5 uger...bruger mit bryst som sut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2012

Moms

Katte87 skriver:

Jep den hedder 5 uger Hvis det er noget du synes er interessant, så kan jeg anbefale at læse bogen "vidunderlige uger". Den har virkelig givet mig ro i sjælen omkring tigerspringene  

Ahh, jamen det kan da godt være, at du har ret. Når Benjamin har haft appetitspring, har jeg også haft svært ved at følge med. Han udtrykker det dog ved at blive sur og utålmodig, når der ikke kommer mere mad hehe. 

Jeg kan godt følge din teori med at øge ammeintervallet, men jeg tænker, at hvis produktionen skal kunne følge med, så er der desværre nok ingen vej udenom at amme, amme, amme og amme  Men det er jo også nemt at sige, hvis drengen ikke sutter. 

Jeg tror dog, at du vil opleve, at der sker noget her omkring de 5 uger. Han vil blive meget mere vågen og sikkert også sige til, hvis han mangler mad, i stedet for bare at falde i søvn

Jeg er ked af, at jeg ikke var til mere hjælp 

Du gjorde da forsøget og fik da også gjort mig opmærksom på tigerspringet

Jeg opdagede den der bog for to dage siden. I dag fandt jeg ud af at der er 6 ugers ventetid på den fra biblio og havde faktisk tænkt at efterlyse et brugt eksemplar herinde.

Kom bare ikke videre med det i dag.

Men den skal jeg da have fat i.

Tak.

Moms

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2012

Ka+Ma=Be

Moms skriver:

Du gjorde da forsøget og fik da også gjort mig opmærksom på tigerspringet

Jeg opdagede den der bog for to dage siden. I dag fandt jeg ud af at der er 6 ugers ventetid på den fra biblio og havde faktisk tænkt at efterlyse et brugt eksemplar herinde.

Kom bare ikke videre med det i dag.

Men den skal jeg da have fat i.

Tak.

Moms

Hehe det var pudsigt Men ja det er lidt lang ventetid, når man har en lille en på 5 uger

(Hvis du ender med at købe den, kan jeg anbefale adlibris.dk De er  billige og hurtige med de fleste bøger)

Men held og lykke med det i hvert fald  

Anmeld

18. januar 2012

Røverdatter

Moms skriver:

Tak for dit svar.

Måske skal jeg prøve mere ihærdigt at holde den sut inde.

Hvorfor tror du din amning blev bedre af at han kunne tage sutten?

Moms

Det tror jeg at den gjorde fordi det aflastede mig lidt mere og at jeg derfor blev mere tilfreds, for jeg sad også bare i flere timer og han er også født som en stor dreng, 4085g...

Ja, og lige pludselig vendte det sig, da han var ca. halvanden til to måneder. Så begyndte han at sutte mere 'effektivt' og derfor hurtigere. Da jeg i starten ammede 2-3 timer ad gangen så er vi nu nede på 10 minutter, og jeg nyder virkelig at amme nu.

Tror egentlig også at amningen bare generelt bliver bedre når man er ovre de der 4 til 8 uger. Jeg synes i hvert fald at det har været sådan

Anmeld

18. januar 2012

Moms

Himmelsmil skriver:

Det tror jeg at den gjorde fordi det aflastede mig lidt mere og at jeg derfor blev mere tilfreds, for jeg sad også bare i flere timer og han er også født som en stor dreng, 4085g...

Ja, og lige pludselig vendte det sig, da han var ca. halvanden til to måneder. Så begyndte han at sutte mere 'effektivt' og derfor hurtigere. Da jeg i starten ammede 2-3 timer ad gangen så er vi nu nede på 10 minutter, og jeg nyder virkelig at amme nu.

Tror egentlig også at amningen bare generelt bliver bedre når man er ovre de der 4 til 8 uger. Jeg synes i hvert fald at det har været sådan

Det lyder ski da lovende. Det vil jeg tænke på de næste par uger.

Tak.

Moms

Anmeld

18. januar 2012

Røverdatter

Moms skriver:

Det lyder ski da lovende. Det vil jeg tænke på de næste par uger.

Tak.

Moms

Velbekomme, er glad for at kunne hjælpe

Ha en dejlig aften!

Anmeld

18. januar 2012

Levi&LilysMor

Er der nogen, der har en kommentar, eller et godt råd.

Min søn på 5 uger bruger mit bryst som sut. Han har siden fødslen været "slem" til at falde i søvn ved brystet og jeg har måtte supplere med erstatning for at sikre, at han tager på.

Han sover sjældent i flere timer i træk og jeg er ved at undersøge om det er fordi han altid er lidt sulten, eller kun mæt ganske kort efter amning. Jeg giver ham større mængde erstatning og der går længere tid mellem amningerne.

Før dette kunne jeg nærmest amme uafbrudt og sønnen ville powernappe med brystet i munden og dermed "holde sig vågen" 6-10 timer i træk.

Jeg kan godt indstille mig på at sidde med ham mere eller mindre hele dagen, men det fortsætter også om natten. Jeg ligger meget akavet og absolut ikke afslappet for at sørge for, at han har brystvorten i munden - men han sutter ikke eller kun meget lidt af og til. Men mister han den giver han sig til at søge eller decideret brokke sig efter ganske kort tid. Det hjælper ikke at fylde ham op med erstatning - for så vil han bare have brystet bagefter igen.

Han vil ikke have narresut. Dvs. han vil gerne sutte på den og gør det meget højlydt, men holder den ikke i munden selv.

Hvad gør jeg for at få noget sammenhængende søvn?

Moms

Hvis han ikke har gjort det før og kun gør det nu så vil jeg tro det er tigerspring , som også ligger i den alder. Der er de bare mere pyldret og vil gerne hygge/ føle sig tryg ved en og derfor ligger han nok meget om dit bryst fordi han føler tryghed ved det. Min søn er igang med hans 3 mdr tigerspring og han pyldrer altså også meget og søger meget ofte efter bryst. Han kan dog også godt være glad og smile engang imellem  

Det med at han falder i søvn ved brystet gjorde/gør min stadig lidt, men det skulle da gerne vende, så han også kan være vågen en hel amning, men nu er han også kun 5 uger

Men har aldrig givet andet end bryst, det vil ødelægge amningen til sidst...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.