HJÆÆLP - hvordan fortæller jeg at far er indlagt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2012

Mamalou

Kathepige skriver:

Min far har selv været indlagt flere gange, hvor min yngste lillebror bl.a. oplevede lægebilen, ambulancen og hele pivtøjet <-- En meget chokeret dreng.

Jeg holder på, at, hvis muligt, forsøge at forklare ham, at far skal sove på sygehuset i nat fordi han er meget træt. At far rystede sådan over hele kroppen, så han skulle ud og sove derude.

Det giver ham måske også en bedrte forståelse for at far er træt, når nu han kommer hjem

God bedring med ham og held og lykke

Hopper med på den her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2012

Anonym trådstarter

Min mormor har kræft og kunne ikke holde mad nede, så hun blev indlagt i december. Der fortalte vi ham at "olde er blevet meget syg, så hun er i det store hus." (han kalder sygehuset "det store hus") og da hun var frisk nok til besøg sagde vi at "dem der er her er meget syge, så man skal være stille." og han klarede begge dele fint.

men jeg aner ikke hvordan jeg skal forklare min søn hvorfor far er på sygehuset...

Anmeld

18. januar 2012

Mimbi

Jeg ville fortælle ærligt hvad der var sket , er imod at blive for min børn... men selvfølgeligt på den niveau barnet er

og alt det bedste til farmand  

Anmeld

18. januar 2012

Gaia

Undlad alle de skrammende detajler som at far rystede helt vild, ambulancen kom. Osv. Fortæl kun det som er nødvendigt. Feks. Far fik det lidt dårligt, så far er nu på sygehuset. Far har det meget bedre og vi kan tage hen og sige hEj og give kram og så sover far lige på sygehuset til imorgen. 

Sådan ville jeg sige det. God bedring

Anmeld

18. januar 2012

Anonym trådstarter

Jeg tænkte lidt på at sige noget i stil med:

"far er blevet syg, så han er blevet nødt til at blive på sygehuset et stykke tid."

Anmeld

18. januar 2012

Gaia

Anonym skriver:

Jeg tænkte lidt på at sige noget i stil med:

"far er blevet syg, så han er blevet nødt til at blive på sygehuset et stykke tid."

Tror ikke jeg ville bruge den sætning. Da jeg tror den i et lille barns verden kan skabe bekymring og utryghed. Alla..er far virkelig skidt, kommer far hjem igen, kan de hjælpe far og det må være meget slemt når far ikke kommer hjem i et stykke tid. Et stykke tid er jo et begreb børn har svært ved at forholde sig til. 

Anmeld

18. januar 2012

wamse

4xGreve skriver:

Hvis det havde været herhjemme så havde jeg fortalt ærligt hvor far var og hvorfor men på børne sprog, jeg mener man skal være ærlige overfor sine børn men prøve ikke at gøre det til en dårlig og skræmmende ting for dem... 

Daniella er 3 1/2 og hun vil få ærlig besked

Helt enig 

Barnet fornemmer helt klart når noget ikke er okay, og hvis barnet ved et tilfælde kommer til at høre, at far har været på sygehuset, det er kun med til at forstærke en angst for sygehuset.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.