Hej
i min sidste praktik var jeg også i en vuggestue, og jeg har det samme liniefag som du.
Jeg havde en historie som jeg fortalte ungerne, det var en historie om en legetøjsbutik. (den var opdigtet fra min1. praktik). En mand har en legetøjsbutik og hver nat når han går i seng, så leger legetøjet. Biler, slanger, flyvemaskiner, kattebamser, osv. Og når det bliver nat i historien så vågner legetøjet, feks biler: så skal børnene løbe rundt som racerbiler. Bagefter sætte sig ned igen og høre videre - manden i historien kan ikke forstå hvad det er for en larm (osv, digt selv
og da det igen bliver nat er det måske flyvemaskinerne der vågner! Så skal børneneløbe rundt ogsige som flyvemaskiner.
En lidt sød leg, som en del af de små børn godt kan forstå.
Men ellers har vi ogsålavet sanse-lege. Vi lavede kasser, som børnene skulle stikke hænderne ned i og røre og bare sanse. Altså stimulere deres taktil-sans.
Derudover har jeg lavet pause-rum med dem - nogle børn trænger ofte til en lille pause, og så skulle de ligge og slappe af i nogen tid til noget roligt musik, og så gik vi pædagoger rundt og masserede dem lidt.
Håber det kunne bruges lidt

Anmeld