Anonym skriver:
Jeg har flere gange skullet høre for at vores søn ikke spiser nok til aften. Han vejer hvad han skal, men alligevel bliver familien ved med at sige at vi skal få ham til at spise mere (især til aften), men jeg synes allered han spiser meget.
Til morgen (kl. 7-8) spiser han to port. havregryn/grød. Han foretrækker havregrød med kanel, lille smørklat og rosiner
Kl. 9:30 får de formiddagsfrugt
kl. 12:30 spiser han to hele skiver rugbrød
Kl. 15:30 får han eftermiddagsmad der ofte består af 1-1½ skive rugbrød med forskellige slags ost og nogle vindruer/clementiner eller anden frugt
Kl. 18:00 sætter vi os for at spise aftensmad og han siger tak for mad efter 2-3 bidder. En sjælden gang i mellem spiser han lidt mere.
Min mand og jeg synes det er i orden at han spiser sådan, for lægen siger at de 18 kg han vejer passer med hans kurve og højde. Det fik mig til at blive interreseret i hvordan andre 4-årige spiser.
Div. børnelæger og spiseteam's siger at så længe at et barn har et rigtig godt måltid om dagen, er det okay ikke at spise så meget til de andre måltider...
Ca. tider...
7.30; 1 dl morgenmad uanset hvad det er, eller 1/4-½ bolle.
9.00; frugt i bh.
12.00; 1/4-1 stk rugbrød ( fra bager eller hjemmebagt, da han ikke kan tåle alm rugbrød.)
14.00; frugt i bh... ½ bolle, eller 120 ml yoghurt, eller 1 chokolade kiks, eller ½ riskage.
17.00; siger allerede tak for mad jeg skal ikke have noget mad idag, inden maden er færdig på komfur. 3-5 pasta skruer eller 4 the ske fulde kartoffelmos. Smager på sovsen og lader 98% af gangene kødet ligge urørt.
Han er snart 3 år og 5 mdr gammel, 103 cm og lige knap 12 kg.