Hvordan ser jeres dag ud med 10 mdr. - 1 årig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2012

Den lykkelige

modesty skriver:

Hvorfor SKAL hun sove på det tidspunkt? Hvis hun, som du siger, alligevel vågner deromkring normalt, så er der vel ikke behov for at rykke hendes nat/morgenrytme.

Fordi hun sover til kl 7.30 normalt, men så kan hun ikke holde sig vågen helt til kl 12.. hvor hvis jeg så vækker hende tidlig og giver ende en lur fra 8-9 så kan hun godt holde til kl 12 når de er færdig med frokost.. og de små børn putter hun lige en time inden de tager ud af huset..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2012

Clisolka

katrine26 skriver:

jamen min søn er 14 mdr.

Vi vågner mellerm 5.30-6.30

Så spiser vi morgenmad

Jeg går i bad vis han er i godt humør..

Vi enten cykler eller tager barnevognen også aflever jeg ham mellem 8-8.30

Henter igen mellem kl. 15-16

Få lige en hapser når vi kommer hjem.

Spiser aftensmad mellem kl.17.30-18.00

Leger, putter i bad hveranden dag.

Bliver lagt mellem kl. 19-19.30

også sover han omkring 19.30-20.00

Det er det samme herhjemme med Isabella på 14 - snart 15 mrd  Blot har vi andre tidspunkter 

Hun kommer i vuggestue omkring 6.45, så når hun at få morgenmad med de andre børn. 

Hun kommer i seng mellem 18-19, så kan hun ikke mere 

Anmeld

18. januar 2012

MaleneJensen

Den lykkelige skriver:

Altså hvornår står i op, hvornår spiser i?? Osv??

I hverdagen - Står vi op mellem 6-6,30 får gjordt os klar til dagpleje og arbejde Så kører faren mathilde( <-- min pige) i dagpleje.Mellem kl. 16-17,00 bliver mathilde hentet hvor vi tager hjem og leger lidt, laver mad til af kan spise kl. 18,00 Efter maden kommer Mathilde i bad så hun er klar til af komme i seng kl. 19,00

I weekenderne: det samme undtagen dagpleje og så hygger vi lidt længere inde i sengen Og så kommer hun ind og sove til middag ved 12 -12,30 ca efter middagsmaden og så i seng igen ved 19,00 tiden

Anmeld

18. januar 2012

Jonatansmor

Her kører den som den har kørt siden han startede fast i dagpleje, for 8 mdrs tid siden.. eller sårn ..

Kl 06.00 op, drengen kan strække den til 06.15 og så bliver han vækket (Sker så sjældent jeg ikke kan huske sidste gang vi sov til længere end 06) han kommer op og får øjne, som regel på knæet af en af os mens den anden laver kaffe og havregrød. Han bliver skiftet når han er vågnet ordentligt op, får vasket hovede og skiftet ble. Så spiser vi alle 3 morgenmad og de to leger mens jeg får gjort mig færdig (pigeting du ved)

07.20 er det ud af døren. Drengen skal være afleveret senest kl 07.45 i dagplejen.
Dagplejen går kl 8 de dage de skal noget.
09 - formiddagssnack
11 - frokost
12 - middagslur
De bliver vækket 14.45 hvis de ikke selv er stået op.

Vi henter ham et sted mellem 15.00 og 15.30. Vi skal måske handle og skal vi det er vi først hjemme 16.00-16.30 (alt efter hvor sløve pader der er i Verden på dén dag)

Een af os laver aftensmad og den anden leger med drengen. Dage hvor en af os arbejder, går drengen nedenunder til mormor.

18.00 spiser vi
18.30 færdig med mad, den ene rydder op og den anden leger med drengen.
19 - drengen i bad, alt efter hvor træt han er kan det godt tage en halv times tid.
ca 19.30 hyggetid i sofaen alle 3, vi ser et eller andet på animal planet eller andet der er egnet til hans sind.
Senest kl 20 bliver han puttet. Nogen dage er han allerede i seng kl 19, andre dage først kl 20.

I weekenderne kører det nogenlunde som i hverdagene, der er bare mere tid og mere plads til nøgentid efter badet og slå kolbøtter i mors og fars seng..

Anmeld

18. januar 2012

Weidemann1

Så'en ser dagen ud som dagplejebarn, her hjemme (11mdr)  

5.30-6.00 Vi står op 

6.30 Morgen med (øllebrød el. havregrød)

7.30-8-30 (9.00) Morgen lur (sover en halv time hjemme, og på vej til dagpleje)

8.30 (9.00) Bliver aflevert i dagpleje. 

9.00 formiddagsmad (grovbolle meed smør)

11.00-11.30 Middagsmad (Rugbrød)

12.00 sover til middag 

14.00-14.30 eftermiddagsmad (youhurt, bolle eller frugt)

Bliver hentet mellem 14.00-15.00

Vi går hjem, hvor vi leger, og laver aftensmad.
Nogen dage er vi sammen med andre børn og forældre.
Er på legepladsen eller fodre ænder

17.30-18.00 Aftensmad (Det vi selv for)

Leger lidt, hver anden dag er der bad. ellers høre vi musik, læser bøger og klar til putte tid. (børster tænder, nattøj) 

19.15-19.30 Godnat med 200ml vælling 

Anmeld

18. januar 2012

katrine26

Babymor2010 skriver:

Det er det samme herhjemme med Isabella på 14 - snart 15 mrd  Blot har vi andre tidspunkter 

Hun kommer i vuggestue omkring 6.45, så når hun at få morgenmad med de andre børn. 

Hun kommer i seng mellem 18-19, så kan hun ikke mere 

ja vi har også haft aftner hvor vi dårlig har kunne holde ham vågen til kl. 19.  men i og med han er begyndt at tage næsten 3 timer over i vg så kan vi godt trække den til kl. halv otto-otte.

Katrine26

Anmeld

18. januar 2012

Benjamins'mor

Vi står op når han vågner, mellem 7-8. Så spiser vi morgenmad stortset med det samme.

Han sover kun formiddagslur alt efter hvor længe han har sovet om natten, så det er ikke hver dag.

Middagsmad kl. 12.00 og så leger han lige en halv time. Så sover han middagslur, hvis han har fået formiddagslur sover han kun 1 time og hvis ikke sover han 3 timer. Så kommer han op og får noget frugt eller frugtmos, så leger vi, hvis han ikke har sovet længe til middagslur får han lige en lille lur på 1 time.

Så spiser vi mellem 6-7. Og så leger vi. Han bliver som regel først puttet 20.30 - 21.00

Anmeld

18. januar 2012

Pige2009

Den lykkelige skriver:

Ok tusind tak..
Men hvordan sover hun så nu og i dagplejen??
For i min datters dagpleje skal hun have sovet en lille times lur fra 8-9 ca også bliver hun lagt kl 12 igen.. men så er jeg nødt til at vække hende kl 6 for hun kan være træt nok til det jo?

Ej, hvorfor dog det?!  En god DP'er bør da tage udgangspunkt i barnets behov, og hvis barnet ikke er træt nok til at sove mere end én gang i løbet af dagen, så er det vel bare det Sådan er det i hvert fald i Lauras DP

Anmeld

19. januar 2012

Den lykkelige

Jonatansmor skriver:

Her kører den som den har kørt siden han startede fast i dagpleje, for 8 mdrs tid siden.. eller sårn ..

Kl 06.00 op, drengen kan strække den til 06.15 og så bliver han vækket (Sker så sjældent jeg ikke kan huske sidste gang vi sov til længere end 06) han kommer op og får øjne, som regel på knæet af en af os mens den anden laver kaffe og havregrød. Han bliver skiftet når han er vågnet ordentligt op, får vasket hovede og skiftet ble. Så spiser vi alle 3 morgenmad og de to leger mens jeg får gjort mig færdig (pigeting du ved)

07.20 er det ud af døren. Drengen skal være afleveret senest kl 07.45 i dagplejen.
Dagplejen går kl 8 de dage de skal noget.
09 - formiddagssnack
11 - frokost
12 - middagslur
De bliver vækket 14.45 hvis de ikke selv er stået op.

Vi henter ham et sted mellem 15.00 og 15.30. Vi skal måske handle og skal vi det er vi først hjemme 16.00-16.30 (alt efter hvor sløve pader der er i Verden på dén dag)

Een af os laver aftensmad og den anden leger med drengen. Dage hvor en af os arbejder, går drengen nedenunder til mormor.

18.00 spiser vi
18.30 færdig med mad, den ene rydder op og den anden leger med drengen.
19 - drengen i bad, alt efter hvor træt han er kan det godt tage en halv times tid.
ca 19.30 hyggetid i sofaen alle 3, vi ser et eller andet på animal planet eller andet der er egnet til hans sind.
Senest kl 20 bliver han puttet. Nogen dage er han allerede i seng kl 19, andre dage først kl 20.

I weekenderne kører det nogenlunde som i hverdagene, der er bare mere tid og mere plads til nøgentid efter badet og slå kolbøtter i mors og fars seng..

Tusind tak for svar  Det var lige præcis det jeg søgte efter  
Ja jeg har godt tænkt hvordan man selv når at gøre sig færdig.. men dejlig din mand/kæreste kan lege med ham i mens.. min datter har ikke tålmodighed til jeg sæter hår og lægger make up, så jeg er begyndt at gøre det inden hun vågner, men hvos hun vågner når jeg går ned af trapperne så kommer jeg til at ligne l.... den dag  for kan ikke nå det med hende..

Anmeld

19. januar 2012

Den lykkelige

Baagøe skriver:

Ej, hvorfor dog det?!  En god DP'er bør da tage udgangspunkt i barnets behov, og hvis barnet ikke er træt nok til at sove mere end én gang i løbet af dagen, så er det vel bare det Sådan er det i hvert fald i Lauras DP

Ja tænker jeg også.. men her i kommunen gør de sådan.. har hørt det fra mange og også hendes tidligere dagpleje.. og de må kun sove de der 45-1tme mellem 8-9.. så bliver de vækket..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.