Hvordan spiser jeres 4-årige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2012

Mor til Frederic og Freya

Anonym skriver:

Jeg har flere gange skullet høre for at vores søn ikke spiser nok til aften. Han vejer hvad han skal, men alligevel bliver familien ved med at sige at vi skal få ham til at spise mere (især til aften), men jeg synes allered han spiser meget.

Til morgen (kl. 7-8) spiser han to port. havregryn/grød. Han foretrækker havregrød med kanel, lille smørklat og rosiner

Kl. 9:30 får de formiddagsfrugt

kl. 12:30 spiser han to hele skiver rugbrød

Kl. 15:30 får han eftermiddagsmad der ofte består af 1-1½ skive rugbrød med forskellige slags ost og nogle vindruer/clementiner eller anden frugt

Kl. 18:00 sætter vi os for at spise aftensmad og han siger tak for mad efter 2-3 bidder. En sjælden gang i mellem spiser han lidt mere.

Min mand og jeg synes det er i orden at han spiser sådan, for lægen siger at de 18 kg han vejer passer med hans kurve og højde. Det fik mig til at blive interreseret i hvordan andre 4-årige spiser.

Div. børnelæger og spiseteam's siger at så længe at et barn har et rigtig godt måltid om dagen, er det okay ikke at spise så meget til de andre måltider...

Ca. tider...

7.30; 1 dl morgenmad uanset hvad det er, eller 1/4-½ bolle.

9.00; frugt i bh.

12.00; 1/4-1 stk rugbrød ( fra bager eller hjemmebagt, da han ikke kan tåle alm rugbrød.)

14.00; frugt i bh... ½ bolle, eller 120 ml yoghurt, eller 1 chokolade kiks, eller ½ riskage.

17.00; siger allerede tak for mad jeg skal ikke have noget mad idag, inden maden er færdig på komfur. 3-5 pasta skruer eller 4 the ske fulde kartoffelmos. Smager på sovsen og lader 98% af gangene kødet ligge urørt.

Han er snart 3 år og 5 mdr gammel, 103 cm og lige knap 12 kg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

dpb

Syntes det variere... han kan komme ind i en periode hvor han næsten intet spiser til aften, selvom det hans livret og i andre perioder kan han skovle ind Han er dog ofte primært kødspiser, altså spiser mest kød, men får så afvide at han også skal spise lidt af tilbehøret.

Jeg har nok aldrig været den der har bekymret mig det store om deres spisevaner/mængder da de har vokset som de skal og hverken er overvægtige eller undervægtige

Præcis hvor meget han spiser i BH kan jeg ikke sige da han ikke får madpakke med, da der er spiseordning (SUPER) og det er hvor der er en køkkendame og børnene på skift er med til at forberede madenMen har nu ikke hørt noget fra BH om at han ikke vil spise så går ud fra at han spiser fint dernede

Tror absolut ikke I har noget at bekymre jer over ud fra hvad du skriver han spisermen kan godt forstå hvis i syntes det er træls at andre kommentere det...

Og så vil jeg lige sige at jeg kun tror det vil skade mere end det vil gavne hvis man begynder at prøve og presse dem til at spise mere end de kan...

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.