Er der nogen, der har en kommentar, eller et godt råd.
Min søn på 5 uger bruger mit bryst som sut. Han har siden fødslen været "slem" til at falde i søvn ved brystet og jeg har måtte supplere med erstatning for at sikre, at han tager på.
Han sover sjældent i flere timer i træk og jeg er ved at undersøge om det er fordi han altid er lidt sulten, eller kun mæt ganske kort efter amning. Jeg giver ham større mængde erstatning og der går længere tid mellem amningerne.
Før dette kunne jeg nærmest amme uafbrudt og sønnen ville powernappe med brystet i munden og dermed "holde sig vågen" 6-10 timer i træk.
Jeg kan godt indstille mig på at sidde med ham mere eller mindre hele dagen, men det fortsætter også om natten. Jeg ligger meget akavet og absolut ikke afslappet for at sørge for, at han har brystvorten i munden - men han sutter ikke eller kun meget lidt af og til. Men mister han den giver han sig til at søge eller decideret brokke sig efter ganske kort tid. Det hjælper ikke at fylde ham op med erstatning - for så vil han bare have brystet bagefter igen.
Han vil ikke have narresut. Dvs. han vil gerne sutte på den og gør det meget højlydt, men holder den ikke i munden selv.
Hvad gør jeg for at få noget sammenhængende søvn?
Moms
Hvis han ikke har gjort det før og kun gør det nu så vil jeg tro det er tigerspring , som også ligger i den alder. Der er de bare mere pyldret og vil gerne hygge/ føle sig tryg ved en og derfor ligger han nok meget om dit bryst fordi han føler tryghed ved det. Min søn er igang med hans 3 mdr tigerspring og han pyldrer altså også meget og søger meget ofte efter bryst. Han kan dog også godt være glad og smile engang imellem
Det med at han falder i søvn ved brystet gjorde/gør min stadig lidt, men det skulle da gerne vende, så han også kan være vågen en hel amning, men nu er han også kun 5 uger 
Men har aldrig givet andet end bryst, det vil ødelægge amningen til sidst...
Anmeld