svært valg. tidelig dagpleje eller hjælp i huset???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

864 visninger
11 svar
0 synes godt om
18. januar 2012

lounika

hej piger jeg har brugt for at vide hvad i menere og hvad i ville gøre..

jeg har en søn på 6,5 mdr og han er fantastisk..

jeg har desvære bare en skalde i mine højer skulder fra en ulykke og har derfor kun løftet ham på den anden altid og har nu fået en tennis albuge der avvv  det gør ondt..

og min højer hofte er tit så slem jeg ikke kan gå så godt..

faktisk jeg er lidt af et skravl....

min søn vil ikke sove om natten så jeg har ikke sovet i 6 mdr tror jeg.. far hjælper lidt efterhånden men ikke så meget jeg ønsker det og han bliver bare supr på sønen om natten når han bliver ved en gang eller to i timem med at være ked .. har tjækket ørne..mm

om 3 uger rejser far på skiferie en uge og jeg står alene med søn.

det skræmmer mig lidt for som det er nogle afterne nu kan jeg intet overhovet så far må taget alt der for jeg har så ondt..

jeg har tænke på hvis jeg selv skal kunne få det godt igen slaæ jeg nok have lidt hjælp selv om det piner mig..

ville i starter i dagpleje 3 mdr før tid eller få en ung pige i huste hus på 200 kwm hvor der jo også er en del at lave..

vi er ikke sådan nogle hvor alllt skal være rent og fint altid men der jo altid en masse vær dag der skal gøres og jeg har ikke overskud til noget nogle dage..

jeg føler mig som en dorlig mor ved at tænke at få min søn passet og jeg bare er hjemme og hvorfor magter jeg det ikke selv.. snøft..

sory i lige fik en masse brok fra min værdag men ved snart ikke hvad jeg skal gøre .. jeg skal starte på job igen d 1 maj men er bange for det kan jeg ikke da vi går og står og løfter hele dagen altid .. jeg elsker mit job..og ved bestemt ikke hvad jeg skal hvis jeg ikke skal være der..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2012

MissMaria

Jeg synes ikke det er nogen skam i livet at bede om hjælp ;0)
Hvis det var mig som var i din situation ville jeg nok vælge at få en ung pige i huset - dette kan ko gøres på 2 måder, enten en som bor jos jer i hverdagen eller en som kommer om morgen og tager hjem igen sidst på eftermiddagen.
Mener også man har mulighed for at søge tilskud til at have ung pige i huset.
Håber du finder en god løsning ;0) husk selvom man et blevet mor, er man jo stadigvæk kun et menneske ;0)

Anmeld

18. januar 2012

lounika

MissMaria skriver:

Jeg synes ikke det er nogen skam i livet at bede om hjælp ;0)
Hvis det var mig som var i din situation ville jeg nok vælge at få en ung pige i huset - dette kan ko gøres på 2 måder, enten en som bor jos jer i hverdagen eller en som kommer om morgen og tager hjem igen sidst på eftermiddagen.
Mener også man har mulighed for at søge tilskud til at have ung pige i huset.
Håber du finder en god løsning ;0) husk selvom man et blevet mor, er man jo stadigvæk kun et menneske ;0)

tak for det svar... jeg er også mest på hjælå hjemme så jeg stadi er sammen med min søn så meget jeg kan ...  men nogle har sagt mig det bedst for min søn a være sammen med ander børn måske også ville sove bædre men jeg ved det ikke...

han skulle jo have været hjemme ved mig 3 mdr i nu a lige vel...

og ja man kan få tilskud til det har læst om det skal godkendes af komunen også kan man få op til5000 kr i støtte dag skal man selv minst betale 25% af løn selv...

Anmeld

18. januar 2012

ønskerbaby

jeg har været ung pige i huset for en familie i en månede fra 8 til 20 ca. fordi hun havde en skade i knæet som gjord at hun ikke kun gå til sidst. jeg hjalp med rengøring og passer barnet jeg havde så en aftale med en dagpleje at vi kom på besøg en gang i ugen hvor de var i lege stue imens moren bare slappede af

Anmeld

18. januar 2012

lounika

ønskerbaby skriver:

jeg har været ung pige i huset for en familie i en månede fra 8 til 20 ca. fordi hun havde en skade i knæet som gjord at hun ikke kun gå til sidst. jeg hjalp med rengøring og passer barnet jeg havde så en aftale med en dagpleje at vi kom på besøg en gang i ugen hvor de var i lege stue imens moren bare slappede af

tak for svarte.. det var måske en mulighed men syntes stadi det svært...   må jeg spøre hvad fik du i løn? og var du over /under 18?

mon ikke man skal betale dagljen så for det

Anmeld

18. januar 2012

ønskerbaby

lounika skriver:

tak for svarte.. det var måske en mulighed men syntes stadi det svært...   må jeg spøre hvad fik du i løn? og var du over /under 18?

mon ikke man skal betale dagljen så for det

jeg fik 5000 et eller andet de havde søgt støtte gennem kommunen.

en anden familie kan ikke få en dagpleje plads og ingen hjælp fra kommunen jeg har sagt jeg skal have 15-20 kr i timen for jeg kan gøre hvad jeg vil. skal kun passe barnet på 10 måneder

Anmeld

18. januar 2012

lounika

ønskerbaby skriver:

jeg fik 5000 et eller andet de havde søgt støtte gennem kommunen.

en anden familie kan ikke få en dagpleje plads og ingen hjælp fra kommunen jeg har sagt jeg skal have 15-20 kr i timen for jeg kan gøre hvad jeg vil. skal kun passe barnet på 10 måneder

var du over 18 eller under da du fik de 5000? og er det nu du har sagt ja til det det da vildt lidt selv om du kun skal passe et barn 20 kr i timen.. hmmme må man det

Anmeld

18. januar 2012

ønskerbaby

lounika skriver:

var du over 18 eller under da du fik de 5000? og er det nu du har sagt ja til det det da vildt lidt selv om du kun skal passe et barn 20 kr i timen.. hmmme må man det

mener jeg lige var fyldt 18

ved ikke om man må men er en god veninde og tænker hvis hun skal give mig en løn på fx 50kr er det allerede hurtig 8000kr.

Anmeld

18. januar 2012

lounika

ønskerbaby skriver:

mener jeg lige var fyldt 18

ved ikke om man må men er en god veninde og tænker hvis hun skal give mig en løn på fx 50kr er det allerede hurtig 8000kr.

ja det er rigtig ...  det også fint af dig .  ja så kunne hun jo selv blive hjemme og passe baby i steder for at arbejede hvis du skal have 8000 for det jo he he eks jeg tjæner selv 11,500 mdr så ville jo ikke kunne betale 8000 he he ..

Anmeld

18. januar 2012

ønskerbaby

lounika skriver:

ja det er rigtig ...  det også fint af dig .  ja så kunne hun jo selv blive hjemme og passe baby i steder for at arbejede hvis du skal have 8000 for det jo he he eks jeg tjæner selv 11,500 mdr så ville jo ikke kunne betale 8000 he he ..

nej håber du kan få støtte af kommunen og finder en god pige hvis det er det du vælger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.