeg efter de 2 år vælger speciale?

Skal jeg have et grundforløb, eller ligger det i den 4 - årige uddanelse?

...Men Anne, du er da ikke lægesekretær? Du kan sikkert svare alligevel 

Anmeld

24. januar 2012

AnneBJ

Carina87 skriver:

Det er arbejdsopgaverne (ja, meget af det kan jeg jo sige mig selv, men blir det feks. trivielt?) Personaleforhold,

Løn og uddannelseslængde kan jeg læse mig til på UG, men jeg kan simpelthen ikke finde frem til, om jeg skal have elevplads inden jeg starter. Kontoruddannelse med speciale tar 4 år, men skal jeg så have elevplads fra 1. dag eller først når jeg efter de 2 år vælger speciale?

Skal jeg have et grundforløb, eller ligger det i den 4 - årige uddanelse?

...Men Anne, du er da ikke lægesekretær? Du kan sikkert svare alligevel 

Aber doch Carina... Min mutti har været udd. lægesekretær i over 25 år. Jo jo, det er nok ikke samme udd. som nu, men de har jo elever, og hun er ofte med til at lave deres turnusplan mm.

Anmeld

24. januar 2012

CA

engdraget skriver:

ug.dk er din ven!!! Her finder du alle facts om uddannelse og arbejdsopgaver!!!

Lene

Tak Men det var mere de ting, jeg ikke kan læse derinde, jeg ville høre. Er du lægesekretær? 

Anmeld

24. januar 2012

AnneBJ

Stumpen skriver:

Hvordan er det i virkelighedens verden mht. arbejde? Er der jobs at få i forhold til ansøgere??

Hvilke krav sættes der til en elev??

Alt det andet har jeg undersøgt...

Jeg ved at der (i Kolding kommune!) er få elevpladser i forhold til ansøgere. Jobs er svært at svare på, generelt er lønnen lidt højere inden for den private sektor, men det er vidst ligeså svært at få job som lægesekretær pt., som det er som alt mulig andet.

Krav til en elev? For at blive elev, eller for at være det+ For at blive, kan du læse på ug., for at være svinger nok fra sted til sted.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.