Moms skriver:
Hej og tak for dit svar.
så for søren jeg troede første tigerspring var 6 uger.
for han har nemlig været lidt underlig (pyldret) de sidste dage. Han er 5+2 i dag. Så det passer jo meget godt. Jeg havde ellers troet det måske var fordi jeg var begyndt at fodre anderledes - mere erstatning - sjældnere bryst. Afføringen fungerer normalt.
Men det andet har altså desværre stået på 2-3 uger. Jeg kan vel lægge ham fra mig 2-5-10 minutter. Så vågner han og det eneste der rigtig passer ham er mit bryst.
Tro mig jeg kører hele paletten igennem med tricks for at holde ham vågen på brystet - dog ikke om natten, for der er det jo meningen vi skal sove. Og sådan har det været lige fra fødslen.
Han suger godt i starten, så det virker somom han måske falder i søvn, fordi der ikke rigtig kommer noget mælk alligevel- derfor havde jeg tænkt at det kunne være godt at forsøge at forlænge ammeintervallet, så brysterne kunne blive lidt mere fyldte. Det ser nu ud til at virke, men hvis jeg ikke skal give ham trøst og tryghed med brysterne, hvad skal jeg så. Det må der jo være en hel masse ikke ammende mødre, der ved noget om ????
Moms
Jep den hedder 5 uger
Hvis det er noget du synes er interessant, så kan jeg anbefale at læse bogen "vidunderlige uger". Den har virkelig givet mig ro i sjælen omkring tigerspringene

Ahh, jamen det kan da godt være, at du har ret. Når Benjamin har haft appetitspring, har jeg også haft svært ved at følge med. Han udtrykker det dog ved at blive sur og utålmodig, når der ikke kommer mere mad
hehe.
Jeg kan godt følge din teori med at øge ammeintervallet, men jeg tænker, at hvis produktionen skal kunne følge med, så er der desværre nok ingen vej udenom at amme, amme, amme og amme
Men det er jo også nemt at sige, hvis drengen ikke sutter. 
Jeg tror dog, at du vil opleve, at der sker noget her omkring de 5 uger. Han vil blive meget mere vågen og sikkert også sige til, hvis han mangler mad, i stedet for bare at falde i søvn 
Jeg er ked af, at jeg ikke var til mere hjælp