Samvær med baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.701 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. januar 2012

Anonym trådstarter

Min eks og jeg skal i statsforvaltningen om ca en måned med henblik på en samværsaftale.

Jeg er dog lidt i tvivl om hvor meget samvær han skal have/har krav på(for i følge ham skal han nærmest have ham 7/7)?

(jeg skal nemlig komme op med hvad jeg mener er den bedste ordning for barnet. men vil først lige høre hvad det "normale" er man får tilkendt i sådan en situation)

Lidt facts:

Barnet er 3 måneder(4 måneder når vi kommer i statsforvaltningen)

Bliver ammet

Faren har set barnet 3 timer om ugen siden fødslen med min tilstedeværelse

Faren har aldrig boet sammen med barnet

Jeg ved godt at han pt ikke har krav på overnatning. Men hvornår vil han få det? I følge ham får han det om 6 måneder, og det synes jeg godt nok er tidligt! Især fordi han har ret svært ved at læse hans behov(selv med min hjælp virker det svært for ham)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2012

babymus77

Jeg havde skrevet de ting ned!!!! Jeg mener det er fra et år de kan overnatte... Mine børn overnattede fra et år!!! Men faren havde også boet med dem og var meget på!!! Så har jeg aldrig været nervøs for!!:-). Tror du på statsforvaltningrns hjemme kan læse lidt om det;-) pøj pøj;-)

Anmeld

19. januar 2012

LenaJohansen

Ifølge statsamtet nordjylland, der skal barnet være 2½-3 år for at få en weekend... 

Anmeld

19. januar 2012

Sjl-msl-Mkl

Jeg tror godt du kan være ret sikker på at far hverken får en hel weekend eller en overnatning før jeres barn er over 1 år. Hvis han så ikke har boet sammen med jeres barn, starter man med at de er sammen i nogle timer hvorefter man optrapper det hvor det ender med at barnet er der i en hel weekend. Men det bliver ikke aktuelt indenfor det første år, i hvert fald!!

Man plejer og sige at 1 overnatning pr. år. Og hvis han iøvrigt ikke bor selv, så er chancen endnu mindre. 

Anmeld

19. januar 2012

Ellie79

Tror ikke din ex ska regne med at have baby meget mere end det han ser baby nu. Du ammer og det bliver du jo nok ved med et halvt år endnu så det er helt urealistisk at så lille et barn skal være7/7 - Men måske når barnet begynder på fast føde og får lidt mere rutine far kan have barnet selv et par timer en gang om ugen, og der langsomt opbygge en relation til barnet.

Anja

Anmeld

19. januar 2012

An&Jo

Sf siger at barnet kan komme på den første overnatning når det er mellem 9-12 mdr og ikke før.. og indtil barnet er 2 år får han kun en overnatning..

så længe barnet er så lille og du ammer får han ikke mere samvær end det han har nu.. et par timer af gangen et par gange om ugen under opsyn, og så skal det stilel og rolig optrappes til at far er alene med barnet osv..

Anmeld

19. januar 2012

Anonym trådstarter

Men har han krav på overnatning når barnet er et år?

Må indrømme jeg stadig synes det meget tidligt når nu de ikke ser hinanden mere, og han aldrig har været alene med et lille barn før

Men måske er jeg bare hysterisk løvemor? Jeg har endnu ikke været væk fra mit barn mere end 10min 2-3 gange. Så får helt en klump i halsen.

Anmeld

20. januar 2012

Anonym trådstarter

opper den lige

Anmeld

20. januar 2012

Pige2009

Sjl-msl-Mkl skriver:

Jeg tror godt du kan være ret sikker på at far hverken får en hel weekend eller en overnatning før jeres barn er over 1 år. Hvis han så ikke har boet sammen med jeres barn, starter man med at de er sammen i nogle timer hvorefter man optrapper det hvor det ender med at barnet er der i en hel weekend. Men det bliver ikke aktuelt indenfor det første år, i hvert fald!!

Man plejer og sige at 1 overnatning pr. år. Og hvis han iøvrigt ikke bor selv, så er chancen endnu mindre. 

Det er meget svært at sige Nogle steder er der overnatning fra 9 mdr. Det er helt individuelt.

Hos os var far sammen med Laura 2-3 gange om ugen de første 8 mdr. ca. og samværet foregik hos os. Vi havde så også lavet en aftale selv uden om Statsforvaltningen.

Men foreslå samvær 1-2 gange ugentligt og forsøg i det hele taget at være åben.  Jeg synes også, du skal foreslå, at I laver en aftale som gælder ind til jeres søn er 1 år, hvor I så til den tid kan lave en ny aftale evt. med overnatning

Anmeld

20. januar 2012

Sjl-msl-Mkl

Baagøe skriver:

Det er meget svært at sige Nogle steder er der overnatning fra 9 mdr. Det er helt individuelt.

Hos os var far sammen med Laura 2-3 gange om ugen de første 8 mdr. ca. og samværet foregik hos os. Vi havde så også lavet en aftale selv uden om Statsforvaltningen.

Men foreslå samvær 1-2 gange ugentligt og forsøg i det hele taget at være åben.  Jeg synes også, du skal foreslå, at I laver en aftale som gælder ind til jeres søn er 1 år, hvor I så til den tid kan lave en ny aftale evt. med overnatning

Så har far også boet sammen med barnet, han har været meget på osv, de anbefaler ikke at barnet overnatter ude før det er 1 år, medmindre man samarbejder rigtig meget om barnet og man bor i rimelig afstand fra hinanden - lidt ligesom 7/7 ordningen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.