Er jeg for "sød".. ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.669 visninger
22 svar
0 synes godt om
22. januar 2012

Anonym trådstarter

Jeg har et problem - eller rettere jeg tror jeg har et problem.

Jeg tror jeg er for "venlig" eller for "sød", jeg ved godt at det kan man ikke blive, men nu skal i høre.

Eks: Ser jeg en hjemløs, giver jeg oftes penge, jeg kan finde på at gå i banken og hæve, og det er oftes 100,- jeg giver. Ved godt de bliver brugt på øl, men jeg har brug for han/hun føler at nogen vil "hjælpe".

Eks: Jeg arbejder i hjemmeplejen, og der må vi IKKE indvoldvere os i borgernes liv UDEN for arbejde. Jeg har fået en "særordning" hvor jeg har fået lov til at være sammen med mine borger EFTER arbejde, har 5-6 stk pt. Eksvis idag, har jeg drukket eftermiddagskaffe med en kvindelig borger på 87, der intet familie har tilbage, jeg var der i 2½ time, hvor vi snakkede om alt mellem himmel og jord.

Eks: Er der en der mangler noget, vil jeg se om jeg kan undvære det, havde en veninde der ventede sig og ikke havde mange penge, jeg GAV hende vores 6mdr gamle barnevogn med alt til, den kunne jeg havde fået sikkert 3000,- for. Vi skulle på et tidspunkt have ommøbeleret hele vores hjem, istedet for at sælge det, og der var alt! Seng, tremmeseng, kommode, sofaer, borde, lamper you name it! - kørte jeg på et kvindehjem og gave det hele væk.

Og nu kommer det væreste, og min familie siger jeg er sindsyg
... Jeg har denne "drøm" om at hjælpe mennesker tilbage på rette spor - vi har et ekstra vær. i overskud, og dette vil jeg "give" til en der havde brug. Eksvis en hjemløs der manglede et skub i den rigtige retning, han kunne få lov til at bo her indtil han/hun havde nok mod på at klare det selv og kunne klare det selv.

Jeg ved ikke hvorfor jeg har det sådan, men min familie "mener" jeg skal søge proffesionel hjælp.
Er jeg for "venlig" - jeg kan bare ikke lide at sætte mig højere end andre, jeg har en dejlig familie, et trygt sted og penge på kontoen. Men det er der desværre bare ikke andre der har

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2012

KakaoDrik

Syntes ikke du er FOR sød. Tjek straffeattesten på den du vil lade bo hos jer 

Anmeld

22. januar 2012

Anonym trådstarter

KakaoDrik:

Selvfølgelig - der ville være regler, men det er jo det min familie er imod, at jeg lukker "sådan" et menneske ind..

Anmeld

22. januar 2012

KakaoDrik

Anonym skriver:

KakaoDrik:

Selvfølgelig - der ville være regler, men det er jo det min familie er imod, at jeg lukker "sådan" et menneske ind..

Jeg ville ikke kunne det. Slet ikke med et hjemmeboene barn. Men det er jo dit liv,dit hjem. Så det er jo helt op til dig hvad du vil gøre

Anmeld

22. januar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg tror jeg er for "venlig" eller for "sød", jeg ved godt at det kan man ikke blive, men nu skal i høre.

Eks: Ser jeg en hjemløs, giver jeg oftes penge, jeg kan finde på at gå i banken og hæve, og det er oftes 100,- jeg giver. Ved godt de bliver brugt på øl, men jeg har brug for han/hun føler at nogen vil "hjælpe".

Eks: Jeg arbejder i hjemmeplejen, og der må vi IKKE indvoldvere os i borgernes liv UDEN for arbejde. Jeg har fået en "særordning" hvor jeg har fået lov til at være sammen med mine borger EFTER arbejde, har 5-6 stk pt. Eksvis idag, har jeg drukket eftermiddagskaffe med en kvindelig borger på 87, der intet familie har tilbage, jeg var der i 2½ time, hvor vi snakkede om alt mellem himmel og jord.

Eks: Er der en der mangler noget, vil jeg se om jeg kan undvære det, havde en veninde der ventede sig og ikke havde mange penge, jeg GAV hende vores 6mdr gamle barnevogn med alt til, den kunne jeg havde fået sikkert 3000,- for. Vi skulle på et tidspunkt have ommøbeleret hele vores hjem, istedet for at sælge det, og der var alt! Seng, tremmeseng, kommode, sofaer, borde, lamper you name it! - kørte jeg på et kvindehjem og gave det hele væk.

... Jeg har denne "drøm" om at hjælpe mennesker tilbage på rette spor - vi har et ekstra vær. i overskud, og dette vil jeg "give" til en der havde brug. Eksvis en hjemløs der manglede et skub i den rigtige retning, han kunne få lov til at bo her indtil han/hun havde nok mod på at klare det selv og kunne klare det selv.

Jeg ved ikke hvorfor jeg har det sådan, men min familie "mener" jeg skal søge proffesionel hjælp.
Er jeg for "venlig" - jeg kan bare ikke lide at sætte mig højere end andre, jeg har en dejlig familie, et trygt sted og penge på kontoen. Men det er der desværre bare ikke andre der har

synes at det er dejligt at der findes mennesker som dig

men det med at have en fremmed boende, ville jeg nok være lidt påpasselig med, da du også lukker ham inde i dine børns og mands liv.

Anmeld

22. januar 2012

Anonym trådstarter

Tænk hvis det er en der intet har, hverken famlie eller noget. Og det eneste der mangler er en håndsrækning. Jeg tænker bare; Tænk hvis det en dag var mit barn og ingen ville/kunne hjælpe..

Eller som med mine borger har jeg samme tanke; Tænk hvis ingen havde tid til min mor hvis jeg ikke var her - hun er enebarn og jeg er enebarn.. Bare en enkelt kop kaffe..

Anmeld

22. januar 2012

Carina1977

Anonym skriver:

Ved du hvad......dig ville jeg gerne være ven med. jeg synes du lyder som et rigtig sympatisk menneske, med hjertet på det rette sted. jeg er helt sikker på, at du er en man kan regne med, og du skal kun have klap på skulderen af det. Jeg synes ikke der er noget du bør ændre, og jeg ville bare ønske at der var flere af din slags 

Anmeld

22. januar 2012

Anonym trådstarter

Mor

Jamen jeg ved godt man skal passe på, og der vil være en masse forholdsregler, som der skal overholdes, jeg ved det lyder meget "underligt" - men tænk hvis jeg var den der hjalp personen videre.

Da jeg var lille så jeg filmen "Giv det videre" og siden da har mit liv været "ændret" - jeg kan ikke tænke på andet end at hjælpe andre. Det fylder så meget..

Anmeld

22. januar 2012

Anonym trådstarter

Carina1977:

Tusind tak for de fine ord - det varmer..

Anmeld

22. januar 2012

Dianaaa

du lyder som et fantastisk menneske !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.