Sidder I med jeres børn, der ikke kan sidde selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Sidder I med jeres børn, der ikke kan sidde selv?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.580 visninger
14 svar
0 synes godt om
23. januar 2012

modesty

Hejsa,

nu hører man så meget om at børn ikke må sidde før de kan sidde helt af sig selv.

I mine to mødregrupper og blandt venner, synes jeg at ALLE sidder med deres børn i skødet fra de er blot et par måneder gamle. Jeg har undgået at gøre det indtil videre med min dreng på 3 måneder, men må indrømme at det virker en del mere praktisk når man f.eks er på café, end at skulle sidde med ham på skulderen hele tiden (han gider oftest ikke at ligge ned).

Er det OK hvis man kun gør det i f.eks 10 minutter ad gangen?

Hvis man gerne vil være anonym kan man vælge blot at stemme, men kommentarer er velkomne.

PS: Et ekstra lille spørgsmål: Hvis det er OK at de må sidde i højstol fra de er 6 måneder, så må det vel også være OK at man puder dem op i barnevognen f.eks?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Ja, jeg sad med min datter på skødet fra hun var ikke særlig gammel.

De får jo masser af støtte på den måde, og jeg ser det ikke som sammenligneligt med f.eks at sidde på gulvet stablet op

Ang højstol og barnevogn, så kom min datter først til at sidde i begge, da hun selv kunne sidde uden hjælp

Anmeld

23. januar 2012

hautecouture

modesty skriver:

Hejsa,

nu hører man så meget om at børn ikke må sidde før de kan sidde helt af sig selv.

I mine to mødregrupper og blandt venner, synes jeg at ALLE sidder med deres børn i skødet fra de er blot et par måneder gamle. Jeg har undgået at gøre det indtil videre med min dreng på 3 måneder, men må indrømme at det virker en del mere praktisk når man f.eks er på café, end at skulle sidde med ham på skulderen hele tiden (han gider oftest ikke at ligge ned).

Hvis man gerne vil være anonym kan man vælge blot at stemme, men kommentarer er velkomne.

PS: Et ekstra lille spørgsmål: Hvis det er OK at de må sidde i højstol fra de er 6 måneder, så må det vel også være OK at man puder dem op i barnevognen f.eks?

Jeg gør det. Min datter kan næsten sidde selv nu, hvis hun støtter med hænderne på gulvet så kan hun godt (hun er knap 5 mdr), men tror jeg havde hende siddende på skødet fra ca 3 mdr - når hun begyndte ikke at ville ligge, men ville op og være med og nærmest gik i bro på min arm eller i liften så begyndte jeg at tage hende op. Snakkede med min SP om det dengang og hun sagde det var helt ok, fordi det nærmest er fysisk umuligt at sidde i præcis den samme stilling med et barn hele tiden, så man vil automatisk rykke lidt rundt på barnet og dermed vil barnets ryg heller ikke blive overbelastet fordi stillingen ændres med efter små perioder. Det er altså ikke det samme som hvis barnet f.eks. sidder fastspændt i en autostol så nej, det har jeg bestemt ingen problemer med

Anmeld

23. januar 2012

Maja_4000

Ja , det gjorde vi

Og vi har aldrig stablet hende op i hverken højstol eller barnevogn .. Hun kom først i højstol da hun kunne sidde selv (: I barnevognen kunne vi rejse ryglænet op .. Det gjorde vi , men først efter hun selv kunne sidde på gulvet ..

Anmeld

23. januar 2012

Nessie

Det kan jo næsten ikke undgåes at man sidder med dem på en eller anden måde, men jo ikke i længere tid af gangen.

Når de begynder på grød osv. kan man jo have dem siddende i skråstolen, så de ikke direkte sidder op.

Ryglænet i barnevognen skal helst ikke bruges for meget, de har bedre af bare at ligge fladt i den

Anmeld

23. januar 2012

maryjane

Jo vi gør det også af og til, men det er så lidt at jeg næppe tror det gør noget

Anmeld

23. januar 2012

Pige2009

modesty skriver:

Hejsa,

Jeg sad af og til med Laura, eller hun lå nærmere ned...

Anmeld

23. januar 2012

Rødhætte

modesty skriver:

Hejsa,

Ja det gjorde vi.. Ved godt de kloge ikke anbefaler det, men synes efterhånd der er så mange "regler".. Som min mor siger "Utroligt at der overhovede er børn der overlevet fra 80´erne og før"

Anmeld

23. januar 2012

modesty

Tak for svar alle. 

Anmeld

3. februar 2012

raca

jeg har aldrig pudet dem op.. forde man så låser dem i en fast stilling.. næsten..

men jo jeg har siddet med dem på armen.. sådan hvor de har lagt halvt ned.. sådan lidt mere pårejst en når jeg ammer.. men jeg har aldrig siddet med dem mellem bene på mig.. eller opaf min mave før de har næsten kunne selv..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.