Læs så lige det her ... Ang. SU'en ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2012

Ellie79

morethanperfect skriver:

En af mine venner blev træt af at folk brokkede sig over SU'en så han skrev dette indlæg ..

http://www.b.dk/kommentarer/studerende-jeg-er-taknemmelig-for-hver-eneste-dag

Hvad syns i ? Har han fat i noget af det rigtige ? 

super dejligt at læse sådan en artikel

Anja - som har taget en 3½ uddanelse på su med barn og mand så ingen tilskud og ingen brok..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2012

Sofia

Jeg er helt enig!

Anmeld

18. januar 2012

Krussedulle

grinny skriver:

Han har ret i, at vi i Danmark er ALT for sløset når det omhandler vores uddannelser. Der er alt for mange som tager en ekstra pjække dag, fordi man kan bare finde et andet sted.. 

Men..! Jeg er træt af at Danmark altid skal stilles op imod et andet land! Ja vi kan få SU og ja vi kan få mange andre goder, men hvorfor skal den der "i USA er der meget dyrt at tage en uddannelsee" altid komme?

Hvis jeg en gang imellem vil brokke mig over min SU skal jeg have lov uden at der er en der spiller klog og siger hvordan det er i andre lande. 

Jeg bor på lolland, i den billigste lejlighed jeg (og kæresten) kan finde, men vi kan stadig have problemer med at få det hele til at slå til en gang imellem - brokker mig dog meget meget sjældent, da jeg er glad for den hjælp jeg kan få

Jeg er helt enig med dig! .... Folk har meget travlt med at de studerende brokker sig, og i andre lande har de ikke de muligheder osv osv.. ..Men det er vel ikke værre end at brokke sig over at tandlægen er dyr, og vi betaler for meget i skat!

Anmeld

18. januar 2012

Drømme

grinny skriver:

Han har ret i, at vi i Danmark er ALT for sløset når det omhandler vores uddannelser. Der er alt for mange som tager en ekstra pjække dag, fordi man kan bare finde et andet sted.. 

Men..! Jeg er træt af at Danmark altid skal stilles op imod et andet land! Ja vi kan få SU og ja vi kan få mange andre goder, men hvorfor skal den der "i USA er der meget dyrt at tage en uddannelsee" altid komme?

Hvis jeg en gang imellem vil brokke mig over min SU skal jeg have lov uden at der er en der spiller klog og siger hvordan det er i andre lande. 

Jeg bor på lolland, i den billigste lejlighed jeg (og kæresten) kan finde, men vi kan stadig have problemer med at få det hele til at slå til en gang imellem - brokker mig dog meget meget sjældent, da jeg er glad for den hjælp jeg kan få

Anmeld

18. januar 2012

An&Jo

Jeg er helt enig med ham..

Synes vi skal være glade for vores muligheder.. Jeg kan se mange af de udenlandske studerende ude ved os, de knokler sig igennem studiet, og har arbejde ved siden af, for de kan ikke få tilskud af nogen art, så selvom undervisningen ganske rigtig er gratis for dem, skal de knokle en hvis legemsdel ud af bukserne for at have råd til at bo heroppe.. faktisk har vi gang på gang set at de stuver sig sammen i flokke og kan finde plads til at bo 4-6 mennesker i en to værelses lejlighed, fordi de på den måde kan finde råd til at leve..

vi andre tænker ikke så meget over sådan noget, for vi kan jo sagtens tage på cafe efter skole, eller købe kaffe på baresso flere gange om ugen..

Så jeg brokker mig bestemt ikke, og gjorde det heller ikke inden jeg fik barn, for uanset hvor lav su'en var, kunne jeg mærkværdig nok altid finde penge til at tage en tur i gaden og drikke mig hønefuld 2-3 gange hver weekend..

Anmeld

18. januar 2012

jydeinden

grinny skriver:

min økonomi i danmark bliver da ingen måder bedre af atman sammenligner med andre landesom har det af h til på den fløj. for så kan vi lige så godt sammenligne os med afrika nu vi er iigang. 

Anmeld

18. januar 2012

jydeinden

grinny skriver:

min økonomi i danmark bliver da ingen måder bedre af atman sammenligner med andre landesom har det af h til på den fløj. for så kan vi lige så godt sammenligne os med afrika nu vi er iigang. 

Anmeld

18. januar 2012

lycly

NØJ hvor har han ret! Vi skal sgu være taknemmelige for at vi har det så godt i Danmark!

Anmeld

18. januar 2012

sarahb

Så rigtigt. Andre sparrer op eller deres forældre sparrer op hele ens barndom for at man overhoved har råd til at studere...Vi har det MEGET godt her i DK på det område!

Anmeld

18. januar 2012

SpunkenJo

morethanperfect skriver:

En af mine venner blev træt af at folk brokkede sig over SU'en så han skrev dette indlæg ..

http://www.b.dk/kommentarer/studerende-jeg-er-taknemmelig-for-hver-eneste-dag

Hvad syns i ? Har han fat i noget af det rigtige ? 

Godt gået!!!
Han har da fattet hvad det handler om!! Han er et rigtiggodtforbillede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.