erfaring med aflastningsfamilie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2012

wamse

PT skriver:

Jeg er kun glad for, at jeg kunne hjælpe.

Hvis du har lyst til at tale, er du meget velkommen til at sende en PB.

Men ellers held og lykke til jer begge

1000 tak 

Der kommer ganrateret flere spørgsmål, når først der kommer ansigter på den familie 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2012

FrkT

Altså det er jo godt nok mange år siden nu efterhånden.

Men da jeg var barn, havde mine forældre i nok 2-3 år 2 aflastningsbørn. De var søskende. Pigen var 1 år ældre end mig og drengen 4 år ældre end mig.

Tror ca. vi havde dem fra 1990 (hvor de var 8 og 5 år, og jeg var 4 og min søster 1) og så 2-3 år frem.

De var hos os i alle weekender og ferier, og var derfor også med os, når vi var på besøg ved vores familie i Nordjylland og på Lolland, og har også været med os i udlandet flere gange. De var jo næsten som søskende for min søster og jeg, selvom at de ikke var der i hverdagene normalvis. Og vi var ikke gamle nok til at forstå hvorfor de var der dengang, så derfor tror jeg også automatisk vi så dem som vores søskende.

De var hos os fordi deres forældre begge var narkomaner. Havde det været i dag er jeg ret sikker på de ville være blevet fjernet, men der skulle vist mere til dengang. Og hvis jeg husker rigtigt, efter hvad min far efterfølgende har fortalt mig, var de vist sådan weekendnarkomaner, hvor det netop var i weekenderne de "skejede ud" (hvis man kan kalde det det).

Men begge børn er velfungerende i dag, og jeg snakker med pigen af og til.

Er der andet du vil vide er du velkommen til at skrive til mig.

Men i hvert fald vil jeg sige at det var en rigtig god løsning, for børnene havde trods alt deres forældre en del af tiden. Og hos os fik de måske det de ellers manglede. I hvert fald har de det godt i dag, og det fungerede fint for os dengang.

Anmeld

21. januar 2012

wamse

FrkT skriver:

Altså det er jo godt nok mange år siden nu efterhånden.

Men da jeg var barn, havde mine forældre i nok 2-3 år 2 aflastningsbørn. De var søskende. Pigen var 1 år ældre end mig og drengen 4 år ældre end mig.

Tror ca. vi havde dem fra 1990 (hvor de var 8 og 5 år, og jeg var 4 og min søster 1) og så 2-3 år frem.

De var hos os i alle weekender og ferier, og var derfor også med os, når vi var på besøg ved vores familie i Nordjylland og på Lolland, og har også været med os i udlandet flere gange. De var jo næsten som søskende for min søster og jeg, selvom at de ikke var der i hverdagene normalvis. Og vi var ikke gamle nok til at forstå hvorfor de var der dengang, så derfor tror jeg også automatisk vi så dem som vores søskende.

De var hos os fordi deres forældre begge var narkomaner. Havde det været i dag er jeg ret sikker på de ville være blevet fjernet, men der skulle vist mere til dengang. Og hvis jeg husker rigtigt, efter hvad min far efterfølgende har fortalt mig, var de vist sådan weekendnarkomaner, hvor det netop var i weekenderne de "skejede ud" (hvis man kan kalde det det).

Men begge børn er velfungerende i dag, og jeg snakker med pigen af og til.

Er der andet du vil vide er du velkommen til at skrive til mig.

Men i hvert fald vil jeg sige at det var en rigtig god løsning, for børnene havde trods alt deres forældre en del af tiden. Og hos os fik de måske det de ellers manglede. I hvert fald har de det godt i dag, og det fungerede fint for os dengang.

Det lyder til at have været den rigtige måde at støtte de børn på 

Glæder mig lidt nu til at møde familien, men har fået af vide, at der er møde mellem min sagsbehandler og familien først, og først der efter skal jeg møde, og godkende dem 

Håber de har noget rigtig godt at tilbyde min datter 

Anmeld

21. januar 2012

FrkT

wamse skriver:

Det lyder til at have været den rigtige måde at støtte de børn på 

Glæder mig lidt nu til at møde familien, men har fået af vide, at der er møde mellem min sagsbehandler og familien først, og først der efter skal jeg møde, og godkende dem 

Håber de har noget rigtig godt at tilbyde min datter 

Det håber jeg også for jer 

Men som tingene er i dag er det jo ikke bare alle og enhver der bliver godkendt, så tror ikke du behøver bekymre dig 

Anmeld

22. januar 2012

Pige2009

wamse skriver:

1000 tak for svaret søde 

Jeg synes gsu det er super svært, at Lærke skal i aflastning hver anden weekend, men det er bare nødvendigt, hvis jeg skal kunne give hende det hun har brug for de andre dage

Har fået af vide, at der er en familie til godkendelse nu 

Så kommer det tæt på da.

Kan helt klart bruge dit svar 

Velbekomme. Jeg kan også læse, der er kommet mange gode og konstruktive svar Det bliver bare så godt for jer begge!

Hvad siger Lærke til at skulle afsted? Har du fortalt hende det?

Anmeld

22. januar 2012

wamse

Baagøe skriver:

Velbekomme. Jeg kan også læse, der er kommet mange gode og konstruktive svar Det bliver bare så godt for jer begge!

Hvad siger Lærke til at skulle afsted? Har du fortalt hende det?

Har fået nogle rigtig brugbare svar 

Lærke ved ikke noget, for det vil give hende en masse unødvendige bekymringer, og jeg skal også først møde, og gokende familien, før det er sikkert 

Anmeld

22. januar 2012

wamse

FrkT skriver:

Det håber jeg også for jer 

Men som tingene er i dag er det jo ikke bare alle og enhver der bliver godkendt, så tror ikke du behøver bekymre dig 

Det prøver jeg også at fortælle mig selv 

Det skal nok blive godt 

Anmeld

22. januar 2012

Pige2009

wamse skriver:

Har fået nogle rigtig brugbare svar 

Lærke ved ikke noget, for det vil give hende en masse unødvendige bekymringer, og jeg skal også først møde, og gokende familien, før det er sikkert 

Det er også en utrolig svær samtale at tage med hende, når tid er. Det bliver spændende at møde familien!  Bor de tæt på?

Anmeld

22. januar 2012

wamse

Baagøe skriver:

Det er også en utrolig svær samtale at tage med hende, når tid er. Det bliver spændende at møde familien!  Bor de tæt på?

Det har jeg slet ikke fået af vide endnu, kun at der er en familie, som min sagsbehandler først har til samtale 

Håber de har en masse godt at tilbyde min datter 

Anmeld

22. januar 2012

Pige2009

wamse skriver:

Det har jeg slet ikke fået af vide endnu, kun at der er en familie, som min sagsbehandler først har til samtale 

Håber de har en masse godt at tilbyde min datter 

Det er jeg sikker på - det er også vigtigt med god kemi dem og dig imellem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.