antal opkald af far??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.350 visninger
16 svar
0 synes godt om
24. januar 2012

wamse

Ja nu har jeg sgu brug for lidt meninger igen  

Min datters far sidder varetægtsfængslet på psykiatrisk afdeling , og han ringer pludselig hver anden eller hver dag for at snakke med hende, og det fylder alt for meget både for hende, men bestemt også for mig.

Han ringer fordi hun så er hans eneste kontakt ud af til, men hun skal ikke bruges som hans trøsteklud

Når han ikke er på psykiatrisk, så glemmer han ofte at ringe til hende.

Ville det ikke være okay, at få det mere i rammer med de opkald?? Det jeg tænker, er at han kan ringe 1 gang i ugen fx hver fredag aften.

Er det ikke fair?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2012

Janni.

Synes da helt klart at hvis det påvirker jer begge i negativ retning (som jeg tyder det), så vil det være mest fair for jer at det holdes i rammer. 

Det er jo ikke meningen at det skal gå ud over jeres datter  Og 1 gang i ugen vil da være passende hvis han er meget ramt, hvilket jeg næsten vil gå ud fra siden han er indlagt. 

Håber i kommer igennem det. 

Anmeld

24. januar 2012

wamse

Janni. skriver:

Synes da helt klart at hvis det påvirker jer begge i negativ retning (som jeg tyder det), så vil det være mest fair for jer at det holdes i rammer. 

Det er jo ikke meningen at det skal gå ud over jeres datter  Og 1 gang i ugen vil da være passende hvis han er meget ramt, hvilket jeg næsten vil gå ud fra siden han er indlagt. 

Håber i kommer igennem det. 

Når han ringer så ofte, så er han som regel i en form for manisk periode, hvor han er meget oppe at køre, og han registrerer slet ikke, hvad det præcis er at vores datter siger til ham.

Han snakkede med hende for 2 dage siden,hvor hun var glad og tilfreds. Men han har lige haft ringet,fordi han troede hun var ked af det Hvis han ringer til hende hver dag, for at tjekke om hun er ked af det, så kører det helt skævt

Anmeld

24. januar 2012

Phoenix

Du har fat i det rigtige. 

At begrænse opkaldene til et par gange om ugen ville nok være det bedste for jeres datter. Og hvis man ligger det på faste ugedage, så er det nok lettere at forholde sig til. 

Håber I finder en god løsning 

Anmeld

24. januar 2012

Janni.

wamse skriver:

Når han ringer så ofte, så er han som regel i en form for manisk periode, hvor han er meget oppe at køre, og han registrerer slet ikke, hvad det præcis er at vores datter siger til ham.

Han snakkede med hende for 2 dage siden,hvor hun var glad og tilfreds. Men han har lige haft ringet,fordi han troede hun var ked af det Hvis han ringer til hende hver dag, for at tjekke om hun er ked af det, så kører det helt skævt

Altså så bliver hun jo ked af det... Det er jo ligesom at få af vide at man er sur hele tiden, så ender man også med at blive sur.. 

Ej du, skynd dig at få sat nogen rammer på ang. disse opkald. Og hvis ikke det kan lade sig gøre, så må i jo lade være med at tage tlf'en når han ringer, selvom det også er uholdbart i længden.  

Håber virkelig det kan lade sig gøre. 

Anmeld

24. januar 2012

wamse

Phoenix skriver:

Du har fat i det rigtige. 

At begrænse opkaldene til et par gange om ugen ville nok være det bedste for jeres datter. Og hvis man ligger det på faste ugedage, så er det nok lettere at forholde sig til. 

Håber I finder en god løsning 

Tak

Har givet ham min besked, ognuhandler det igen om, at han ingen grund har til at leve

Anmeld

24. januar 2012

wamse

Janni. skriver:

Altså så bliver hun jo ked af det... Det er jo ligesom at få af vide at man er sur hele tiden, så ender man også med at blive sur.. 

Ej du, skynd dig at få sat nogen rammer på ang. disse opkald. Og hvis ikke det kan lade sig gøre, så må i jo lade være med at tage tlf'en når han ringer, selvom det også er uholdbart i længden.  

Håber virkelig det kan lade sig gøre. 

Har lige givet ham beskeden, men nu handler det så om, at han ingen grund har til at leve

Skide træls at det altid er alt eller intet

Anmeld

24. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Kan I ikke aftale, at han ringer f.eks tirsdag og fredag aften og så sætte en tidsbegrænsning på opkaldet, så de får f.eks 5 eller 10 min i telefonen?

For jeg kan godt forstå, det fylder meget for jer begge, hvis det egentligt bare er for at holde sig i live, han ringer.

til jer begge - I går godt nok meget igennem for tiden. Jeg håber, I kommer meget stærke ud på den anden side

Anmeld

24. januar 2012

Phoenix

wamse skriver:

Tak

Har givet ham min besked, ognuhandler det igen om, at han ingen grund har til at leve

Ja, nu kender jeg jo ikke manden. Men det lyder da rimelig manipulerende at ligge sådan et ansvar over på jer, hvis I ikke bare står til rådidhed. Det  tyder jo bare på at de faste rammer er desto mere en rigtig løsning. 

Anmeld

24. januar 2012

Zeus

Phoenix skriver:

Ja, nu kender jeg jo ikke manden. Men det lyder da rimelig manipulerende at ligge sådan et ansvar over på jer, hvis I ikke bare står til rådidhed. Det  tyder jo bare på at de faste rammer er desto mere en rigtig løsning. 

Og Wamse, du får lige et med på vejen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.