Mad til baby, snart 8 mdr..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.324 visninger
16 svar
0 synes godt om
22. januar 2012

Saram

Hej piger.

Har lidt brug for jeres hjælp.

Min datter Filuca, bliver 8 mdr, her den. 2 feb. Og vi er simpelthen kørt død i det med mad til hende. Hun plejer at spise godt og er bestemt ikke kræsen, men nu for tiden vil hun giv have havregrød og mos, lavet af kartofler/gulerødder/broccoli. Og synes godt nok det er lidt kedeligt hvis det kun er det hun skal spise igennem en hel dag.

Normalt plejer hun at få følgende:

Morgenmad: Havregrød
Efter første lur: Øllebrød med bananmos, nogen gange uden.
Efter anden lur: Rugbrød med smørrepålæg af en art, og eller banan og avokadomos.

Efter 3 lur: Kartoffel/gulerod/broccoli mos, og eller det vi får til aftensmad.

Nu vil hun bare ikke spise noget af det, udover mosen og havregrøden.

Så piger, hjælp! Hvad ´kan jeg prøve at lave til min lille mus?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2012

Saram

Slet ingen der kan hjælpe?

Anmeld

22. januar 2012

Saram

Ej.. Kan det virkelig passe, at ikke en eneste vil svare?

Anmeld

22. januar 2012

stm2812

Saram skriver:

Hej piger.

Min datter Filuca, bliver 8 mdr, her den. 2 feb. Og vi er simpelthen kørt død i det med mad til hende. Hun plejer at spise godt og er bestemt ikke kræsen, men nu for tiden vil hun giv have havregrød og mos, lavet af kartofler/gulerødder/broccoli. Og synes godt nok det er lidt kedeligt hvis det kun er det hun skal spise igennem en hel dag.

Efter anden lur: Rugbrød med smørrepålæg af en art, og eller banan og avokadomos.

hmm har du prøvet at lave majsgrød til hende.. Måske det hjælper.. og så med lidt banan i evt. Det er i hvert fald et hit herhjemme. Min datter på 9mdr er i hvert fald tosset med det

Hvad med ris/spaghetti med en eller anden sovs udover? Kødsovs f.eks...

Virker det til der kan være tænder på vej? Jeg har i hvert fald lige døjet med at min pige ikke rigtig ville spise særlig meget, og aftensmaden (grøntsagsmos og et eller andet kød) kunne jeg simpelthen ikke få i hende. og jeg har en mistanke om at det var dem, da det varede 3-4 dage og gik så over...

Uanset hvad så håber jeg da for jer at det snart går over

Anmeld

22. januar 2012

Saram

stm2812 skriver:

hmm har du prøvet at lave majsgrød til hende.. Måske det hjælper.. og så med lidt banan i evt. Det er i hvert fald et hit herhjemme. Min datter på 9mdr er i hvert fald tosset med det

Virker det til der kan være tænder på vej? Jeg har i hvert fald lige døjet med at min pige ikke rigtig ville spise særlig meget, og aftensmaden (grøntsagsmos og et eller andet kød) kunne jeg simpelthen ikke få i hende. og jeg har en mistanke om at det var dem, da det varede 3-4 dage og gik så over...

Altså f.eks. pasta m kødsovs og ting som det, elsker hun.

Hun er jo stadig også glad for sin grønsagsmos om aften.. Men alt andet jeg tilbyder hende om dagen gider hun ikke.. Har ikke prøvet med grød, da jeg tænkte hun var for stor til det - men hvis hun vil spise det så skal hun have det, så det må vi prøve ! Mange tak for dit svar !

Anmeld

22. januar 2012

Saram

stm2812 skriver:

Hov, og ang. tænder, så tror jeg ikke rigtig at det er det der er galt. For da hun fik de to første, ville hun slet ikke spise. Det vil hun jo gerne nu, det ikk fordi hun ikke er sulten jo.. Hun er bare træt af det mad jeg giver hende. Tror jeg..

Anmeld

22. januar 2012

Pige2009

Saram skriver:

Hej piger.

Hvad med at udfase øllebrøden og i stedet erstatte med brød og frugt formiddag/eftermiddag

Anmeld

22. januar 2012

stm2812

Saram skriver:

Altså f.eks. pasta m kødsovs og ting som det, elsker hun.

Hun er jo stadig også glad for sin grønsagsmos om aften.. Men alt andet jeg tilbyder hende om dagen gider hun ikke.. Har ikke prøvet med grød, da jeg tænkte hun var for stor til det - men hvis hun vil spise det så skal hun have det, så det må vi prøve ! Mange tak for dit svar !

hehe det var så lidt.. Tænkte bare evt nu hvor hun ikke gider øllebrød så prøve at udskifte den med majsgrød i en periode

Men det er formentlig bare en periode hun er inde i det er da bare rigtig træls når I normalt ikke har haft nogle problemer på det område..

Anmeld

22. januar 2012

Saram

Baagøe skriver:

Hvad med at udfase øllebrøden og i stedet erstatte med brød og frugt formiddag/eftermiddag

Jamen rugbrød gider hun slet ikke mere. Frugt kan hun godt lide, hun er dog træt af banan/avokado mos.. Men synes jo heller ikke rigtig at lidt frugt er nok som måltid, når hun ikke gider rugbrødet..

Anmeld

22. januar 2012

Saram

stm2812 skriver:

hehe det var så lidt.. Tænkte bare evt nu hvor hun ikke gider øllebrød så prøve at udskifte den med majsgrød i en periode

Men det er formentlig bare en periode hun er inde i det er da bare rigtig træls når I normalt ikke har haft nogle problemer på det område..

Jamen tror helt klart jeg vil prøve det med grøden ! Hun skal jo bare have et eller andet at spise..

Jamen det kom lidt efter hun havde haft en uge, hvor hun slet ikke ville spise. Man skulle virkelig snyde hende til det, og så blev hun rigtig vred. Hun ville kun have sin flaske.. Nu vil hun gerne spise, men godt nok ikke hvad som helst da.. Er ved at være en kamp !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.