Flexjob

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.133 visninger
12 svar
0 synes godt om
23. januar 2012

Anonym trådstarter

Jeg skal til møde med jobcenteret i denne uge omkring hvad der skal ske med mig. men vi skal tale om flexjob. jeg har aldrig haft et lønnet arbejde og har været i en del praktiker for at finde ud af hvad jeg kan og ikke kan...  men hvordan med løn når man er på flex ?? jeg har aldrig været i nogen form for a kasse. jeg har altid været på kh i 2 år. men hvad er fordelene ved flex  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2012

Timse

Kort fortalt får du når du er i flexjob fuld løn uden at arbejde fuld tid. Det er sådan at arbejdspladsen giver dig fuld løn, men lad os sige at du kun er der i 20 timer om ugen så får de refunderet pengene for de sidste 17 af kommunen så de reelt kun betaler for den arbejdskraft du yder.

Håber det hjalp lidt, ellers er du velkommen til at spørge

Anmeld

23. januar 2012

Anonym trådstarter

Timse skriver:

Kort fortalt får du når du er i flexjob fuld løn uden at arbejde fuld tid. Det er sådan at arbejdspladsen giver dig fuld løn, men lad os sige at du kun er der i 20 timer om ugen så får de refunderet pengene for de sidste 17 af kommunen så de reelt kun betaler for den arbejdskraft du yder.

Håber det hjalp lidt, ellers er du velkommen til at spørge

hvad med ferier osv ?

Anmeld

23. januar 2012

norenberg

På fleks får du overenskomsten indenfor det område du kommer tul at arbejde indenfor.....og hvis du ingen job har får du flexydelsse som er 91 % af dagpengesatsen

Anmeld

23. januar 2012

Anonym trådstarter

norenberg skriver:

På fleks får du overenskomsten indenfor det område du kommer tul at arbejde indenfor.....og hvis du ingen job har får du flexydelsse som er 91 % af dagpengesatsen

og hvad ligger dagpengene på ??.. nu må det godt blive fredag så jeg kan komme til det møde

Anmeld

23. januar 2012

Mummymalle

Vil lige rette en ting. Flexydelse er det man kan få istedet for efterløn. Ledighedsydelse er det man kan få når man er visiteret til flexjob, men ikke er i arbejde. Men når man ikke er medlem af en a kasse og er på kontanthjælp, skal man hvis jeg husker korrekt være i flexjob i ni måneder før man er berettiget til ledighedsydelse. Så hvis du er på kontanthjælp, vil det være det du starter på indtil du finder job. Flexjob er ikke noget man bare får. Der skal en masse jobprøvninger osv til. Jeg er selv flexjobber og i mit tilfælde har det taget 3 år fra jeg blev sygemeldt til jeg blev visiteret og det krævede en social rådgiver gra min fagforening, førend kommunen ville høre hvad jeg sagde. Ikke for at tage modet fra dig og jeg kender intet til din situation. Ønsker dig held og lykke i jagten på flexjob.

Anmeld

23. januar 2012

Timse

Ferier optjener man som på et almindeligt job.

Og ja det er ikke bare noget man lige får, der skal ligge en del afklaring forud.

Anmeld

23. januar 2012

Anonym trådstarter

tak for jeres svar

Anmeld

23. januar 2012

norenberg

Anonym skriver:

og hvad ligger dagpengene på ??.. nu må det godt blive fredag så jeg kan komme til det møde

min mand får ca 14500 kr før skat lige nu hvor han er på flex ydelse så det er ikke meget i forhold til når han er ude i flex job som systemudvikler der får han 28000 kr

Anmeld

23. januar 2012

kirsti

Du får fuld løn på nedsat tid men da du ikke har været i arbejde vil du fortsætte på kontanthjælp indtil du har været i ordinært arbejde i min 10 mdr bliver du ledig herefter overgår du til ledighedsydelse. 

For arbejdsgiver er der noget mere papirarbejde tilgengæld får de refusion fra første sygedag! 

I bund og grund er proceduren præcis den samme som ved en førtidspension og det er lige så svært at få i stedet foR at komme frem tilarbejdsevnen ikke er eksisterende kommer man frem til om du kan arbejde halvtid el 1/3 del.  Kan du arbejde mere end halvtid (ca 18,5time) kan du som udgangspunkt ik få flexjob dog kan der være særlige ting

Når du er ledig kan du sendes i aktivering 

Jeg arbejder med det til hverdag så du er velkommen til at pm hvis du vil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.