I kommunens søgelys

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2012

Anonym trådstarter

BabyWish2012 <3 skriver:

hov, havde ikke set det var omvendt - det må du undskylde!

Jeg har ingen råd - men vil give Sigrid ret 

Det helt iorden ... han ville idag kontakte en advokat og rådføre sig med hende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2012

-Sigrid-

Anonym skriver:

Ved det heller ikke og min broe er selvfølgelig bekrymret, barnet er kærestens ønske men han støtter op omkring det alligevel.

De bor begge i lejlighed dog i hver sin, han læser og hun er på kontant hjælp.

Snakkede med ham igår, hvor han spurgte hvad jeg mente de kunne gøre. Jeg sagde at de skulle sørge for at samarbejde , tage imod de tilbud de får.

Men jeg kende jo intet til det, det er jo et kæmpe pres de har på deres skulder allerede

Når han er så ung er der ikke noget at sige til han ikke hopper op og ned, men det skal nok komme

Jeg tror de skal se at få fat i en fælles lejlighed, og når hun er over 12. svangerskabsuge kan hun få forsørgertaksten på KH, og det er 8500 ca før skat, så må de tilsammen have omkring 10.000 kr. Jeg vil som sagt foreslå at de flytter sammen, det gør det hele meget nemmere, og at sørge for at have deres netværk godt med i det hele, så kommunen kan se at de ikke står alene. Må jeg spørge til din alder og om du har børn? Hvis det er din lillebror og du selv har børn, kunne de jo eventuelt nævne den støtte (jeg tror) de har i dig, min kærestes søster bor i samme by som os, og det er åbenbart rigtig godt at vi kan trække på hende, også selvom hun ikke har børn 

At tage imod hjælp er en skide god ide. I mange af de større byer er der et projekt som hedder familiens hus - i Esbjerg er det for mødre (og lidt fædre) under 26, som enten er gravide eller har børn. De sætter en i kontakt med andre unge, både i graviditeten og efter, hvor man så tit fortsætter i de samme grupper  De kan hjælpe med faderskabssager, uddannelse, de har psykolog og jordemoder, og de har folk som kan sætte en i kontakt med forskellige ting (i mit tilfælde en vuggestue, da jeg for en måned siden aldrig havde trøstet et barn, skiftet en ble eller madet), men de er ikke som sådan en del af kommunen, men er kommunalt støttet. Alt hvad de skriver ned omkring en er noget man selv får lov til at rette igennem, og de skal have ens tilladelse for at måtte fortælle kommuenen noget som helst 

Prøv at få din svigerinde herinde, så fortæller jeg hende meget gerne alt hvad jeg ved og jeg vil meget gerne hjælpe 

(Undskyld for alle de gange jeg har skrevet "jeg" - men det er det eneste jeg kan gå ud fra og hjælpe med, kender ingen generelle sager, kun min egen)

Anmeld

17. januar 2012

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Når han er så ung er der ikke noget at sige til han ikke hopper op og ned, men det skal nok komme

Jeg tror de skal se at få fat i en fælles lejlighed, og når hun er over 12. svangerskabsuge kan hun få forsørgertaksten på KH, og det er 8500 ca før skat, så må de tilsammen have omkring 10.000 kr. Jeg vil som sagt foreslå at de flytter sammen, det gør det hele meget nemmere, og at sørge for at have deres netværk godt med i det hele, så kommunen kan se at de ikke står alene. Må jeg spørge til din alder og om du har børn? Hvis det er din lillebror og du selv har børn, kunne de jo eventuelt nævne den støtte (jeg tror) de har i dig, min kærestes søster bor i samme by som os, og det er åbenbart rigtig godt at vi kan trække på hende, også selvom hun ikke har børn 

At tage imod hjælp er en skide god ide. I mange af de større byer er der et projekt som hedder familiens hus - i Esbjerg er det for mødre (og lidt fædre) under 26, som enten er gravide eller har børn. De sætter en i kontakt med andre unge, både i graviditeten og efter, hvor man så tit fortsætter i de samme grupper  De kan hjælpe med faderskabssager, uddannelse, de har psykolog og jordemoder, og de har folk som kan sætte en i kontakt med forskellige ting (i mit tilfælde en vuggestue, da jeg for en måned siden aldrig havde trøstet et barn, skiftet en ble eller madet), men de er ikke som sådan en del af kommunen, men er kommunalt støttet. Alt hvad de skriver ned omkring en er noget man selv får lov til at rette igennem, og de skal have ens tilladelse for at måtte fortælle kommuenen noget som helst 

Prøv at få din svigerinde herinde, så fortæller jeg hende meget gerne alt hvad jeg ved og jeg vil meget gerne hjælpe 

(Undskyld for alle de gange jeg har skrevet "jeg" - men det er det eneste jeg kan gå ud fra og hjælpe med, kender ingen generelle sager, kun min egen)

De er lige flyttet hver for sig . Ved ikke helt hvorfor, måske pga af uenigheder med de daglige huslige pligter. Hun er hvis ikke så aktiv, og er bare hjemme. Hvor han går i skole og arbejder.

Vi bor i en lille flække så ved ikke lige hvad tilbud der er. Men håber da de bliver tilbudt hjælp istedet for modstand. 

Jeg er nogle år ældre end ham og er gift bog 3 børn. Ville desværre ikke kunne hjælpe dem i daglig dagen pga af egen situation. Men støtter i det omfang jeg kan.

Tænkte jeg ville lave et indlæg herinde , måske nogle havde gode råd. Der er jo en del unge mødre herinde. Jeg selv kender intet til systemet

Anmeld

17. januar 2012

Father

-Sigrid- skriver:

Jeg ved ikke hvor seriøse de er omkring det i din bror og kærestes kommune, men jeg stod med en fin positiv test et par dage før jeg blev 17. Der var kommunen også meget hård, men de er blevet blødere med tiden og igår fik jeg officielt af vide at jeg ikke er i "søgelyset" mere, jeg tror det er noget de siger i mange tilfælde for at prøve at få gennemført en abort fordi det gør det så meget nemmere for alle parter. 

Jeg tror din bror og kæresten skal sørge for at få en lejlighed snart hvor der er plads til den lille og så sørge for at få styr på de økonomiske ting - og så bede en sundhedsplejerske om at komme ud og "tjekke op", for hun er rigtig god til at fortælle kommunen hvordan det er i det lille hjem og har en meget bedre fornemmelse for det - og så lytter kommunerne meget på sundhedsplejerskerne 

Den med aborten køber jeg simpelthen ikke.

Vi skal lige huske på, at sagsbehandlere jo også er almindelige mennesker.

On topic:

Det bedst de kan gøre i sådan en situation er, at tage imod tilbud om hjæp og støtte.

Og evt. søge rådgivning og støtte hos SR-Bistand- http://www.sr-bistand.dk/.

Anmeld

17. januar 2012

-Sigrid-

Anonym skriver:

De er lige flyttet hver for sig . Ved ikke helt hvorfor, måske pga af uenigheder med de daglige huslige pligter. Hun er hvis ikke så aktiv, og er bare hjemme. Hvor han går i skole og arbejder.

Vi bor i en lille flække så ved ikke lige hvad tilbud der er. Men håber da de bliver tilbudt hjælp istedet for modstand. 

Jeg er nogle år ældre end ham og er gift bog 3 børn. Ville desværre ikke kunne hjælpe dem i daglig dagen pga af egen situation. Men støtter i det omfang jeg kan.

Tænkte jeg ville lave et indlæg herinde , måske nogle havde gode råd. Der er jo en del unge mødre herinde. Jeg selv kender intet til systemet

Øv så er det jo ikke helt så simpelt 

Anmeld

17. januar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

-Sigrid- skriver:

Jeg tror din bror og kæresten skal sørge for at få en lejlighed snart hvor der er plads til den lille og så sørge for at få styr på de økonomiske ting - og så bede en sundhedsplejerske om at komme ud og "tjekke op", for hun er rigtig god til at fortælle kommunen hvordan det er i det lille hjem og har en meget bedre fornemmelse for det - og så lytter kommunerne meget på sundhedsplejerskerne 

Sundhedsplejersken betyder ALT i denne sag!!

Anmeld

17. januar 2012

-Sigrid-

LouiseVous skriver:

Sundhedsplejersken betyder ALT i denne sag!!

Nemlig 

Anmeld

17. januar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

-Sigrid- skriver:

Nemlig 

Jeg fik aflyst alt med kommunen (var bange for at de sku blande sig-hvad de aldrig har gjort) men pga jeg fik en rigtig god snak med min SP langt før termin, samt har det bedste samarbejde med hende den dag i dag, selvom Astrid er snart 3

Anmeld

17. januar 2012

skønneunger

Anonym skriver:

syntes det er en meget uheldig og dum kommentar den sagsbehandler er kommet med........ det skal da virkelig stå galt til med hende hvis sagsbehandleren mener hun ikke skal have en chance, ellers er det en gammel mavesur dame der ikke kan lide din brors kæreste?

Jeg tror hun skal have en "voksen" med til fremtidige møder hos sin sagsbehandler og forlang et møde for at få situationen forklaret, men kan ikke bare fjerne børn uden grund! og ellers skal de samarbejde med kommunen alt hvad de kan og virkelig vise de er modne til at klare opgaven.

evt så søg om at få en anden sagsbehandler?

Anmeld

17. januar 2012

-Sigrid-

LouiseVous skriver:

Jeg fik aflyst alt med kommunen (var bange for at de sku blande sig-hvad de aldrig har gjort) men pga jeg fik en rigtig god snak med min SP langt før termin, samt har det bedste samarbejde med hende den dag i dag, selvom Astrid er snart 3

Jeg har ikke født endnu, men samme her 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.