Er jeg for "sød".. ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2012

JeNoVa

Anonym skriver:

Jeg har et problem - eller rettere jeg tror jeg har et problem.

Jeg tror jeg er for "venlig" eller for "sød", jeg ved godt at det kan man ikke blive, men nu skal i høre.

Eks: Ser jeg en hjemløs, giver jeg oftes penge, jeg kan finde på at gå i banken og hæve, og det er oftes 100,- jeg giver. Ved godt de bliver brugt på øl, men jeg har brug for han/hun føler at nogen vil "hjælpe".

Eks: Jeg arbejder i hjemmeplejen, og der må vi IKKE indvoldvere os i borgernes liv UDEN for arbejde. Jeg har fået en "særordning" hvor jeg har fået lov til at være sammen med mine borger EFTER arbejde, har 5-6 stk pt. Eksvis idag, har jeg drukket eftermiddagskaffe med en kvindelig borger på 87, der intet familie har tilbage, jeg var der i 2½ time, hvor vi snakkede om alt mellem himmel og jord.

Eks: Er der en der mangler noget, vil jeg se om jeg kan undvære det, havde en veninde der ventede sig og ikke havde mange penge, jeg GAV hende vores 6mdr gamle barnevogn med alt til, den kunne jeg havde fået sikkert 3000,- for. Vi skulle på et tidspunkt have ommøbeleret hele vores hjem, istedet for at sælge det, og der var alt! Seng, tremmeseng, kommode, sofaer, borde, lamper you name it! - kørte jeg på et kvindehjem og gave det hele væk.

Og nu kommer det væreste, og min familie siger jeg er sindsyg
... Jeg har denne "drøm" om at hjælpe mennesker tilbage på rette spor - vi har et ekstra vær. i overskud, og dette vil jeg "give" til en der havde brug. Eksvis en hjemløs der manglede et skub i den rigtige retning, han kunne få lov til at bo her indtil han/hun havde nok mod på at klare det selv og kunne klare det selv.

Jeg ved ikke hvorfor jeg har det sådan, men min familie "mener" jeg skal søge proffesionel hjælp.
Er jeg for "venlig" - jeg kan bare ikke lide at sætte mig højere end andre, jeg har en dejlig familie, et trygt sted og penge på kontoen. Men det er der desværre bare ikke andre der har

Hvis bare alle var som dig, ville alle Verden's problemer være løst. Fortsæt du bare med at være en engel på Jord.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2012

Anonym trådstarter

JeNoVa skriver:

Hvis bare alle var som dig, ville alle Verden's problemer være løst. Fortsæt du bare med at være en engel på Jord.

Jamen det vil jeg gøre.

Det værste er at gå i KBH om natten, efter en bytur og se de stakkels mennesker ligge i døråbninger og sove - også bare selv vide man skal på McD og have mad, bliver hentet af sin dejlige mand også hjem i seng.. De har bare intet.. Det er den der er hård..

Anmeld

22. januar 2012

sarahb

Du lyder fantastisk.. Hold op et overskud...
Jeg elsker selv at hjælpe ander, og donerer ofte penge til fattige. Ude at samle ind til red barnet. Giver ting til mennesker der har brug for det osv. Det er så fedt at man kan hjælpe andre og flere skulle gøre det.
Har engang læst om en familie her i dk i metro der ikk havde råd til noget! De måtte købe det grønt der næsten var muggent hos grønthandlerne for overhoved ha råd til grønt. De havde et lysstof rør som lampe og deres barn havde ikk alders svarende tøj osv. Jeg prøvede alt for at komme i kontakt med denne familie for at fylde deres fryser, give dem alle vores møbler vi skulle udskifte og finde tøj til drengen. Men metro måtte ikke udlevere deres kontaktoplysninger men navnet på et hjem de var tilknyttet, de ringede desværre aldrig tilbage men jeg prøvede..
Det er sundt at hjælpe og jeg tror på karna

Anmeld

22. januar 2012

Sissel

Du er fantastisk! Når du engang sidder og er gammel og grå, og tænker tilbage på dit liv, så har det eddermame haft mere mening end de fleste kan sige..

Anmeld

22. januar 2012

Nemesis

synes det er dejligt du gerne vil hjælpe, men der vil ALTID være en der ikke har noget som helt og som du ikke kan hjælpe.

Synes du skal glæde dig over dem hvis liv du allerede HAR gjort en forskel på og dem du kan hjælpe i fremtiden, men du må også respektere din mands mening og ønske ang. at du bringer din hjælp ind i jeres liv.

synes d gør rigtig meget allerede, og så kan i jo evt. invitere en hjemløs til juleaften

Sisse

Anmeld

22. januar 2012

Timse

Så fantastisk, men hvad med eventuelt at få et plejebarn istedet for?

Anmeld

22. januar 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Du er da en engel!

Anmeld

22. januar 2012

come2

Anonym skriver:

Jeg har et problem - eller rettere jeg tror jeg har et problem.

Jeg tror jeg er for "venlig" eller for "sød", jeg ved godt at det kan man ikke blive, men nu skal i høre.

Eks: Ser jeg en hjemløs, giver jeg oftes penge, jeg kan finde på at gå i banken og hæve, og det er oftes 100,- jeg giver. Ved godt de bliver brugt på øl, men jeg har brug for han/hun føler at nogen vil "hjælpe".

Eks: Jeg arbejder i hjemmeplejen, og der må vi IKKE indvoldvere os i borgernes liv UDEN for arbejde. Jeg har fået en "særordning" hvor jeg har fået lov til at være sammen med mine borger EFTER arbejde, har 5-6 stk pt. Eksvis idag, har jeg drukket eftermiddagskaffe med en kvindelig borger på 87, der intet familie har tilbage, jeg var der i 2½ time, hvor vi snakkede om alt mellem himmel og jord.

Eks: Er der en der mangler noget, vil jeg se om jeg kan undvære det, havde en veninde der ventede sig og ikke havde mange penge, jeg GAV hende vores 6mdr gamle barnevogn med alt til, den kunne jeg havde fået sikkert 3000,- for. Vi skulle på et tidspunkt have ommøbeleret hele vores hjem, istedet for at sælge det, og der var alt! Seng, tremmeseng, kommode, sofaer, borde, lamper you name it! - kørte jeg på et kvindehjem og gave det hele væk.

Og nu kommer det væreste, og min familie siger jeg er sindsyg
... Jeg har denne "drøm" om at hjælpe mennesker tilbage på rette spor - vi har et ekstra vær. i overskud, og dette vil jeg "give" til en der havde brug. Eksvis en hjemløs der manglede et skub i den rigtige retning, han kunne få lov til at bo her indtil han/hun havde nok mod på at klare det selv og kunne klare det selv.

Jeg ved ikke hvorfor jeg har det sådan, men min familie "mener" jeg skal søge proffesionel hjælp.
Er jeg for "venlig" - jeg kan bare ikke lide at sætte mig højere end andre, jeg har en dejlig familie, et trygt sted og penge på kontoen. Men det er der desværre bare ikke andre der har

Jeg synes du er et fantastisk menneske.

Jeg er selv udd i hjemmeplejen, men jeg VILLE aldrig tilbringe tid med borgerne efter job, det synes jeg dog er for uprofessionelt. - Så kan de få besøgsvenner til at komme :O)

Anmeld

22. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Da jeg læste det du havde skrevet kom jeg også med det samme til at tænke på filmen " gi det vidre" He He!! Syntes det er rigtig dejligt at man vil dele af det man har for " meget" men tror nu alligevel aldrig at jeg ville ture lukke en helt fremmede hjemløs ind i mit hjem. Hvis din mand er enig og i har tid og råd, ska i da bare kaste jer ud i det! Vh stine

Anmeld

22. januar 2012

Anonym trådstarter

Sissel skriver:

Du er fantastisk! Når du engang sidder og er gammel og grå, og tænker tilbage på dit liv, så har det eddermame haft mere mening end de fleste kan sige..

Tusind tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.