HJÆÆLP - hvordan fortæller jeg at far er indlagt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

994 visninger
16 svar
0 synes godt om
18. januar 2012

Anonym trådstarter

Min mand blev her til morgen indlagt med kramper, vist nok en anden grad af epilepsi. Vores søn, der lige er blevet 4, sov stadig og vågnede først efter at ambulancen var væk, så han troede bare at far var på arbejde. Nu er jeg lige kommet hjem fra sygehuset der siger at de i hvert fald beholder ham i et døgn - og at han har brug for så meget hvile som muligt.

Det betyder jo at vores søn opdager at far mangler, men...

Hvordan skal jeg forklarer ham at far ikke kommer hjem endnu?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2012

Flødebollen

Anonym skriver:

Min mand blev her til morgen indlagt med kramper, vist nok en anden grad af epilepsi. Vores søn sov stadig og vågnede først efter at ambulancen var væk, så han troede bare at far var på arbejde. Nu er jeg lige kommet hjem fra sygehuset der siger at de i hvert fald beholder ham i et døgn - og at han har brug for så meget hvile som muligt.

Hvor gammel er jeres søn ?

Anmeld

18. januar 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Min mand blev her til morgen indlagt med kramper, vist nok en anden grad af epilepsi. Vores søn sov stadig og vågnede først efter at ambulancen var væk, så han troede bare at far var på arbejde. Nu er jeg lige kommet hjem fra sygehuset der siger at de i hvert fald beholder ham i et døgn - og at han har brug for så meget hvile som muligt.

Nu ved jeg ikke, hvor gammel jeres søn er - men jeg ville sige, at far var på arbejde.

God bedring med ham.

Anmeld

18. januar 2012

Flødebollen

Anonym skriver:

Min far har selv været indlagt flere gange, hvor min yngste lillebror bl.a. oplevede lægebilen, ambulancen og hele pivtøjet <-- En meget chokeret dreng.

Jeg holder på, at, hvis muligt, forsøge at forklare ham, at far skal sove på sygehuset i nat fordi han er meget træt. At far rystede sådan over hele kroppen, så han skulle ud og sove derude.

Det giver ham måske også en bedrte forståelse for at far er træt, når nu han kommer hjem

God bedring med ham og held og lykke

Anmeld

18. januar 2012

Anonym trådstarter

Kathepige skriver:

Hvor gammel er jeres søn ?

han er 4 år.

Anmeld

18. januar 2012

Julle85

Min datter på 4 år forbinder sygehuset med noget farligt, så havde det været mig, så havde jeg sagt at far er på arbejde. God bedring med din mand

Anmeld

18. januar 2012

An&Jo

når barnet kun er 4, så undlad at sige noget med sygehuset..

sig at far skal arbejde over og er nødt til at sove på arbejdet.. så kan du aftale det med din mand, og så kan barnet muligvis ringe og snakke med far og sige godnat til ham..

Anmeld

18. januar 2012

4xGreve

Hvis det havde været herhjemme så havde jeg fortalt ærligt hvor far var og hvorfor men på børne sprog, jeg mener man skal være ærlige overfor sine børn men prøve ikke at gøre det til en dårlig og skræmmende ting for dem... 

Daniella er 3 1/2 og hun vil få ærlig besked

Anmeld

18. januar 2012

morethanperfect

4xGreve skriver:

Hvis det havde været herhjemme så havde jeg fortalt ærligt hvor far var og hvorfor men på børne sprog, jeg mener man skal være ærlige overfor sine børn men prøve ikke at gøre det til en dårlig og skræmmende ting for dem... 

Jeg tror også jeg ville sige det som det var .. 
Går også meget på i ærlighed herhjemme , selvom det kan være svært at forrtælle sine børn sådan noget  

Anmeld

18. januar 2012

trunte89

4xGreve skriver:

Helt enig

Da minn far var indlagt sidste år var min datter 3,5, og hun fik at vide at morfar var blevet syg i benet ( en af tingene var noget en benene ), og at de så passede godt på ham på sygehuset og kunne hjælpe ham så han ikke havde ondt mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.