Hej
Jeg er dagplejer og kan ikke svare 100% på dit spørgsmål, det kan kun din lokale pladsanvisning
Men jeg vil gerne lige høre lidt om hvor gammel det andet barn hos dagplejeren er? Det kan jo være at det lige netop er godt at der kun er to børn. Så har de måske andre muligheder for at tage på tur, lave aktiviteter mm
Er der ikke flere børn på vej til din dagplejer? eller er der en grund til at der er to børn? måske er det fordi pladserne bruges til gæstebørn, så vil der jo løbende komme masser af legekammerater til din datter.
Alt efter hvordan din nuværende dagplejer er aflønnet og om hun evt. er gæstedagplejer kan det være en ret dyr affære for dagplejen at lade din datter flytte til at sted hvor der er 4 børn i forvejen.
Det midlertidige 5. barn vil udløse daglige tillæg til dagplejeren på omkring 300 kr brutto. Alternativ skal dagplejeren have ny kontrakt med ansættelse på 5 børn det koster naturligvis også flere lønkroner.
Jeg vil dog sige at du ikke får at vide om din datter kan flyttes hvis du ikke gør forsøget
Nogle kommmuner er gode til at se på barnets behov frem for økonomien.
Anmeld