Altså det er jo godt nok mange år siden nu efterhånden.
Men da jeg var barn, havde mine forældre i nok 2-3 år 2 aflastningsbørn. De var søskende. Pigen var 1 år ældre end mig og drengen 4 år ældre end mig.
Tror ca. vi havde dem fra 1990 (hvor de var 8 og 5 år, og jeg var 4 og min søster 1) og så 2-3 år frem.
De var hos os i alle weekender og ferier, og var derfor også med os, når vi var på besøg ved vores familie i Nordjylland og på Lolland, og har også været med os i udlandet flere gange. De var jo næsten som søskende for min søster og jeg, selvom at de ikke var der i hverdagene normalvis. Og vi var ikke gamle nok til at forstå hvorfor de var der dengang, så derfor tror jeg også automatisk vi så dem som vores søskende.
De var hos os fordi deres forældre begge var narkomaner. Havde det været i dag er jeg ret sikker på de ville være blevet fjernet, men der skulle vist mere til dengang. Og hvis jeg husker rigtigt, efter hvad min far efterfølgende har fortalt mig, var de vist sådan weekendnarkomaner, hvor det netop var i weekenderne de "skejede ud" (hvis man kan kalde det det).
Men begge børn er velfungerende i dag, og jeg snakker med pigen af og til.
Er der andet du vil vide er du velkommen til at skrive til mig.
Men i hvert fald vil jeg sige at det var en rigtig god løsning, for børnene havde trods alt deres forældre en del af tiden. Og hos os fik de måske det de ellers manglede. I hvert fald har de det godt i dag, og det fungerede fint for os dengang.
Anmeld