Læs så lige det her ... Ang. SU'en ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2012

Bassemor<3

Jeg kan sagtens følge ham ! På det plan at han er en person som bor selv (går jeg ud fra) han har en studielejlighed, han har tid til fritidsjob. 

Min situation er sådan at jeg bor i hus, har barn på vej, studerer. skal jeg så smide alt det og flytte på kollegie, og bare sidde og være taknemmelig, bare fordi jeg etablerede mit liv sådan her ? 

Su'en er baseret på mennesker der bor selv, som har mulighed for job osv. det har jeg IKKE, men synes ikke at jeg så ikke skal have mulighed for at tage en udd.

Desuden har jeg intet overforbrug på nogen måde ! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2012

Bassemor<3

Jeg kan sagtens følge ham ! På det plan at han er en person som bor selv (går jeg ud fra) han har en studielejlighed, han har tid til fritidsjob. 

Min situation er sådan at jeg bor i hus, har barn på vej, studerer. skal jeg så smide alt det og flytte på kollegie, og bare sidde og være taknemmelig, bare fordi jeg etablerede mit liv sådan her ? 

Su'en er baseret på mennesker der bor selv, som har mulighed for job osv. det har jeg IKKE, men synes ikke at jeg så ikke skal have mulighed for at tage en udd.

Desuden har jeg intet overforbrug på nogen måde ! 

Anmeld

18. januar 2012

twinny

grinny skriver:

Han har ret i, at vi i Danmark er ALT for sløset når det omhandler vores uddannelser. Der er alt for mange som tager en ekstra pjække dag, fordi man kan bare finde et andet sted.. 

Men..! Jeg er træt af at Danmark altid skal stilles op imod et andet land! Ja vi kan få SU og ja vi kan få mange andre goder, men hvorfor skal den der "i USA er der meget dyrt at tage en uddannelsee" altid komme?

Hvis jeg en gang imellem vil brokke mig over min SU skal jeg have lov uden at der er en der spiller klog og siger hvordan det er i andre lande. 

Jeg bor på lolland, i den billigste lejlighed jeg (og kæresten) kan finde, men vi kan stadig have problemer med at få det hele til at slå til en gang imellem - brokker mig dog meget meget sjældent, da jeg er glad for den hjælp jeg kan få

Anmeld

18. januar 2012

Lullaby

Ja jeg er i den anden grøft. Jeg er så træt af at få af vide at vi har det SÅ godt og hva så? Man skal da tage udgangspunkt i ens hverdag og jeg synes absolut at man godt kan tillade sig brokke sig.

Anmeld

18. januar 2012

jydeinden

sarahb skriver:

Så rigtigt. Andre sparrer op eller deres forældre sparrer op hele ens barndom for at man overhoved har råd til at studere...Vi har det MEGET godt her i DK på det område!

og hvad så med de forældre som ikke har den mulighed? det er så nemt at se det som en slags forbillede at se på lande som USA, men hvad med de som ikke har muligheden for dette?

Jeg ville ALDRIG gå og være stolt af at jeg får su, for hellere det end at skulle tigge og bede mine forældre om lov til at tage en uddannelse.

Anmeld

18. januar 2012

aarhusmor

AnnaB. skriver:

Fuldstændigt!

Og det tror jeg, at de fleste på SU ville opdage, hvis de tog ud i den store verden, og snakkede lidt med folk omkring sig. At få penge for at studere?? Og gratis undervisning oveni?

Det er fanme priviligeret  

Jeg læste 2 år i San Francisco og det kostede 450000 kr. som jeg betalte af på i meget lang tid, så DK er dælme skyndt

Anmeld

18. januar 2012

Neon

Jeg er nu også ret træt af at folk altid skal sammen ligne vores uddannnelses system med fx USA! DET KAN MAN IKKE! Det er jo på ingen måde det samme.. Ja, vi har "gratis" uddannelse og får penge for at uddanne os. Til gengæld er det noget vi betaler over skatten! Derudover har man mulighed for uddannelse ligemeget hvor ringe stillet man er. Hvor i USA, der bliver folk tabt meget hurtigt.. 

Det kan ikke sammenlignes da vi har to helt forskellige systemer!

Anmeld

18. januar 2012

sarahb

jydeinden skriver:

og hvad så med de forældre som ikke har den mulighed? det er så nemt at se det som en slags forbillede at se på lande som USA, men hvad med de som ikke har muligheden for dette?

Jeg ville ALDRIG gå og være stolt af at jeg får su, for hellere det end at skulle tigge og bede mine forældre om lov til at tage en uddannelse.

Jeg skriver ikke de er et forbillede, men at vi har det godt her og det skal vi være glade for og ja måske stolte over vi bor i et land hvor vi er så priviligeret.

Anmeld

18. januar 2012

Gry91

morethanperfect skriver:

En af mine venner blev træt af at folk brokkede sig over SU'en så han skrev dette indlæg ..

http://www.b.dk/kommentarer/studerende-jeg-er-taknemmelig-for-hver-eneste-dag

Hvad syns i ? Har han fat i noget af det rigtige ? 

Synes han har helt ret! 

Anmeld

18. januar 2012

Clisolka

morethanperfect skriver:

En af mine venner blev træt af at folk brokkede sig over SU'en så han skrev dette indlæg ..

http://www.b.dk/kommentarer/studerende-jeg-er-taknemmelig-for-hver-eneste-dag

Hvad syns i ? Har han fat i noget af det rigtige ? 

Ja det har han i den grad! Godt skrevet Christian 

Ja, det er hårdt at være studerende, men jeg har altså også prøvet det, og jeg lever endnu! Jeg tog ekstra SU-lån og blev "gældfri" sidste år (langt om længe). 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.