Sidder I med jeres børn, der ikke kan sidde selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2012

Krussedulle

modesty skriver:

Hejsa,

nu hører man så meget om at børn ikke må sidde før de kan sidde helt af sig selv.

I mine to mødregrupper og blandt venner, synes jeg at ALLE sidder med deres børn i skødet fra de er blot et par måneder gamle. Jeg har undgået at gøre det indtil videre med min dreng på 3 måneder, men må indrømme at det virker en del mere praktisk når man f.eks er på café, end at skulle sidde med ham på skulderen hele tiden (han gider oftest ikke at ligge ned).

Er det OK hvis man kun gør det i f.eks 10 minutter ad gangen?

Hvis man gerne vil være anonym kan man vælge blot at stemme, men kommentarer er velkomne.

PS: Et ekstra lille spørgsmål: Hvis det er OK at de må sidde i højstol fra de er 6 måneder, så må det vel også være OK at man puder dem op i barnevognen f.eks?

Har også siddet med mine.. altså så de har siddet lænet tilbage op af mig ... Der er i mine øjne milevid forskel på om man sidder med dem og støtter dem, og at man puder dem op, eller bare placerer dem i siddende stilling (3 mdr gamle) for fx liiiige at tage et billed! ... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2012

LR85

Mangl svarmulighed, for ja, fx i 10 min hist og her. Men nej til de må sidde i højstol eller må sidde op a en i flere timer

Anmeld

3. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
modesty skriver:

Hejsa,

nu hører man så meget om at børn ikke må sidde før de kan sidde helt af sig selv.

I mine to mødregrupper og blandt venner, synes jeg at ALLE sidder med deres børn i skødet fra de er blot et par måneder gamle. Jeg har undgået at gøre det indtil videre med min dreng på 3 måneder, men må indrømme at det virker en del mere praktisk når man f.eks er på café, end at skulle sidde med ham på skulderen hele tiden (han gider oftest ikke at ligge ned).

Er det OK hvis man kun gør det i f.eks 10 minutter ad gangen?

Hvis man gerne vil være anonym kan man vælge blot at stemme, men kommentarer er velkomne.

PS: Et ekstra lille spørgsmål: Hvis det er OK at de må sidde i højstol fra de er 6 måneder, så må det vel også være OK at man puder dem op i barnevognen f.eks?

jeg sidder med min dreng. ifølge min sp må man gerne sålænge de ikke bliver sat med en masse puder eller i hjørnet af sofa osv.,

man støtter ryggen når man selv sidder med barnet

Anmeld

3. februar 2012

MortilCilas

Min søn blev aldrig sat op, han sad også højest i vippestol i 30min af gangen. Han støtte heller aldrig på benene eller stod før han kunne rejse sig selv

Anmeld

3. februar 2012

jeannet

krussedulle.: der vel heller ik nogen som puder deres børn op for at tage et billede.
andre: jeg fik den besked fra sp i dag at selvfølgelig må man sidde med sine børn det tager de bestemt ik skade af. de kan jo heller ik lægge ned og spise grød sagde hun.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.