Blev I ved med at koge vandet til mme? (pulver) (efter 6mdr)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2012

Mira0911

LunaLykke skriver:

Ja, forleden dag stod jeg pludselig med en masse rene flasker, en meget sulten baby og intet kogt vand. Og kunne ikke nå at koge OG vente på at det kølede af, så jeg blev nødt til bare at tage vand fra den kolde hane. Og så slog det mig, behøver man overhovede koge vandet mere, de drikker jo vand til maden som ikke er kogt? Jeg laver altid en flaske ad gangen, blander først pulveret i, lige inden hun skal have flasken. 

Hvad gør/gjorde I? 

Hehe jeg er så en af de sippede... Jeg koger vandet til flaskerne fra de er født til de stopper med flaske... 

Laver altid flasker til et døgn af gangen bare med vand... Jeg er mest tryg ved at det er i orden... 

Man behøver ikke koge det efter 4 mdr.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2012

lycly

Mira0911 skriver:

Hehe jeg er så en af de sippede... Jeg koger vandet til flaskerne fra de er født til de stopper med flaske... 

Laver altid flasker til et døgn af gangen bare med vand... Jeg er mest tryg ved at det er i orden... 

Jeg har det egentlig lidt ligesom dig, jeg kan godt lide tanken om at det er kogt og rent. Men må indrømme, at jeg synes sgu det er lidt besværligt, især fordi det ikke er "frivilligt" at jeg giver flaske, ville laaangt hellere at jeg kunne amme

Anmeld

22. januar 2012

twinboys

LunaLykke skriver:

Ja, forleden dag stod jeg pludselig med en masse rene flasker, en meget sulten baby og intet kogt vand. Og kunne ikke nå at koge OG vente på at det kølede af, så jeg blev nødt til bare at tage vand fra den kolde hane. Og så slog det mig, behøver man overhovede koge vandet mere, de drikker jo vand til maden som ikke er kogt? Jeg laver altid en flaske ad gangen, blander først pulveret i, lige inden hun skal have flasken. 

Hvad gør/gjorde I? 

jeg kogte stadig vandet, men det er jo også mange år siden... Idag er jo en helt anden viden om det...

Anmeld

22. januar 2012

Valle81

Mira0911 skriver:

Får de ikke vand fra hanen at drikke til måltiders:0)

Anmeld

22. januar 2012

Mira0911

LunaLykke skriver:

Jeg har det egentlig lidt ligesom dig, jeg kan godt lide tanken om at det er kogt og rent. Men må indrømme, at jeg synes sgu det er lidt besværligt, især fordi det ikke er "frivilligt" at jeg giver flaske, ville laaangt hellere at jeg kunne amme

Jeg giver så flaske helt frivilligt da jeg slet ikke ønsker at amme... 

Anmeld

22. januar 2012

Den lykkelige

Jeg stoppede da hun var 5 mdr..

Anmeld

22. januar 2012

Mira0911

Får de ikke vand fra hanen at drikke til måltiders:0)

Jeg tager vandet på flaskerne når Lina skal have noget at drikke... 

Igår var jeg helt i tvivl om de måtte få vand fra hanen af når de var 4 mdr... Med Julie serverede jeg også altid vand der var kogt, for det var jeg mest tryg ved og det samme med flaskerne den tid hun var på dem.. Det gør jeg jo så ikke mere til Julie... 

Anmeld

22. januar 2012

Laura.

Mira0911 skriver:

Heh... Jeg koger også stadig vandet, og min datter er 9½ mdr. nu.. Jeg ved godt at der ikke sker noget ved at tage vandet direkte fra hanen, men jeg vil nu også helst have at det er "rent". Så jeg ville mene at jeg er lige så sippet som dig..

Anmeld

22. januar 2012

lycly

Laura. skriver:

Heh... Jeg koger også stadig vandet, og min datter er 9½ mdr. nu.. Jeg ved godt at der ikke sker noget ved at tage vandet direkte fra hanen, men jeg vil nu også helst have at det er "rent". Så jeg ville mene at jeg er lige så sippet som dig..

Nu er jeg bare nysgerrig, men kan man ikke "risikere" at når de så en dag får vand fra vandhanen, at de så reagerer på bakterierne? Jeg aner det ikke, spørger af ren nysgerrighed

Anmeld

22. januar 2012

Chr-Hei

LunaLykke skriver:

Hvad gør/gjorde I? 

Jeg stoppede ved 6 mdr da min SP sagde det ikke var nødvendig.. Skolder selvfølelig stadig flasken men tager bare vand fra hanen til MME..

Som du selv siger drikke de jo vand fra hanen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.