Av av - den amning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.208 visninger
16 svar
0 synes godt om
19. januar 2012

Camulla

Hej igen piger...

Ja, så kom min lille mand jo til verden i søndags og nu er mælken "endelig" strømmet til. Det er jo dejligt, men det gør pokkers ondt - derfor gåseøjnene  

Men gør jeg noget forkert? Jeg lægger ham til hver 2-3. time som man skal, men han kan stadig ikke nå at spise så meget, at mængden når at blive nok reduceret til, at det ikke gør ondt og spænder og det egentlige problem: at det løber ud med mælk ofte når jeg ikke ammer. Jeg har prøvet at malke ud indimellem, både for at få noget af mælken ud, så det ikke gør så ondt og også så lille-fisen kan få noget bedre fast. Men der kommer ikke mere end et par ml. ud når jeg pumper og det forstår jeg virkelig ikke??? 

Værst er det om natten hvor jeg sejler rundt i mælk, hvis ikke jeg konstant ammer! Jeg sover med en stofble foldet 4 gange over brysterne under trøjen og den bliver gennemblødt og skal skiftes i løbet af natten. Det var det samme da jeg ammede Micas, troede bare at det var normalt, men da jeg fortalte om det til en veninde, syntes hun det lød lidt vildt, så jeg ville lige spørge jer. Jeg er bare så træt af al den mælk, af at pumpe ud og af at sove med den stofble!!!

Hvordan er det med jer??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2012

Københavnermor

Hej! 

Det bliver bedre! Jeg badet også rundt i mælk indtil det havde reguleret sig.. Det tog ca. 2 uger fra mælken var løbet til.. Jeg har stadig meget mælk og skal ofte skifte ammeindlæg, men det er slet ikk som det var i starten.. Nu kan én stofble om natten sagtens klare det..

Anmeld

19. januar 2012

Camulla

Nu som Moar skriver:

Hej! 

Det bliver bedre! Jeg badet også rundt i mælk indtil det havde reguleret sig.. Det tog ca. 2 uger fra mælken var løbet til.. Jeg har stadig meget mælk og skal ofte skifte ammeindlæg, men det er slet ikk som det var i starten.. Nu kan én stofble om natten sagtens klare det..

Tak for svar Mindes dog bare ikke at det blev bedre sidste gang - i hvert fald ikke om natten... Men måske jeg husker forkert? Åhh, det håber jeg...

Anmeld

19. januar 2012

Frøken J.

Camulla skriver:

Hej igen piger...

Ja, så kom min lille mand jo til verden i søndags og nu er mælken "endelig" strømmet til. Det er jo dejligt, men det gør pokkers ondt - derfor gåseøjnene  

Men gør jeg noget forkert? Jeg lægger ham til hver 2-3. time som man skal, men han kan stadig ikke nå at spise så meget, at mængden når at blive nok reduceret til, at det ikke gør ondt og spænder og det egentlige problem: at det løber ud med mælk ofte når jeg ikke ammer. Jeg har prøvet at malke ud indimellem, både for at få noget af mælken ud, så det ikke gør så ondt og også så lille-fisen kan få noget bedre fast. Men der kommer ikke mere end et par ml. ud når jeg pumper og det forstår jeg virkelig ikke??? 

Værst er det om natten hvor jeg sejler rundt i mælk, hvis ikke jeg konstant ammer! Jeg sover med en stofble foldet 4 gange over brysterne under trøjen og den bliver gennemblødt og skal skiftes i løbet af natten. Det var det samme da jeg ammede Micas, troede bare at det var normalt, men da jeg fortalte om det til en veninde, syntes hun det lød lidt vildt, så jeg ville lige spørge jer. Jeg er bare så træt af al den mælk, af at pumpe ud og af at sove med den stofble!!!

Hvordan er det med jer??

Jeg havde det samme problem de første 3 uger eller sådan noget. Det VÆLTEDE ud i mælk, det var den rene mælkemassakre. Synes der gik mega lang tid før det blev bedre, men det gjorde dte - og nu har jeg til tider ikke helt nok Giv det tid!

Anmeld

19. januar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Der gik flere mdr hvor jeg sejlede i mælk, både dag og nat. Sov med en stofble i bh'en, på et håndklæde. Massager, massager og mere massager.... Malke ud øger bare mængden af mælk. Vh stine

Anmeld

19. januar 2012

Camulla

Frøken J. skriver:

Jeg havde det samme problem de første 3 uger eller sådan noget. Det VÆLTEDE ud i mælk, det var den rene mælkemassakre. Synes der gik mega lang tid før det blev bedre, men det gjorde dte - og nu har jeg til tider ikke helt nok Giv det tid!

Nå, jamen det lyder jo til at være helt normalt i starten så... Eller... puha, 3 uger? Det virker længe, men det er da bedre end at det slet ikke bliver bedre  

Anmeld

19. januar 2012

Moms

tja...jeg sidder jo bare og tænker bare det var mig.

her løber der ikke en dråbe ved siden af.

der skal gå 3-4 timer ml amninger før jeg føler spænding.

og sønnike falder i søvn, fordi der ikke kommer så meget, når han patter - tror jeg.

vil du dele?

Moms

Anmeld

19. januar 2012

Camulla

StineW79 skriver:

Der gik flere mdr hvor jeg sejlede i mælk, både dag og nat. Sov med en stofble i bh'en, på et håndklæde. Massager, massager og mere massager.... Malke ud øger bare mængden af mælk. Vh stine

Åhh gud nej... i  flere måneder?! Det magter jeg ikke... Men er glad for, at jeg ikke er den eneste der sover med stofble under trøjen Det troede jeg faktisk...

Anmeld

19. januar 2012

Camulla

Moms skriver:

tja...jeg sidder jo bare og tænker bare det var mig.

her løber der ikke en dråbe ved siden af.

der skal gå 3-4 timer ml amninger før jeg føler spænding.

og sønnike falder i søvn, fordi der ikke kommer så meget, når han patter - tror jeg.

vil du dele?

Moms

Åhh, ja, det kan jeg godt se... Sådan havde jeg det også i slutningen af min amning sidste gang. En mellemting ville være rart! Og JA! Selvfølgelig vil jeg dele  

Anmeld

19. januar 2012

Frøken J.

Camulla skriver:

Nå, jamen det lyder jo til at være helt normalt i starten så... Eller... puha, 3 uger? Det virker længe, men det er da bedre end at det slet ikke bliver bedre  

Eller også var det mindre! Det føltes bare som lang tid, fordi jeg måtte have tøjet af hende og amme på et vådliggerlagen og alt muligt for at ikke både hun og ammepuden blev gennemblødt. Hvis jeg holdt en flaske under det bryst jeg IKKE ammede fra, løb der gerne 80 ml ud, uden jeg overhovedet rørte ved det! Og var gennemblødt om natten. Det var frygteligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.