Jeg har flere gange skullet høre for at vores søn ikke spiser nok til aften. Han vejer hvad han skal, men alligevel bliver familien ved med at sige at vi skal få ham til at spise mere (især til aften), men jeg synes allered han spiser meget.
Til morgen (kl. 7-8) spiser han to port. havregryn/grød. Han foretrækker havregrød med kanel, lille smørklat og rosiner
Kl. 9:30 får de formiddagsfrugt
kl. 12:30 spiser han to hele skiver rugbrød
Kl. 15:30 får han eftermiddagsmad der ofte består af 1-1½ skive rugbrød med forskellige slags ost og nogle vindruer/clementiner eller anden frugt
Kl. 18:00 sætter vi os for at spise aftensmad og han siger tak for mad efter 2-3 bidder. En sjælden gang i mellem spiser han lidt mere.
Min mand og jeg synes det er i orden at han spiser sådan, for lægen siger at de 18 kg han vejer passer med hans kurve og højde. Det fik mig til at blive interreseret i hvordan andre 4-årige spiser.
Nu er det godt nok en pige på 4 år jeg har men hendes mad ser således ud lige pt:
Kl 7:30-8 hjemmelavedet grovbolle eller rugbrød + mælk
Kl 9:30-10 ½-1 skv rugbrød, riskiks, knækbrød eller frugt (får de selv lov at vælge i BH)
Kl 11:30-12 1½-2 skv rugbrød, grønsager fx agurke, gulerod, peberfrugt, 1 ostehaps eller fignestang.
kl 14-14:30 Frugt, grovbolle, riskiks eller knækbrød (får de selv lov at vælge BH)
Kl 17-17:30 2-4 kartofler, kød og grønsager/salat + mælk
Nogle dage kan hun dog godt komme og bede om en rugbrød imellem kl 19-19:30 og det er selvom hun har spist meget til aften...
hun er mors lille havnearbejder...
Hun vejer 14,7 kg og er 96 høj ifølge lægen i mandags...