Anonym skriver:
Jeg har et problem - eller rettere jeg tror jeg har et problem.
Jeg tror jeg er for "venlig" eller for "sød", jeg ved godt at det kan man ikke blive, men nu skal i høre.
Eks: Ser jeg en hjemløs, giver jeg oftes penge, jeg kan finde på at gå i banken og hæve, og det er oftes 100,- jeg giver. Ved godt de bliver brugt på øl, men jeg har brug for han/hun føler at nogen vil "hjælpe".
Eks: Jeg arbejder i hjemmeplejen, og der må vi IKKE indvoldvere os i borgernes liv UDEN for arbejde. Jeg har fået en "særordning" hvor jeg har fået lov til at være sammen med mine borger EFTER arbejde, har 5-6 stk pt. Eksvis idag, har jeg drukket eftermiddagskaffe med en kvindelig borger på 87, der intet familie har tilbage, jeg var der i 2½ time, hvor vi snakkede om alt mellem himmel og jord.
Eks: Er der en der mangler noget, vil jeg se om jeg kan undvære det, havde en veninde der ventede sig og ikke havde mange penge, jeg GAV hende vores 6mdr gamle barnevogn med alt til, den kunne jeg havde fået sikkert 3000,- for. Vi skulle på et tidspunkt have ommøbeleret hele vores hjem, istedet for at sælge det, og der var alt! Seng, tremmeseng, kommode, sofaer, borde, lamper you name it! - kørte jeg på et kvindehjem og gave det hele væk.
Og nu kommer det væreste, og min familie siger jeg er sindsyg
... Jeg har denne "drøm" om at hjælpe mennesker tilbage på rette spor - vi har et ekstra vær. i overskud, og dette vil jeg "give" til en der havde brug. Eksvis en hjemløs der manglede et skub i den rigtige retning, han kunne få lov til at bo her indtil han/hun havde nok mod på at klare det selv og kunne klare det selv.
Jeg ved ikke hvorfor jeg har det sådan, men min familie "mener" jeg skal søge proffesionel hjælp.
Er jeg for "venlig" - jeg kan bare ikke lide at sætte mig højere end andre, jeg har en dejlig familie, et trygt sted og penge på kontoen. Men det er der desværre bare ikke andre der har 
Hvis bare alle var som dig, ville alle Verden's problemer være løst. Fortsæt du bare med at være en engel på Jord.